Permalänk
Skrivet av PeanutPowerz:

Vad är största skillnaden mellan dessa möss? Vilken tycker du bäst om? 5000 har nu utgått på Inet.

Jag tycker mig inte kunna känna någon skillnad alls om jag skall vara ärlig. Jag gillar båda väldigt mycket. Det är ju samma hölje, utseende och känsla. Den enda skillnaden är insidan som är uppdaterad med en bättre sensor. Oavsett så är jag jättenöjd och det är en riktigt trevlig spel mus. Tänk på att rätt matta är viktigt. Där kan du få hur många rekommendationer som helst men det hela kommer nog an på materialet i musmattan och inte märket. Som jag skrivit tidigare så har jag en Qpad Heaton vilken funkar kanon men hade jag köpt idag hade det nog blivit en Mionix. Detta för att Mionix själva, rimligtvis, bör anpassa mattan till deras egna möss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikegnorp:

Jag tycker mig inte kunna känna någon skillnad alls om jag skall vara ärlig. Jag gillar båda väldigt mycket. Det är ju samma hölje, utseende och känsla. Den enda skillnaden är insidan som är uppdaterad med en bättre sensor. Oavsett så är jag jättenöjd och det är en riktigt trevlig spel mus. Tänk på att rätt matta är viktigt. Där kan du få hur många rekommendationer som helst men det hela kommer nog an på materialet i musmattan och inte märket. Som jag skrivit tidigare så har jag en Qpad Heaton vilken funkar kanon men hade jag köpt idag hade det nog blivit en Mionix. Detta för att Mionix själva, rimligtvis, bör anpassa mattan till deras egna möss.

Okej, tusen tack för ett utförligt svar!

Sitter just nu med en SteelSeries tygmatta som kostade 100kr, om inte den fungerar bra får jag väl kolla efter en i plast

Permalänk
Medlem
Skrivet av pig_killer700:

razer naga eller rat 7

Har testat båda dessa möss men gillade inte någon av dem, tack för tipsen ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Har testat båda dessa möss men gillade inte någon av dem, tack för tipsen ändå

Vilket mus blev det då? Vill själv köpa ny och funderar på deathadder eller rival.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Vilket mus blev det då? Vill själv köpa ny och funderar på deathadder eller rival.

Har inte bestämt mig än men visst lutar det mot Mionix Naos 8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Vilket mus blev det då? Vill själv köpa ny och funderar på deathadder eller rival.

Tänk på att Rival kan vara lite lång om du har små händer. Testa dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Tänk på att Rival kan vara lite lång om du har små händer. Testa dem

Jag har rätt stora händer, och du vet vad man brukar säga...... Skämt å sido jag jobbar på en av de stora butikerna så jag har rätt bra rabatt så jag slog till på Rivalen, känns väldigt skön och responsiv faktiskt.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Strunta i Razer skräpet, gjort för att säljas till 12 åriga LED tokiga småbarn. Kolla in Q-PADs utbud samt åk till en butik så du kan känna på dem!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Jag har rätt stora händer, och du vet vad man brukar säga...... Skämt å sido jag jobbar på en av de stora butikerna så jag har rätt bra rabatt så jag slog till på Rivalen, känns väldigt skön och responsiv faktiskt.

Den är riktigt go'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Strunta i Razer skräpet, gjort för att säljas till 12 åriga LED tokiga småbarn. Kolla in Q-PADs utbud samt åk till en butik så du kan känna på dem!

Men nu är det så att Razer har bättre möss än Qpad. Qpads är inget utöver det vanliga.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

intelli explorer 3.0!

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Men nu är det så att Razer har bättre möss än Qpad. Qpads är inget utöver det vanliga.

Razer är skräp, vet inte hur många såna vi reklamerar, och jag har sjlälv haft 2 som varit sönder inom någon månad.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

intelli explorer 3.0!

Har en sån hemma som reserv, helt ok faktsikt fast den är rätt sliten

Permalänk
Medlem

Kör själv på en Qpad 5k som jag haft sen den släpptes. Helt underbar !!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Kör själv på en Qpad 5k som jag haft sen den släpptes. Helt underbar !!!

Här var det delade meningar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Razer är skräp, vet inte hur många såna vi reklamerar, och jag har sjlälv haft 2 som varit sönder inom någon månad.

Jag har haft 7st, varav en som gick sönder. Qpad har jag haft en utav, och den gick också sönder.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Kört med Gigabytes Krypton Aivia ett tag nu, det är en av modellerna som passar både vänster och höger hand, varit helt okej hittils.

Visa signatur

Fractal Design R5 Window | Gigabyte G1 Z97 Sniper | i7 4790K@4.7Ghz | H100i Cpu Cooler | Nvidia Titan X Pascal | Hyper X Beast 2133mhz | Intel SSD 240GB | Evga SuperNova G2 850W | 3TB Seagate HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Känns som jag kommer skippa QPAD 5K efter att ha läst era råd
Anledningen att jag kolla in just Mionix är för att de känns ganska stora och är utformade efter alla 5 fingrar. Någon som har en Mionix och kan uttala sig?

Jag har en Mionix Naos 8200 själv och jag kan inte komma på något dåligt än att scroll hjulet har ganska stort motstånd. Detta är någonting som jag gillar men många av mina kompisar klagar på motståndet. Undrar du nåt annat så e det bara att fråga!
Personligen så ger jag den 4,72/4,73

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av coopish:

Har du läst ens kommentarerna om den? Klart den är säkert riktigt bra medans den funkar men om den går sönder efter några månader är det väl inte mycket att ha? Låter som samma dåliga kvalité som många av Razers produkter.

Jag har haft min 5k nu i runt 2 år,bara för att några får ett måndagsex så gäller det sällan hela serien av möss:))

Har även kvar min steelseries xai och en zowie ec1,ingen av dom är i närheten så sköna att hålla i och har så bra respons som min 5k:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajen887:

Jag har en Mionix Naos 8200 själv och jag kan inte komma på något dåligt än att scroll hjulet har ganska stort motstånd. Detta är någonting som jag gillar men många av mina kompisar klagar på motståndet. Undrar du nåt annat så e det bara att fråga!
Personligen så ger jag den 4,72/4,73

Jag gillar också lite motstånd, jag scrollar gärna för långt annars när man bläddrar bland vapen och dylikt

Hur fungerar mjukvaran? Hört lite både och om den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artixera:

Kört med Gigabytes Krypton Aivia ett tag nu, det är en av modellerna som passar både vänster och höger hand, varit helt okej hittils.

Den såg inte jätte skön ut... Men jag får väl testa om jag får tillfället

Skrivet av elklazor:

Strunta i Razer skräpet, gjort för att säljas till 12 åriga LED tokiga småbarn. Kolla in Q-PADs utbud samt åk till en butik så du kan känna på dem!

Håller med om P12 utseendet på många men de har en del fina möss också Självklart testar jag så många jag kan men alla modeller finns inte i de få butiker jag har närhet till

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Jag gillar också lite motstånd, jag scrollar gärna för långt annars när man bläddrar bland vapen och dylikt

Hur fungerar mjukvaran? Hört lite både och om den

Måste ändå säga att den är helt okej... Jag har inte haft nåt problem med den i alla fall!

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem

Jag fick en 5K i julklapp som fick ersätta min R.A.T 9. Har aldrig varit nöjdare.

5K
+ Precisionen
+ Ergonomin
+ Designen
+- Mjukvara för anpassning, dock lite fattig
- Kan hända att musen följer med när man lyfter och sveper
- Går ej att ändra tyngd

Egentligen en fullträff, men för svepproblemet dras ett poäng bort.

9/10 ranchchips!

R.A.T 9
+ Sensorn har hög DPI (om någon behöver det)
+ Väldigt mycket anpassningsmöjligheter
+ Innehållsrik mjukvara
+- Trådlös
+- Ganska tröga knappar
- Kort batteri
- Obekvämt för ring- och lillfinger även efter mycket anpassningar
- Designen, när den inhandlades var jag i åldern att jag tyckte den var fräsig, men nu ser det bara fånigt ut. Självklart är detta subjektivt.

Finns inte så mycket att säga. Bra mus i sig, men otroligt obekväm. Plus i kanten får den dock för mjukvaran.

6 av 10 ranchchips!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajen887:

Jag har en Mionix Naos 8200 själv och jag kan inte komma på något dåligt än att scroll hjulet har ganska stort motstånd. Detta är någonting som jag gillar men många av mina kompisar klagar på motståndet. Undrar du nåt annat så e det bara att fråga!
Personligen så ger jag den 4,72/4,73

Blev allt lite besviken här, bara 4,72 av 4,73? :/ Hade förväntat mig minst 4,727 av 4,73...

Permalänk
Medlem

Zowie mössen då? har en ec2 evo som jag gillar än så länge

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Jag fick en 5K i julklapp som fick ersätta min R.A.T 9. Har aldrig varit nöjdare.

5K
+ Precisionen
+ Ergonomin
+ Designen
+- Mjukvara för anpassning, dock lite fattig
- Kan hända att musen följer med när man lyfter och sveper
- Går ej att ändra tyngd

Egentligen en fullträff, men för svepproblemet dras ett poäng bort.

9/10 ranchchips!

Har inte Qpad 5K justerbar lift-distance i mjukvaran precis som Naos 5000 ?
Genom att sänka den borde du kunna få bort ditt problem med att musen läser av när du lyfter och sveper.

För mig personligen är det ett krav att musen ska kunna läsa av när jag lyfter och sveper musen. Det känns helt enkelt mycket mer naturligt för mig, speciellt vid rakethoppning och så i spel.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Här var det delade meningar...

Det är just detta som är det STORA problemet med kringutrustning.
Alla har så olika meningar om vilket som är bäst , skönast och som ger mest för pengarna.
Jag personligen tycker inte illa om några produkter eller företag , det är bara det att Qpad har fungerat bäst för mig.
Med vänlig hälsning / Mange

Gott Nytt Clock och Gaming År!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Måste säga att det är en smaksak, det är bara något du själv kan avgöra istället för att fråga på forum Om jag var du skulle jag bege mig ut i butiker och leta istället! Bytte från min gamla mus häromdagen, från mx518 till steelseries sensei pro.. Enligt mig så är det ett bra val, men som sagt: smaksak!

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Razer Deathadder 2013. Grym sensor.
Gillar även Steelseries Sensei Raw (rubberised).
Mionix Naos är också ok, men känns väldigt stor + att jag har dålig erfarenhet av Mionix support och kundhantering.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Ja snälla gör det! Den såg riktigt skön ut!

FUNC MS-3 är grymt skön, vill man ha en större mus som han kan lägga hela näven på är den grym!

Tyvärr vet jag inte om det går att rekommendera den för det verkar onekligen vara en del kvalitets problem och många verkar ha fått byta ut sina, jag är inne på min andra. Sen är det alltid så att det är dom som har problem med sina grejer som hörs mest och inte för dom som det fungerar.

Jag hoppas iaf att min nuvarande ms-3 ska hålla för utformningen är den bästa jag har stött på, bättre än qpad 5k och mionix varainterna, enligt mig.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB