Permalänk

Tankar om spelutveckling

Har länge funderat på att göra ett spel, var själva grunden till varför man läste programmering från början.
Har faktiskt suttit och gjort basen till ett TBS i Delphi men nånstans på vägen så tappade man intresset och livet kom i vägen.

Nuså har jag börjat fundera i dom banorna igen men sen jag satt och knackade kod så har IT världen förändrats radikalt och det finns bättre plattformar att bygga sådana spel jag har i huvudet. Men återigen är problemet för mig att jag vet inte var jag ska börja eftersom jag bara har en ide och en ritning.
Kunskaper i kodning vad det gäller web/mobil är minimala, dock har jag kunskap och erfarenhet i själva design arbetet.

Jag har kollat runt här i forumet och läst på game dev så jag vet hur det inte bör göras men jag behöver ett bollplank med insikt i utvecklingsbranchen som inte lyssnar, säger nej och se går och gör det själv.

Har inga illusioner om att tjäna grova cash på en gång eller ens får se spelet realiseras men det vore som sagt kul att få bolla det med någon som har intresse av att lyssna.

Så, var ska man vända sig?

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk

Jag tror att Unity skulle vara bra att införskaffa dig till en början, tycker att det nog passar till de flesta spelidéerna och är enkelt att lära sig.