Synpunkter på ljud/kommunikation enheter för spel.

Permalänk
Medlem

Synpunkter på ljud/kommunikation enheter för spel.

Tjenare SweC.

Vi alla har vart där, där när man försöker leta efter den ''perfekta'' headset/mic till datorn.

Jag har testat tusentals headset var rätt nöjd med Kraken 7.1 tills den började sänka och höja vissa program av sig själv via synapse, vilket är irriterande som fan.
Alla i vent/Skype skrattade när man berättade att deras röst gick ifrån lågt till svin högt, själv blev man livrädd.
Så nu vill jag testa dedikerat ljud headset, ljudkort + separat mikrofon.

Har ni tips på produkter, bryr mig inte så mycket för pris ska det smaka så får det kosta, jag ska spela, håller inte på med musik/ljud korrigering

Asus Phoebus vågar jag inte testa, det går att köpa ferritkärna och låta den ta upp störningar(folk i vent/Skype hör störningar när du spelar) men det ska man inte behöva göra egentligen, lite kräsen får man vara:P

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |