Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAtax:

Jag tänker såhär: Just FedoraCoin är en väldigt ny valuta och det är därför lätt och enkelt att snabbt samla många coins. Det är en valuta som enligt mig har större trovärdighet än t.ex. DogeCoin (som många tjänat pengar på) Eftersom folk köper DogeCoin fortfarande tror jag det finns en framtida efterfrågan på att köpa FedoraCoins och därför passar jag på nu och investerar en del av elräkningen.

Varför har FedoraCoin mer värdighet än DogeCoin? Om du tror FedoraCoin inte är ett 'skämt'-coin har jag dåliga nyheter..

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Som jag ser det är den enda "coinen" BTC. Resten är ju bara på skoj. Visst kan man tjäna pengar på dom. Men allt studsar tillbaka till BTC på ett eller annat sätt.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Avstängd

Ni som kör på NVidia kort, ladda ner senaste Cudaminer så får ni lite bättre fart än tidigare.

Permalänk
Medlem

Detta är till 100% uppkommet genom 4chan, akta er så att ni inte bränner er.
Euphoria, Fedora - allt är uppkommet genom 4chan.

"In this moment, I am euphoric. Not because of any phony god's blessing. But because, I am enlightened by my intelligence."
Och sen en bild på en tjockis som tippar sin Fedorahatt.

Ursäkta OT, och jag hoppas ni tjänar hundratals tusen allihop. Men inget gott har någonsin kommit ur 4chan.
Trololololololol

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Varför har FedoraCoin mer värdighet än DogeCoin? Om du tror FedoraCoin inte är ett 'skämt'-coin har jag dåliga nyheter..

Det tror jag eftersom värdet på Fedoracoins samt den höga miningkvoten gjorde att jag kunde mina Fedoracoins till ett värde av 0,8 litecoins under en dag.. Om jag minat litecoins direkt hade jag bara fått ihop ca 0,3 per dag.
För att förtydliga tror jag att även Fedoracoins ligger i samma kategori som dogecoins.. Bara att det är lättare att tjäna pengar på Fedoracoins just nu.. Därför skrev jag att det hade högRE trovärdighet (därför inte menat att den är hög)

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Avstängd

Ska köra lite på Fedoracoins som ren spekulation, styr om riggen från LTC till TIPS i en vecka så får vi se vad det kan ge i framtiden, kommer köra solomining dock, tappar för mycket på att köra i en pool med avgifter.

Permalänk
Medlem

Någon som kan assistera? Tänkte försöka köra solo men lyckas inte. Följer instruktionerna, problemet är att första batfilen öppnar en ruta som inte ger någon information bortsett från att jag är i fedoracoind-0.2 mappen. Den stängs aldrig heller.

Testat att helt enkelt fortsätta med dom andra stegen med det vill sig inte. Fedoracoind getinfo säger t.ex bara att "fedorcoind inte finns".

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

ser ut som en DOGE kopia.

Permalänk
Medlem

Minar du TIPS nu för att dumpa direkt så är du inte speciellt påläst, du drar inte in $50 per dag, du drar in ens in $5 per dag

I princip alla andra mynt är bättre att mina än TIPS, t.ex. DOGE

Difficultyn är även den broken som fan på TIPS, den justeras inte alls och är på tok för låg

Med det sagt jag har dragit in ~$500 på TIPS, men dumpade allt för 2 dagar sedan när den kraschade totalt

Visa signatur

Antec 900|Intel E5200 @ 3.33 GHz + Sunbeam Core-Contact Freezer|EVGA 750i SLI FTW|2x Galaxy 9600 GT OC 512MB GDDR3 SLI|OCZ StealthXStream 600W|WD Black 640 GBOCZ 5-4-4-15 2x2GB PC2 6400 DDR2|2x Rosewill PCI Fan|Rosewill 40-in-1 3.5" Card Reader|Samsung SH-S203B SATA|Microsoft 6000 v2 wireless keyboard|Creative Fatal1ty 2020 Laser|OCZ Behemoth|WD Elements 640GB|Seagate FreeAgent 250 GB|Dell E173FP LCD

Permalänk
Avstängd

Har minat TIPS i lite mer än två dygn nu, jag har med dagens värde på TIPS tjänat mycket mer än vad jag hade fått ut av att mina LTC.
Folk gav nästan upp på TIPS och svårighetsgraden gick ner till runt 1, helt galet vad TIPS man fick under den tiden.

Permalänk
Medlem

Jag måste väl ha räknat fel nu va, men det här ska vara värdet från precis alldeles nyss "TIPS/BTC: 0.00001236" och jag minade ihop 1,6M under någon timme igår och än så länge idag ca 0,8M. Men va fan har jag tjänat 37 BITCOINS DÅ!?!?!?!!!!

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorped:

Jag måste väl ha räknat fel nu va, men det här ska vara värdet från precis alldeles nyss "TIPS/BTC: 0.00001236" och jag minade ihop 1,6M under någon timme igår och än så länge idag ca 0,8M. Men va fan har jag tjänat 37 BITCOINS DÅ!?!?!?!!!!

Det där TIPS/BTC-värdet ser några hundra gånger för högt ut

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Det där TIPS/BTC-värdet ser några hundra gånger för högt ut

Citerat från http://fed.notnull.org "OVERVIEW TIPS/BTC: 0.00001236 / POOL WORKERS: 206" Läste någon annan stans att kursen hade stigit med över 200%

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorped:

Citerat från http://fed.notnull.org "OVERVIEW TIPS/BTC: 0.00001236 / POOL WORKERS: 206" Läste någon annan stans att kursen hade stigit med över 200%

Hittar inget på den sidan? Hoppas jag har fel för jag har 3 miljoner TIPS.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Går det ens att växla tips till btc?

Permalänk
Medlem

Det är tur att jag är såpass dum i huvudet att jag kom på att jag är jävligt dum, vet ej om kursen har stigit, glöm det.

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jola:

Går det ens att växla tips till btc?

Tänker på det också. Ingen av de större sidorna, vad jag vet, växlar TIPS.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorped:

Det är tur att jag är såpass dum i huvudet att jag kom på att jag är jävligt dum, vet ej om kursen har stigit, glöm det.

Du skrämde slag på mig

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Du skrämde slag på mig

Mig också, börja lipa och skrika högt för mig själv "Jag är inte redo att bli rik!!!!"

Att kursen stigit med 200% läste jag dock någon stans, men det behöver ju inte vara överdrivet mycket.

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorped:

Mig också, börja lipa och skrika högt för mig själv "Jag är inte redo att bli rik!!!!"

Att kursen stigit med 200% läste jag dock någon stans, men det behöver ju inte vara överdrivet mycket.

Det kan jag tänka mig att den gjorde. Jämfört med sist jag kollade är dock då mina 3M typ värda 1 krona

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Ni som kör på NVidia kort, ladda ner senaste Cudaminer så får ni lite bättre fart än tidigare.

Satan joel! Ca 50% ökning på mitt 650Ti!

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorped:

Jag måste väl ha räknat fel nu va, men det här ska vara värdet från precis alldeles nyss "TIPS/BTC: 0.00001236" och jag minade ihop 1,6M under någon timme igår och än så länge idag ca 0,8M. Men va fan har jag tjänat 37 BITCOINS DÅ!?!?!?!!!!

TIPS/LTC 0.00000007

Dina 2.4m TIPS är värt runt 0.168 LTC, dvs 25kr.

Visa signatur

write-host ((0..66)|%{if (($_+1)%3 -eq 0){[char][int]("118105107116111114064103105108098101114116115115111110046099111109"[($_-2)..$_] -join "")}}) -separator ""

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thorped:

Citerat från http://fed.notnull.org "OVERVIEW TIPS/BTC: 0.00001236 / POOL WORKERS: 206" Läste någon annan stans att kursen hade stigit med över 200%

Vet inte varför det där ligger kvar, men den kanske hade den kursen som högst efter lanseringen.

Jag har nu fått in över 3 miljarder TIPS, skulle dom bli värda något blir det kanske försäljning.
Därmot drar det väldigt mycket ström från företaget att köra riggarna så det får man väl dra av oxå då på vinsten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vilken server address ska man skriva in?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Vet inte varför det där ligger kvar, men den kanske hade den kursen som högst efter lanseringen.

Jag har nu fått in över 3 miljarder TIPS, skulle dom bli värda något blir det kanske försäljning.
Därmot drar det väldigt mycket ström från företaget att köra riggarna så det får man väl dra av oxå då på vinsten.

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas du inte sålt dina TIPS än. Värdet just nu: 0.00000021 TIPS/LTC. = ca 600LTC = 78k sek

PS, du sitter på lite mindre än 3% av alla TIPS som finns.

Visa signatur

write-host ((0..66)|%{if (($_+1)%3 -eq 0){[char][int]("118105107116111114064103105108098101114116115115111110046099111109"[($_-2)..$_] -join "")}}) -separator ""

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Taljin:

Hoppas du inte sålt dina TIPS än. Värdet just nu: 0.00000021 TIPS/LTC. = ca 600LTC = 78k sek

PS, du sitter på lite mindre än 3% av alla TIPS som finns.

Nej jag har kvar dom och en hel del mer, priset går säkert upp igen efter att vi förbrukat första 99k blocken och belöningen halveras. Men det är lite svårare nu att ta fram dom just nu, men fotfarande hyfsat lätt ändå.
Men ändå lite sjukt att dom gått upp så pass mycket sen igår när jag kollade, låg på 0.00000007 då.

Skulle jag sälja alla så skulle nog priset rasa, och det vill man ju inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Nej jag har kvar dom och en hel del mer, priset går säkert upp igen efter att vi förbrukat första 99k blocken och belöningen halveras. Men det är lite svårare nu att ta fram dom just nu, men fotfarande hyfsat lätt ändå.
Men ändå lite sjukt att dom gått upp så pass mycket sen igår när jag kollade, låg på 0.00000007 då.

Skulle jag sälja alla så skulle nog priset rasa, och det vill man ju inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilka marknader växlar tips?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

bara coinedup än så länge dock försöker vi komma in på cryptsy bland annat..

27 nu... de går undan så dina 3 miljarder är typ 120k+ skr

30 nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av lite_:

Som jag ser det är den enda "coinen" BTC. Resten är ju bara på skoj. Visst kan man tjäna pengar på dom. Men allt studsar tillbaka till BTC på ett eller annat sätt.

Tills Scharmbeck är klart, Då kommer Worldcoin också bli "fristående"