Permalänk

Lyckas inte installera netgear wg602.

Tjena eliten!
Sitter nämligen på en netgear wg602 v4 som jag tänkte använda till att upprepa signalen från min wnr3500L v2 men får inte till skiten.
Följde instruktionerna om att ge datorn en statisk ip men kommer fortfarande inte in på uppreparens ip (192.168.0.227) som sitter ansluten med sladd nu enligt instruktionerna. Hjälp?
Wifi lampan som enligt instruktionerna ska lysa blinkar om det gör någon större skillnad för tillfället..

Permalänk

pröva routerlogin.net
eller gå in på cmd, skriv "ipconfig"
kolla standard gateway
skriv in det i addressfältet

Fungerar inte det så får du reseta den.
Ring Netgear kan jag tipsa dig om. De om någon är de som kan hjälpa dig.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Them0nster456:

pröva routerlogin.net
eller gå in på cmd, skriv "ipconfig"
kolla standard gateway
skriv in det i addressfältet

Fungerar inte det så får du reseta den.
Ring Netgear kan jag tipsa dig om. De om någon är de som kan hjälpa dig.

Tack, ska prova dina tips. Tänkte ringa netgear idag men var så upptagen med att vara lat.

Permalänk

Långt skott men hur har det gått?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Them0nster456:

Långt skott men hur har det gått?

Ingenstans.. netgears support tar bara emot mejl då jag fick den av en kille här på swec, sen har jag inte orkat krångla mer då nätverk aldrig går spm jag vill

Permalänk

0770 - 93 00 33
https://my.netgear.com/Chat/Start.aspx
http://support.netgear.com/product/WG602v4

EDIT: Juste, om det är fler än 90 dagar sedan inköp får du klicka i att du letar efter att öpa en netgear produkt. Sen skriver du att du har problem. De kan fråga efter SerialNumber, skriv det om du vill, de kan säga att garatin gått ut men be dem att hjälpa dig ändå, så brukar dem göra det. Annars ringer du, du pratar med svenk, lite lättare att övertala då.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Them0nster456:

0770 - 93 00 33
https://my.netgear.com/Chat/Start.aspx
http://support.netgear.com/product/WG602v4

EDIT: Juste, om det är fler än 90 dagar sedan inköp får du klicka i att du letar efter att öpa en netgear produkt. Sen skriver du att du har problem. De kan fråga efter SerialNumber, skriv det om du vill, de kan säga att garatin gått ut men be dem att hjälpa dig ändå, så brukar dem göra det. Annars ringer du, du pratar med svenk, lite lättare att övertala då.

jo precis det problemet. Men orkar inte riktigt ta tag i det just nu att tjafsa med dom så låter den ligga ett tag så får jag se om jag får till det när någon polare som kan nätverk råkar vara här.

Permalänk
Skrivet av Widholm:

jo precis det problemet. Men orkar inte riktigt ta tag i det just nu att tjafsa med dom så låter den ligga ett tag så får jag se om jag får till det när någon polare som kan nätverk råkar vara här.

D:
Aj då. Får önska dig lycka till då då. Det kan nog finnas 1000 olika anledningar till det där. Hoppas han kan hjälpa dig!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Rekordmedlem

Har du provat att göra en reset på Netgearen och sedan flytta datorn till rätt nät ? Om du fått enheten kan den vara omkonfad, jag själv hade inte valt en så konstig adminadress i ett hemmanät och det kanske inte den som hade den tidare gjorde heller så återställ den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har du provat att göra en reset på Netgearen och sedan flytta datorn till rätt nät ? Om du fått enheten kan den vara omkonfad, jag själv hade inte valt en så konstig adminadress i ett hemmanät och det kanske inte den som hade den tidare gjorde heller så återställ den.

Har hållt in reset knappen och så resten hängde jag inte med på..

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Widholm:

Tjena eliten!
Sitter nämligen på en netgear wg602 v4 som jag tänkte använda till att upprepa signalen från min wnr3500L v2 men får inte till skiten.
Följde instruktionerna om att ge datorn en statisk ip men kommer fortfarande inte in på uppreparens ip (192.168.0.227) som sitter ansluten med sladd nu enligt instruktionerna. Hjälp?
Wifi lampan som enligt instruktionerna ska lysa blinkar om det gör någon större skillnad för tillfället..

Skrivet av Widholm:

Har hållt in reset knappen och så resten hängde jag inte med på..

Enligt det du skrev så borde du tex sätta datorn manuellt till ip 192.168.0.10 och nätmask 255.255.255.0
Har du inte datorn på samma nät som accesspunkten kommer du inte åt admininterfacet alls

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag kopplar den i en dator som är ansluten till min router.. FAn försöker imorgon igen är inte helt kvick i skallen just nu efter än del alkohol

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem som jag skulle behöva hjälp med; kör med en Netgear WNR2000 i husets nätverk, till vilket jag dels har kopplat den stationära datorn, dels en Netgear WG602 för trådlös uppkoppling. Hur gör jag för att lösenordsskydda den senare? Just nu tappar jag ofta kontakten med nätverket, vilket inte var fallet tidigare när jag körde direkt mot routern. Hur kommer jag till rätta med detta? Har också försökt med 192.168.0.227 men inte kommit åt inställningarna.

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kineto:

Jag har ett liknande problem som jag skulle behöva hjälp med; kör med en Netgear WNR2000 i husets nätverk, till vilket jag dels har kopplat den stationära datorn, dels en Netgear WG602 för trådlös uppkoppling. Hur gör jag för att lösenordsskydda den senare? Just nu tappar jag ofta kontakten med nätverket, vilket inte var fallet tidigare när jag körde direkt mot routern. Hur kommer jag till rätta med detta? Har också försökt med 192.168.0.227 men inte kommit åt inställningarna.

Börja med att undersöka om enheterna stöds av DD WRT/Tomato.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Börja med att undersöka om enheterna stöds av DD WRT/Tomato.

Kan du förklara för en som inte pysslat med sånt här förr:

1) Vad är DD WRT/Tomato?
2) Varför ska jag göra detta?
3) Hur gör jag detta?

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kineto:

Kan du förklara för en som inte pysslat med sånt här förr:

1) Vad är DD WRT/Tomato?
2) Varför ska jag göra detta?
3) Hur gör jag detta?

Bra frågor, jag citerade och klistrade in ett svar till en annan tråd märkte jag.

DD-WRT och Tomato är operativsystem till routrar och de brukar ge mycket mer möjligheter än det tillverkarna skickar med, du kan gärna läsa lite och kolla om det är nått för dig.
http://www.dd-wrt.com/site/index
http://tomatousb.org/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Bra frågor, jag citerade och klistrade in ett svar till en annan tråd märkte jag.

DD-WRT och Tomato är operativsystem till routrar och de brukar ge mycket mer möjligheter än det tillverkarna skickar med, du kan gärna läsa lite och kolla om det är nått för dig.
http://www.dd-wrt.com/site/index
http://tomatousb.org/

Okej, men om jag skulle börja med att försöka hitta en lösning med det jag har idag, vad skulle det vara?

Visa signatur

| Asus P8Z68-V Pro | Intel i7-2600K | Cooler Master Hyper 212+ | Corsair Vengeance 32GB | Sapphire Radeon HD6870 1GB | Corsair AX 750W | Kingston 120GB HyperX | 2x Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design Define R3 Black | Dell UltraSharp U2711 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kineto:

Okej, men om jag skulle börja med att försöka hitta en lösning med det jag har idag, vad skulle det vara?

Det först du bör göra ärt att se till att du kan logga in i båda "routrarna" de får ofta samma ipnummer om du inte ställe in det själv, det brukar vara 192.168.xxx.1 och det blir inte bra, jag har själv 2 enheter i mitt nät, min dhcp server delar ut adresser över .64 och under har jag statiska ip, mina routrar heter 192.168.1.1 och 192.168.1.2 så jag kan logga in i dem och för att kunna skilja på dem i största allmänhet, tex veta vilken som är gateway.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.