Hårddisk partitionerades utan tillstånd!

Permalänk

Hårddisk partitionerades utan tillstånd!

Tjena, för att göra en lång historia kort... Skulle hjälpa min syster att installera om hennes dator när hon köpt sig en ny hårddisk. Skivan vi använde oss av fungerade inte, det blev en grå skärm och jag lät den stå så en stund ifall de var att den "läste in filer" eller liknande. Efter ett tag tröttnade vi och stängde av datorn. Satte i gamla hårddisken och startade igen. Väl inne i windows ser vi att den nya hårddisken delat upp sig i ca 5 olika partitioner, varav 1 med 40gb, 1 med 178, och 3 st på ca 4gb.. Lika bra att vara ärlig så kan säga med detsamma att skivan var en nerladdad version av windows, med alla olika windows samt 32&64bit.. Eftersom att bilden bara var grå fick vi inte heller någon möjlighet att välja vilket windows eller om de skulle va 32 eller 64bit, men på något vänster har den börjat installera något windows på dom olika partitionerna..

Vi testade med USB istället och fick installerat windows på den partition som var störst, och de fungerade. Kom in i windows osv, men efter omstart så verkade den inte hitta windows igen. Fick sätta tillbaka den gamla hårddisken åter igen.

Nu är min fråga hur vi får ihop den nya hårddisken till 1 partition igen? Har kommit så långt att jag fått dom 3 4gbs partitionerna till "unallocated", samt den 40gb stora partitionen.

Har en bild på hur de ser ut just nu. Tacksam för hjälp, är helt lost då jag aldrig varit med om detta tidigare eller ens hållt på med partitioner.

Permalänk
Visa signatur

Grafikkort: GTX 670-DCII | PSU: CoolerMaster G550M | Moderkort: MSI Z77MPower | HD: Samsung SSD 840 250Gb | Chassi: NZXT Source 201 Elite | Processor: i5-3570K 4,0 GHz

Permalänk
Skrivet av v-clocker:

Japp, fått fixat de nu men tack ändå!