Spel värda att spela.

Permalänk
Medlem

Spel värda att spela.

Jag har precis införskaffat mig en dator som faktiskt klarar av att spela spel. Söker därför efter tips på spel som ni tycker är värda att spela igenom.

De genres jag är intresserad av är Rts, Story-drivet fps (Ej cod-serien). Självklart kan andra genres vara intressanta om spelet är bra. Spelen behöver inte vara purfärska heller

Skriv gärna varför man borde spela just det spelet som du tycker.

Permalänk
Medlem

sitter i samma sits som dig, vi letar båda efter fps spel med bra story.

Enligt mig är Bioshock serien otroligt bra spel och du kommer ha många timmar av spännande upplevelser. Av bioshock så får du mycket spänning blandat med action, alla spelen drivs på ett sci-fi tema med robotar och underliga varelser (med robot syftar jag på big daddy och hans "vakt robotar")

hoppas det kommer mer folk som kan hjälpa oss båda.

här är en snabb lista på mina favorit spel inom fps med bra story:
Bioshock 2
Bioshock 3
Bioshock 1
FEAR (är ett skräckspel)

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk

hmm. Skyrim? Dock inte den roligaste storyn i MIN åsikt.
För det är ett roligt spel med alla sorts genrer i sig.

Permalänk
Medlem

Total War: Rome 2 eller något annat spel från Total War serien

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk

Far Cry 3, Kanske känns lite segt i början för vissa, men damn vilket spel!
Fantastiskt roligt! Otrolig känsla att springa genom djunglen med pirater hack i häl!
Storyn har sina tråkiga delar men är helt klart värd att spela igenom

Sen finns ju Bioshock Infinite, Dishonored, Tomb Raider ...

Permalänk
Medlem

"FPS-RPG" - Borderlands 2.

Grymt bra spel helt enkelt, går att spela själv eller CO-OP med vänner, storyn är helt okej men framförallt väldigt underhållande/rolig. Personligen tycker jag man bör köra igenom spelet en gång själv, så att man inte missar något. Alternativt att man inte sänker ner ingame volymen även om man sitter på, exempelvis skype.

Bör ses: http://www.youtube.com/watch?v=mzfNENqnpb8.

Vissa ogillar grafikstilen (cel shading). Jag ogillade den först också, men efter 10 minuters spelande så hade jag vant mig och nu stör det mig inte alls. Det finns dessutom en hel del DLC med utökad content, högre level cap & fler klasser. Game of the year edition innehåller allt detta, så ett tips är att köpa den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Splinter cell blacklist. Skitkul spel!

Permalänk
Avstängd

Assassin's creed brotherhood
Gta iv
Amnesia
Bad company 2
Mafia 2
Max payne 3
Sniper elite v2
Medal of honor warfighter

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk

Valfritt spel ur Stalker serien (call of pripyat är bäst imo) med diverse moddar.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem

Day-Z Standalone

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Far Cry 3! fy faan säger jag bara! älskar de spelet!
Metro last light är heller inte dumt, en av de snyggaste spelen som någon sin gjorts enligt mig! väldigt bar och sjukt bra atmosfär!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zertex:

Jag har precis införskaffat mig en dator som faktiskt klarar av att spela spel. Söker därför efter tips på spel som ni tycker är värda att spela igenom.

De genres jag är intresserad av är Rts, Story-drivet fps (Ej cod-serien). Självklart kan andra genres vara intressanta om spelet är bra. Spelen behöver inte vara purfärska heller

Skriv gärna varför man borde spela just det spelet som du tycker.

Burnout paradise city är ett bra bilspel....... det är inte så nytt kanske men det är fortfarande ett bra spel..... man kan åka runt fritt! bara det är en stor fördel!

Driver: San Francisco är också ett bra bilspel.... det finns faktiskt en story där.... för övrigt kan man köra runt fritt där också!

Trackmania är också ett bilspel..... man kan bygga sina egna banor.... det finns gratis versioner.... man kan köra online......

Permalänk

Morrowind

Permalänk

Tomb Raider och Metro Last Light är två spel som jag har tyckt varit riktigt bra. Båda har väldigt bra story och grafik. Metro Last Light är sjukt bra på att skapa en läskig atmosfär, dock inte riktigt som ett rent skräckspel. Splintercell Blacklist är också bra, det har bra story, grafik mm och det kan vara riktigt spännande och roligt att smyga runt, klättra, hänga osv och ta sig förbi/döda vakter utan att bli upptäckt.

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Avstängd

Alla Bioshock är mycket bra.
Metro Last Light var också bra.
SC: Blacklist fastnade jag aldrig för, men ska ge det ett nytt försök.
Fallout 3
Total War-serien, nyaste spelet har dock fått väldigt mycket kritik. Otroligt dålig launch, Shogun ska vara det bästa som jag förstått det.
Dawn of War 2
StarCraft 2

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Mass effect 1-3.
Utan tvekan det mest känslosamma spel jag spelat någonsin.
Sjukt bra story.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tipsa om dessa spel

Farcry 3
Bad company 2 (riktigt rolig SP del)
Rainbow six vegas 2
Och även The walking dead om du kan tänka dig lite lugnare spel (perfekt med xbox 360 kontroll om du har möjlighet till det)

Edit: Även saints row serien kan vara något att rekommendera, har däremot bara spelat 3an och 4an

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem

Oh. Vilket angenämt problem. Känns som det finns otroligt många bra spel på marknaden dessa dagar. Mitt problem är snarast att jag inte har tid att spela allt jag vill.

Några tips som ännu inte tagits upp (tror jag?):
1. Deus Ex: Human Revolution - Director's cut
Ligger klart inom kategorin story-drivna FPS. Det är en blanding av FPS, smygare, RPG och äventyr. Fokus ligger på storyn (som är "Cyberpunk Noir") snarare än gun play, men spelmekanismerna fungerar riktigt bra ändå. Galet detaljerat och djup värld att förlora sig i. Det finns datorer att hacka, personliga email att läsa och hemliga anläggningar att infiltrera. Har också kanske den bästa musiken jag någonsin hört i ett spel.
Den enda nackdelen är kanske att det inte är ett spel för otåliga och det kan vara frustrerande för "completionists" eftersom det finns så mycket att upptäcka.
2. The Witcher 2
Pretty fucking mindblowing game. Inget FPS här, men dock fantasy RPG. En av de bästa de senaste åren. Grym story (på mer än ett sätt...) med stort mått av "vuxna" element. Olinjärt spel med stort omspelningsvärde (om du har tålamod) där det finns mycket att göra och mycket att upptäcka. Är du "fantasy nut" så får du inte missa detta.
Nackdelar: återigen, inget spel du klarar av på två sittningar. Kräver tålamod att komma in i, men är då fantastiskt. Säg "hejdå" till mycket fritid framöver om du börjar med detta...
3. Fallout 3 och Fallout New Vegas
"Oblivion with guns", fast väldigt bra. RPG med FPS karaktär. Bethesda gjorde ett fantastiskt jobb med att göra Fallout 1 & 2 "modernt" och relevant. Återigen otroligt stora spel där du kan förlora dig i en stor värld med mycket att se och göra. Säg "hejdå" till övrigt socialt liv.

Jag tror det får räcka. Detta borde underhålla dig i några månader...

Permalänk

Payday 2 sjukt roligt co-op spel att spela med polare.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Intel Core i7 4770K | MSI Mpower Z87 | Kingston Beast 16GB 2133Mhz | EVGA GTX 690 | XFX Black Edition 1000W | Intel 530 SSD 180GB | Samsung 840 EVO SSD 250GB | x2 Corsair Force 3 SSD 120GB |

Permalänk

Alltså jag har 95% av spelen som nämnts här hittils, men det kommer aldrig till att jag spelar dom.
Vilket jag hatar! Jag förstår inte varför!
Vissa har jag inte ens startat, Andra har jag typ 20 min spelade.
Far Cry 3 som jag faktiskt lyckats spelat ut visar på att jag kan, men att jag bara måste ta tag i det och snöa in i det.
Kanske är det en overload av spel som ställer till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yonologin:

Alltså jag har 95% av spelen som nämnts här hittils, men det kommer aldrig till att jag spelar dom.
Vilket jag hatar! Jag förstår inte varför!
Vissa har jag inte ens startat, Andra har jag typ 20 min spelade.
Far Cry 3 som jag faktiskt lyckats spelat ut visar på att jag kan, men att jag bara måste ta tag i det och snöa in i det.
Kanske är det en overload av spel som ställer till det?

Har varit i precis samma sits, har köpt mycket på tex steam reor men spelen ligger bara där.
Tog exempelvis ungefär 2 år innan jag testade Metro 2033 efter jag köpt det.

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem

Metro 2033, Metro Last light, Mirror's edge, Half-life 1( blueshift,opposing force), Half-life 2 alla episoder, hela bioshock spelserien, Dota 2, path of exile, Dark souls prepare to die, S.T.A.L.K.E.R. spelserien, DayZ, Mount and blade warband, Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth, Skyrim, Return to castle wolfenstein, Cod 4 modern warfare, Cod 5 world at war.

Dessa faller mig i smaken (;

Permalänk
Medlem

Kanske dags att spela lite mindre spel?

Nästan alla spel här är AAA spel.
Testa spel som folk har sagt är geniala, Tale of two brothers? (rpg 3:e view).

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av yonologin:

Alltså jag har 95% av spelen som nämnts här hittils, men det kommer aldrig till att jag spelar dom.
Vilket jag hatar! Jag förstår inte varför!
Vissa har jag inte ens startat, Andra har jag typ 20 min spelade.
Far Cry 3 som jag faktiskt lyckats spelat ut visar på att jag kan, men att jag bara måste ta tag i det och snöa in i det.
Kanske är det en overload av spel som ställer till det?

Samma för mig. Jag har spel som jag bara startat, spel som jag bara testat och spel där jag bara spelat en bit. Spelar för det mesta bara BF och Cod multiplayer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Divinity: Dragon Commander ?? Jag tycker det har ett väldigt intressant politiskt system. Där alla beslut du fattar har någon form av konsekvens för världen.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Vi tar väl och radar upp lite olika spel då:
Xcom Enemy Unknown - Lite av ett hata/älska spel.(Jag älskar det!)
CS:GO - Kul som gammal cs-spelare.
The walking dead episode 1-6 - Otroligt bra story.
Borderlands 2 - Humoristiskt berättat och riktigt kul att spela tillsammans med kompisar!
Titan Quest - Diablokopia med grekisk mytologi i fokus.(coop!)
Left 4 dead 1-2 - Coop, sjukt kul!
World of tanks - Kan vara intressant, kolla upp.
Custom maps på warcraft 3
Sword of the stars-The pit - Speciellt rouge-like spel.

etc. etc. etc.

Visa signatur

• Corsair Carbide 330R • i7 4770k @ 3.5 Ghz • Cooler Master HYPER 212 • EVO Intel 530 Series 180GB SSD • Sapphire Radeon R9 290 Tri-X • MSI Z87-G45 Gaming • Crucial DDR3 BallistiX Tactical 2x8 GB • Fractal Integra R2 750W • Windows 10 •

Permalänk
Skrivet av peji89:

Har varit i precis samma sits, har köpt mycket på tex steam reor men spelen ligger bara där.
Tog exempelvis ungefär 2 år innan jag testade Metro 2033 efter jag köpt det.

These damn Steam sales...
Lyckades hålla mig rätt bra på julrean, blev bara två spel till skilnad från sommarrean där det blev typ 10-15...

Men back ontopic!:
Shadow Warrior! Trodde att jag inte gillade den typen av spel tills jag testade det, Fy fan va kul!
Inget för den känslige dock

Permalänk
Avstängd

Path Of Exile (gratis på steam): riktigt bra hack n slash RPG, dock väldigt lite story i det hela.
Grim Dawn: precis som ovan fast lite starkare story enligt mig, dock med sämre level design.
Diablo 1-2: riktigt roliga spel ännu idag.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Borderlands 2. Handsome Jack är sjukt rolig.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Eftersom du var ute efter ett storydrivet FPS: Black Mesa (Half-Life 1) och Half-Life 2.

Borderlands 2 är också ganska underhållande.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.