Microsoft Gamepad XBOX 360 Wireless Controller för Windows 8.1? HJÄLP!

Permalänk

Microsoft Gamepad XBOX 360 Wireless Controller för Windows 8.1? HJÄLP!

Hej! Jag undrar om jag kan använda den här till Windows 8? http://cdon.se/hemelektronik/microsoft/microsoft-gamepad-xbox...
Den är till Windows 7 men tror ni att jag kan använda den på Windows 8 dator?

Permalänk
Medlem

Ja, jag använder en sådan nu. Windows 8 kommer hitta den och ladda ner drivrutiner automatiskt.

Sedan kör jag med denna under autostart: http://teknosrc.com/wireless-microsoft-xbox-360-controller-fo...

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Ok! Tack då kör jag på det!

Permalänk
Medlem

Min funkar fint med win 8.1, men jag har hört att usb-mottagaren inte ingår när man köper kontroll längre?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Min funkar fint med win 8.1, men jag har hört att usb-mottagaren inte ingår när man köper kontroll längre?

Det går att köpa både med och utan mottagare, om man köper varianten där det står att den fungerar med PC så så fungerar det!

Permalänk
Medlem

Funkar det bra med en sådan kontroll till helikoptrar och flygplan i exempelvis battlefield 3/4?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Killbom:

Det går att köpa både med och utan mottagare, om man köper varianten där det står att den fungerar med PC så så fungerar det!

Hur ansluter den till datorn utan mottagare? Måste man ha blåtand eller något då på datorn?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av Zero Cool:

Funkar det bra med en sådan kontroll till helikoptrar och flygplan i exempelvis battlefield 3/4?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur ansluter den till datorn utan mottagare? Måste man ha blåtand eller något då på datorn?

Det går inte då. Man måste ha mottagare. 360 använder ett eget protokoll.