Permalänk
Medlem

Tejpa på kontaktytorna?

Jag håller på och byter kylare på mitt GTX 680 nu och har kommit till att jag ska sätta på flänsar på minnena och andra smådelar. I instruktionerna står det att jag ska använda suddgummi för att rengöra komponenterna, annars fäster inte "thermal adhesive" (kommer ej på svenska ordet) alls. På nästa steg så ska man sätta på en tejp för att hindra kortslutning av RAM och VR heatsink interference (kommer inte på någon bra översättning här heller). Instruktionerna säger ju emot sig lite. Och vilka delar är det man ska tejpa?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Jag känner att det börjar bli lite akut, hade räknat med att det skulle ta en max 2 timmar. Jag hittar ingenstans var den där tejpen ska sitta, jag vill slippa köpa nytt kort så jag har ingen list att chansa. Ska man sätta tejpen under kylflänsarna eller är det dom där silvriga metallsakerna runt där?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |