Finns battle.net balance cards i Sverige?

Permalänk

Finns battle.net balance cards i Sverige?

Hej!
Jag vet inte vart jag skulle lägga tråden men jag hoppas att det blir bra annars får en moderator gärna flytta den. Så jag undrar om det finns battle.net balance cards att köpa i Sverige, alltså kort som man köper i en affär som man sen lägger till på sitt battle.net acc som man sedan kan köpa lite olika saker för. Jag kollade battle.net's FAQ om balance cards och den var ju inte så upplysande.
"Where can I buy them?
These cards will be available from various retailers throughout Europe."

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schackmannen:

Hej!
Jag vet inte vart jag skulle lägga tråden men jag hoppas att det blir bra annars får en moderator gärna flytta den. Så jag undrar om det finns battle.net balance cards att köpa i Sverige, alltså kort som man köper i en affär som man sen lägger till på sitt battle.net acc som man sedan kan köpa lite olika saker för. Jag kollade battle.net's FAQ om balance cards och den var ju inte så upplysande.
"Where can I buy them?
These cards will be available from various retailers throughout Europe."

Varför krångla? Använd betalkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Varför krångla? Använd betalkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt kort funkar inte på internet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Mitt kort funkar inte på internet.

är jag inte helt ute å cyklar så kan du köpa 1 gång's kreditkort på t.ex pryssbyrån/seven'eleven (gissar bara på vart) som man laddar med önskad summa sen går dom använda på internet och sen när dom är tomma så är dom värdelösa. nån annan kanske vet vad jag pratar om och hur det fungerar?

Permalänk
Skrivet av fax110:

är jag inte helt ute å cyklar så kan du köpa 1 gång's kreditkort på t.ex pryssbyrån/seven'eleven (gissar bara på vart) som man laddar med önskad summa sen går dom använda på internet och sen när dom är tomma så är dom värdelösa. nån annan kanske vet vad jag pratar om och hur det fungerar?

Det stämmer. Kom väl för något år sedan. Har dock inte lagt märket till dem på senaste tiden så vet inte om de finns kvar.
Det var också på pressbyrån jag såg dessa kort. Om man väljer summan själv eller om det är förutbestämt minns jag inte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Skrivet av Konditorn7:

Det stämmer. Kom väl för något år sedan. Har dock inte lagt märket till dem på senaste tiden så vet inte om de finns kvar.
Det var också på pressbyrån jag såg dessa kort. Om man väljer summan själv eller om det är förutbestämt minns jag inte.

Skrivet av fax110:

är jag inte helt ute å cyklar så kan du köpa 1 gång's kreditkort på t.ex pryssbyrån/seven'eleven (gissar bara på vart) som man laddar med önskad summa sen går dom använda på internet och sen när dom är tomma så är dom värdelösa. nån annan kanske vet vad jag pratar om och hur det fungerar?

Intressant, ska kolla upp detta!
Edit: Är det detta? http://www.spendon.se/Information/

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schackmannen:

Mitt kort funkar inte på internet.

Då är det väl dags att skaffa ett riktigt betalkort istället för ett kort för barn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

eller så kan man ju göra ett E-visa eller vad fanken det heter på sin internetbank, dock så måste man kanske vara 18år

Permalänk
Skrivet av hoski:

Då är det väl dags att skaffa ett riktigt betalkort istället för ett kort för barn

Skickades från m.sweclockers.com

Kan det när jag fyller 16 i februari men det är ju 1 månad kvar

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Intressant, ska kolla upp detta!
Edit: Är det detta? http://www.spendon.se/Information/

Tror han syftar på paysafecard. Brukar köpa det på 7-eleven.
https://www.paysafecard.com/sv-se/koep/

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Kan det när jag fyller 16 i februari men det är ju 1 månad kvar

rätta mig om jag har fel, men är det inte 18år på mastercard och visa kort? eller har dom ändrat detta. va ju ett tagsedan man va 16 :/ då dessa kort kostar att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Mitt kort funkar inte på internet.

Jag är 15 och kan köpa på internet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schackmannen:

Kan det när jag fyller 16 i februari men det är ju 1 månad kvar

Jag tänkte att du kanske var äldre eftersom du heter Schackmannen. Men tydligen var det Schackpojken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Rigor:

Tror han syftar på paysafecard. Brukar köpa det på 7-eleven.
https://www.paysafecard.com/sv-se/koep/

Paysafecard funkar tyvärr inte på battle.net

Skrivet av golom:

rätta mig om jag har fel, men är det inte 18år på mastercard och visa kort? eller har dom ändrat detta. va ju ett tagsedan man va 16 :/ då dessa kort kostar att ha.

När man är 16 kan man skaffa Visa utan kredit.

Skrivet av Sjoeoe:

Jag är 15 och kan köpa på internet.

Vad har du för kort? Jag har maestro och det funkar knappt någonstans på internet. Det enda jag har hittat som det funkar hos är dreamhack.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

rätta mig om jag har fel, men är det inte 18år på mastercard och visa kort? eller har dom ändrat detta. va ju ett tagsedan man va 16 :/ då dessa kort kostar att ha.

Nej detta stämmer inte. man kan ha ett visa kort redan som 12 år och kunna betala online med hos länsförsäkringar. Använder själv detta sedan jag var 13 och är 15 nu och det har funkat perfekt att betala online både i EU och utanför, kostar heller inget att ha kortet och om det skulle gå sönder får man ett nytt gratis. mer info finns här: http://www.lansforsakringar.se/privat/bank/konton/privatkonto...

Permalänk
Medlem

Kolla Gamestop, tror de har några typ av Blizzard-kort. Vet inte om det är hela spel typ Diablo 3 eller om det är kort laddade med pengar för att användas till tex Hearthstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitos:

Nej detta stämmer inte. man kan ha ett visa kort redan som 12 år och kunna betala online med hos länsförsäkringar. Använder själv detta sedan jag var 13 och är 15 nu och det har funkat perfekt att betala online både i EU och utanför, kostar heller inget att ha kortet och om det skulle gå sönder får man ett nytt gratis. mer info finns här: http://www.lansforsakringar.se/privat/bank/konton/privatkonto...

med andra ord så är det ett nytt kort, du får fortfarande inte ha ett riktigt visa eller mastercard då detta är ett ungdomskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

med andra ord så är det ett nytt kort, du får fortfarande inte ha ett riktigt visa eller mastercard så dett är ett ungdomskort.

Jo det kanske stämmer men det står enbart VISA på kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Paysafecard funkar tyvärr inte på battle.net

När man är 16 kan man skaffa Visa utan kredit.

Vad har du för kort? Jag har maestro och det funkar knappt någonstans på internet. Det enda jag har hittat som det funkar hos är dreamhack.

Ett Visa Electron. Funkar bra men finns en gräns, 1000kr i veckan tror jag. Den försvinner dock när man fyller 16.

Permalänk
Skrivet av Sjoeoe:

Ett Visa Electron. Funkar bra men finns en gräns, 1000kr i veckan tror jag. Den försvinner dock när man fyller 16.

Okej, är väl ingen idé för mig att skaffa ett Visa Electron nu då jag kan få ett vanlig Visa kort om 1månad fast utan kredit, eller är det samma sak som Visa Electron?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

med andra ord så är det ett nytt kort, du får fortfarande inte ha ett riktigt visa eller mastercard då detta är ett ungdomskort.

Dock har jag Visa elektron ungdom och det funkar överallt på nätet.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

rätta mig om jag har fel, men är det inte 18år på mastercard och visa kort? eller har dom ändrat detta. va ju ett tagsedan man va 16 :/ då dessa kort kostar att ha.

Kostar bara om man har kredit på det. Ett vanligt betalkort e gratis.

Permalänk

Skickade ett mail till gamestop och frågade om dom hade så jag får väl ett svar imorgon eller på måndag.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Kostar bara om man har kredit på det. Ett vanligt betalkort e gratis.

För mig kostar det 250 kronor per år att ha Visa hos handelsbanken och jag har inte kredit på det kortet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Okej, är väl ingen idé för mig att skaffa ett Visa Electron nu då jag kan få ett vanlig Visa kort om 1månad fast utan kredit, eller är det samma sak som Visa Electron?

Nejdå, finns vissa ställen som jag inte kan använda det, tex betala på bussen.

Permalänk
Skrivet av Sjoeoe:

Nejdå, finns vissa ställen som jag inte kan använda det, tex betala på bussen.

Okej, då får jag väl vänta 1 månad på att få ett kort som funkar på nätet då.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prodigys:

Kostar bara om man har kredit på det. Ett vanligt betalkort e gratis.

Det är olika från bank till bank.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det är olika från bank till bank.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha, trodde det var likadant från alla banker då alla i min närhet har gratis kort, vet dock inte riktigt vad dom har för banker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prodigys:

Jaha, trodde det var likadant från alla banker då alla i min närhet har gratis kort, vet dock inte riktigt vad dom har för banker.

De flesta betalkort (VISA eller Mastercard) kostar pengar, oavsett om man har kredit eller inte. Är bara några få som inte har årsavgift.

http://bankforsakring.konsumenternas.se/Lana--Betala/Betala-m...

Visa signatur

///M4

Permalänk

Uppdatering: Fick svar att gamestop borde ha dom men man får ringa sin lokala butik för att säkerställa att dom finns där.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW