Permalänk
Medlem
Skrivet av Husmus:

Jag tänker lite mer avancerade inställningar än så för kontrast färger och allt skit som finns. Om du kollar i min spoiler så ser du lite där.

Anpassa den så som du tycker är "vackert" ^^

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk

Just nu har www.hembiobutiken.se rabatt på 42/47/55W805. Köpte precis 47W805 för 9.297 vilket är cirka 600 kr rabatt.

Visa signatur

It's nice to be important but
it's more important to be nice

Permalänk
Medlem

Tjena koreinu, tack för en helt underbar tråd!

Nu är det så att jag har svårt att bestämma mig..

Panasonic Viera TX-P50ST60Y
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1682251

Samsung 55" 3D LED-TV UE55F6105
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE55F6105XXE/sa...

Sony Bravia KDL-50W685A
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2121605

50-60"
Tv ska användas mest för att spela NHL och vissa andra "snabba" spel.
Priset ska helst inte gå över 10k.
Ska man vara oroliga för inbränningar om man skaffar en plasma?

Ville ha så lite input lag som möjligt

Tack på förhand! //Syth

Permalänk
Medlem

Grattis alla som fått hem en skönhet som W905!

Jag förstår att ni brinner för att komma igång så fort som möjligt, så därför tänkte jag ge ett litet tips.

Saknar ni verktyg för att kalibrera, ta det lungt och testa andras kalibreringar. När ni känner er nöjda, se till att eran kalibrering är gjord med "general" som förvald så den sparas där. kalibreringen gäller för filmvisning. Ni kan sedan implentera den för exempelvis "graphic-läge" då bilden blir näst intill identiskt fin fast självklart med den superlåga "input laggen" då ni gamar.

Enklaste efter en kalibrering är att lämna TV´n på "auto-läge" då slipper man ändra efter vad man skall göra. Det funkar hur bra som helst med en Dator inkopplad, startar du en film går den till General, datorläget oftast till graphic, startar du ett spel hoppar den till game-mode. Vill man inte köra auto så kan man helt enkelt trycka "options" på dosan och välja "scene-select" "whatever"

Det är svårt att hoppas på en perfekt bild utan en riktig kalibrering, men om man vill "köra på" med andras kalibreringar så kan man utgå från att bilden kommer att vara "ok" men man måste ta det med vetskap av att en kalibrering ger olika resultat på olika apparater av samma modell, så därför kanske det inte blir "den bästa" bilden för ens unika TV.

Man kan dock ta en kalibrerad version och sedan fixa till lite själv. Vanligtvis så kan det första enkla "fixet" efter att man lagt till en "förkalibrerad klon" vara att testa ändra "backlight" då alla har olika rums"ljus/mörker". En kalibrering går alltid efter mörklagt rum och det är vad Cnet brukar gå efter då de testar olika TV-apparater.

Testa ändra backligt efter erat eget tycke. Ett ljuslagt rum med dagsljus kan behöva lite mera (högre siffra ex 7/8, medan ett mörklagt rum behöver lägre (2/4), beroende på ditt unika exemplar kanske du måste gå högre eller lägre oavsett.

Sony har ofta haft ett rätt så givet lika färgläge, så där kan man hoppas att det stämmer med vad andra testare sett i sina kalibreringar. Fortfarande är det ingen garanti att det stämmer med era TV-apparater.

Adv. Contrast Enhancer Medium Den här funktionen får bilden att trycka fram svärtan och ljus-kontrastet(fortfarande med att bibehålla detaljinformationen, så hoppar ni för mycket upp och ner med inställningarna, se då först till att prova kalibreringen, sätt denna på "medium" och först efter det kan ni testa er fram, vid max, kan bilden upplevas flammig, vid low för platt (medium är i stort sett vad W807/805 klarar av för att ge bilden ett tillfredställande läge (Gamman tar lite stryk på W807/805). W905 klarar säkert av vilket oavsett.

*kalibrering här*

Calibration notes: The W900 misses out on the W800's advanced setup options and so the only real decisions were whether to institute Advanced Contrast Enhancer or not. Given that the effect on Gamma was minimal and theblack level improved I decided to keep it.

Picture Mode Cinema 1
Backlight 4
Picture 87
Brightness 50
Color 50
Hue 0
Color Temperature Warm 2
Sharpness 50
Noise Reduction Off
MPEG Noise Reduction Off
Dot Noise Reduction Off
Reality Creation Off
Video Area Detection Off [greyed out]
Resolution Min [greyed out]
Noise Filtering Min [greyed out]
Smooth Gradation Off
Motionflow Off
CineMotion Auto

Advanced Settings sub menu
Black Corrector Off
Adv. Contrast Enhancer Medium
Gamma -2
LED Dynamic Control Standard
Auto Light Limiter Off
Clear White Off
Live Color Off
White Balance [see below]
Detail Enhancer Off
Edge Enhancer Off
Skin Naturalizer Off [greyed out]
Display Speed Preference Off [greyed out]

White Balance sub-menu
R-Gain 0
G-Gain -3
B-Gain -6
R-Bias 0
G-Bias 0
B-Bias +1

Preferences->Scene Select: Cinema

--Eco sub-menu
Power Saving: Off
Scene Select Sync Off

Dold text

*Källa*

http://forums.cnet.com/7723-19410_102-593595/sony-kdl-55w900a... "900/905"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syth:

Tjena koreinu, tack för en helt underbar tråd!

Nu är det så att jag har svårt att bestämma mig..

Panasonic Viera TX-P50ST60Y
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1682251

Samsung 55" 3D LED-TV UE55F6105
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE55F6105XXE/sa...

Sony Bravia KDL-50W685A
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2121605

50-60"
Tv ska användas mest för att spela NHL och vissa andra "snabba" spel.
Priset ska helst inte gå över 10k.
Ska man vara oroliga för inbränningar om man skaffar en plasma?

Ville ha så lite input lag som möjligt

Tack på förhand! //Syth

Hejsan och tack för inlägget.

Jag har ingen test på Sony´s W685, därför kan jag inte med säkerhet säga att den är bra, den har dock fått lovord om att den skall vara snabb för gamers, om det ligger någon sanning i det är dock väldigt svårt då jag inte sett ett riktigt test.

Både panasonics ST60 och Samsungs F6105 är TV-apparater för "casual-gamers". från runt 40ms upp till 60/70ms, Samsungs kanske passar dig bäst i detta fall då det kan vara möjligt att den ligger på 35ms med "PC" tricket. "nedan"

Some Samsung displays can further lower their input lag over using Game Mode, by renaming the HDMI input to “PC”. Usually, this only works on the dedicated PC HDMI port, which for Samsung HDTVs is usually HDMI 1. If you’re not satisfied using Game Mode, check out the PC rename trick!

Dold text

Jag ber om ursäkt att jag inte kunde hjälpa dig mer

Permalänk
Medlem

Hej koreinu, tack för den härliga tråden!

Jag köpte nyligen en Sony 42W807ASN (såg att du hade samma modell). Den är riktigt, riktigt bra när det kommer till spel, men jag är inte helt nöjd när det gäller att visa film. Jag använder min dator som htpc (använder ett asus gtx760 ut) och så länge jag inte använder motionflow funkar tv'n som man kan förvänta sig. Men så fort jag använder motionflow (t ex scenval sport, animation, bioläge) så får jag bra flow i några sekunder men sedan hackar bilden till under nån sekund för att sedan återgå med bra flyt i ytterligare några sekunder.

Detta inträffar oavsett om jag kör bluray- eller dvd-material, mkv-, mp4- eller avi-filer etc. Ej heller fps verkar spela någon roll. Filmer med 24fps, 25fps, 30fps producerar samma störande effekt fast i varierande omfattning. Nämnas ska dock att fenomenet är som mest märkbart på bluray-material.

Är det jag som inte ställt in tv'n/grafikkortet rätt eller är det nåt fel på något? Man vill ju gärna kunna titta på film i "biograf-läget" för att t ex få mjukare panoreringar utan att behöva irriteras av att bilden (t ex på bluray-material) hackar till var 5-10:e sekund.

Kan du upplysa en tv-analfabet som mig om hur det ligger till?

Visa signatur

Mk4: Antec 300 | E8400 | Asus P5Q Pro | Asus 9600GT | 4GB XMS2 | VX450 | WD 2,1TB (tot) | WinXP Pro x86
Mk5: Define R4 | 4670K | Asus Z87 Pro (C2) | Asus GTX760 | 16GB VENGEANCE LP | AX760i | WD 4,5TB (tot) | Win7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av zx04:

Hej koreinu, tack för den härliga tråden!

Jag köpte nyligen en Sony 42W807ASN (såg att du hade samma modell). Den är riktigt, riktigt bra när det kommer till spel, men jag är inte helt nöjd när det gäller att visa film. Jag använder min dator som htpc (använder ett asus gtx760 ut) och så länge jag inte använder motionflow funkar tv'n som man kan förvänta sig. Men så fort jag använder motionflow (t ex scenval sport, animation, bioläge) så får jag bra flow i några sekunder men sedan hackar bilden till under nån sekund för att sedan återgå med bra flyt i ytterligare några sekunder.

Detta inträffar oavsett om jag kör bluray- eller dvd-material, mkv-, mp4- eller avi-filer etc. Ej heller fps verkar spela någon roll. Filmer med 24fps, 25fps, 30fps producerar samma störande effekt fast i varierande omfattning. Nämnas ska dock att fenomenet är som mest märkbart på bluray-material.

Är det jag som inte ställt in tv'n/grafikkortet rätt eller är det nåt fel på något? Man vill ju gärna kunna titta på film i "biograf-läget" för att t ex få mjukare panoreringar utan att behöva irriteras av att bilden (t ex på bluray-material) hackar till var 5-10:e sekund.

Kan du upplysa en tv-analfabet som mig om hur det ligger till?

TrueCinema-läget skall visa en helt judderfri bild när du ser material i 23.976fps/hz eller avundat 24hz som det kallas. Ser du något som inte är i 23.976 bilder per sekund och använder trueCinema-läget så kommer det att uppstå ett hack varenda gång det blir ett bortfall. Jag provade själv att se en film i 99fps med trueCinema läget och det var väldigt störande då hacket återkom oftare. Om det inte alls fungerar för dig så kanske det finns ett "TV" läge på din dators grafik-inställning som låter kortet använda den hz som materialet återger till TVn. Om du kan koppla in en Dvd/Blurayspelare för att bekräfta att det inte är TVn som är trasig, eller använd den inbyggda Netflix appen för att testa TrueCinema-läget där, som skall fungera felfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

TrueCinema-läget skall visa en helt judderfri bild när du ser material i 23.976fps/hz eller avundat 24hz som det kallas. Ser du något som inte är i 23.976 bilder per sekund och använder trueCinema-läget så kommer det att uppstå ett hack varenda gång det blir ett bortfall. Jag provade själv att se en film i 99fps med trueCinema läget och det var väldigt störande då hacket återkom oftare. Om det inte alls fungerar för dig så kanske det finns ett "TV" läge på din dators grafik-inställning som låter kortet använda den hz som materialet återger till TVn. Om du kan koppla in en Dvd/Blurayspelare för att bekräfta att det inte är TVn som är trasig, eller använd den inbyggda Netflix appen för att testa TrueCinema-läget där, som skall fungera felfritt.

Tusen tack för svaret. Jag ska experimentera lite i helgen och se om jag kan få ordning på tekniken. Lite surt annars ju.

Visa signatur

Mk4: Antec 300 | E8400 | Asus P5Q Pro | Asus 9600GT | 4GB XMS2 | VX450 | WD 2,1TB (tot) | WinXP Pro x86
Mk5: Define R4 | 4670K | Asus Z87 Pro (C2) | Asus GTX760 | 16GB VENGEANCE LP | AX760i | WD 4,5TB (tot) | Win7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syth:

Nu är det så att jag har svårt att bestämma mig..

Panasonic Viera TX-P50ST60Y

Samsung 55" 3D LED-TV UE55F6105

Sony Bravia KDL-50W685A

Ville ha så lite input lag som möjligt

Tack på förhand! //Syth

ST60 är dålig på input lag så även om den förmodligen har bäst bild av dessa tre(med god marginal?) så kan jag inte rekommendera den om du är känslig för sånt.

Jag sitter inte på nån exakt siffra för just W685 men med tanke på att W653 är t.om snäppet snabbare än W805 och W905(som annars är snabbast i världen) så skulle jag nog räkna med att den med är snabb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zx04:

Tusen tack för svaret. Jag ska experimentera lite i helgen och se om jag kan få ordning på tekniken. Lite surt annars ju.

Om du stänger av bildbehandlingar(interpolering) som ger extra flyt i bilden, får du ett kanske sämre men mer konstant flyt då? För sånna effekter kan vara lite sådär ibland. Kanske bäst att bara låta det vara avstängt isåfall. Brukar ändå ge bäst filmkänsla att ha sånt avstängt(smaksak).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Om du stänger av bildbehandlingar(interpolering) som ger extra flyt i bilden, får du ett kanske sämre men mer konstant flyt då? För sånna effekter kan vara lite sådär ibland. Kanske bäst att bara låta det vara avstängt isåfall. Brukar ändå ge bäst filmkänsla att ha sånt avstängt(smaksak).

Skickades från m.sweclockers.com

Jo precis, utan motionflow får jag ett konstant men aningen sämre flyt i uppspelningen. Dock trixade jag lite med inställningarna och fick det att funka med motionflow också. Det jag gjorde var helt enkelt att ställa in samma (eller det dubbla där möjlighet finns) hz på tv'n/monitorn i nvidias kontrollpanel som filmens fps. Det funkar perfekt på allt material utom bluray (23fps), där jag inte är 100% nöjd (men nästan), då det funkar väldigt mycket bättre än förut.

Dock kan man ju undra varför man ska behöva ställa in sånt här manuellt. År 2013 borde väl tekniken kunna sköta detta automatiskt. Det är ju inte precis ovanligt och nytt att folk kör film från datorn/htpc till tv'n. Dessutom kan man fundera över varför jag inte fick några hack i uppspelningen när jag testade med Netflix (där tv'n automatiskt går över i motionflow när filmen börjar) med att köra 1920x1080@60hz?!

Dock kan jag bara återupprepa att tv'n är RIKTIGT bra när det kommer till spelande!

Visa signatur

Mk4: Antec 300 | E8400 | Asus P5Q Pro | Asus 9600GT | 4GB XMS2 | VX450 | WD 2,1TB (tot) | WinXP Pro x86
Mk5: Define R4 | 4670K | Asus Z87 Pro (C2) | Asus GTX760 | 16GB VENGEANCE LP | AX760i | WD 4,5TB (tot) | Win7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Nån som har UE50F5005AKXXE? Försöker hitta en så prisvärd och stor tv som möjligt, med acceptabelt input lag Vill ju inte kompromissa för mycket med bildkvalite/kontrast! 5990:- i dagsläget. Finns det nån 46-50" som har en bättre panel, omkring det priset?

Nån som har en åsikt om vilken/vilka dess närmsta utmanare kan vara? Någon med microdimming? Ger microdimming nån fördel på en tv i denna prisklass? (beroende på bakgrundsbelysning?)

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Ny tv

Precis som alla andra sitter jag och kikar på att köpa en ny tv, skall vara till att kolla på film och spela Xbox (absolut ingen hardcore gamer, men kan störas av överdrivet lagg).

Kollat på dessa två:

http://www.dustinhome.se/product/5010762377/philips-46pfl4528t-46-led/

samt

http://www.komplett.se/lg-50-plasma-tv-50pn650t/777411

http://www.siba.se/product/14056764/lg-50ph660v-50-plasma-tv-med-3d-?ref=section#prod-stock

Kikat runt lite på forumen i försök att hitta något svar men blir inte klok på det.
Hittar inga som helst vettiga recensioner på Philipsen dock. Fördelaktigt vill jag komma åt en tv som inte är allt för dyr, men heller inte har ett överdrivet input lag.

Permalänk

Sony Bravia KDL-47W805ABN (Nordic) har gått ned i pris.
Priset är nu 7 990:- (-1990)

Hos MediaMark (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1736652)

Visa signatur

It's nice to be important but
it's more important to be nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av BelLamron:

Sony Bravia KDL-47W805ABN (Nordic) har gått ned i pris.
Priset är nu 7 990:- (-1990)

Hos MediaMark (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1736652)

Ouch. Jag som precis övertalat mig själv till en billigare. Tveksamt om man kommer kunna hålla sig ifrån denna!

Finns den på lager i morgon blir det nog ett köp!

Edit. Hmm. Står fortfarande 9990 ?!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Bel: Verkar varit en tillfällig "glitch". Får inte träff på den tv'n till det priset när jag kollade precis.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robsch:

Bel: Verkar varit en tillfällig "glitch". Får inte träff på den tv'n till det priset när jag kollade precis.

Jag kollade och den fanns för 7990 tror jag priset var satt på. dock borta nu ;<

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk

Felpost, det löste sig!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K @ 3,9Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12 S GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 10 x64.

Permalänk
Medlem

Nu har jag VT60 uppe efter lämnat tillbaka Sony w807!.
Men har ett litet problem, när jag ser på Netflix kan jag inte sättapå THX Cinema mode.
Är det någon speciell inställning som måste ändras? någon Panasonic ägare här som kan hjälpa??

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Nu har jag VT60 uppe efter lämnat tillbaka Sony w807!.
Men har ett litet problem, när jag ser på Netflix kan jag inte sättapå THX Cinema mode.
Är det någon speciell inställning som måste ändras? någon Panasonic ägare här som kan hjälpa??

Kolla trådarna på http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=305722 och/eller http://www.component.se/forum/index.php?showtopic=15435

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Tack!.

Jag har kollat igenom ungefär hälften utav alla sidor utan att tyvär hitta någon information om det.

Visa signatur

ok

Permalänk

Är den här tvn bra för ps3,Apple tv med mer?
http://www.siba.se/product/13235115/ue46f5005-46-led-tv-
Är det värt att köpa den?

Permalänk
Medlem

HEJ!
Är LG 55LA667V kass att spela på?
Nice tråd btw!

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Medlem

Förstår inte

Hej! Grym guide, kollar den ofta och den hjälpte mig bestämma mig för Sony Bravia KDL40W905A! Älskar TVn. Bara ett problem jag har...

Precis skaffat PS4 med Battlefield 4. Och det är ju hur snyggt som helst! Men bara i Generell bildläge med allt påslaget på Auto, och motionflow Mjuk. Men då går det liksom lite segt.. När man siktar med vapnet och så. Inte samma "mjuka" känsla som i Game mode...

Grejen är att i Spelläge är det liksom inte lika fin och skarp bild ju? Även mörkare. Lite tråkigt. Men samtidigt mkt mjuka rörelser o låg input. Men varför är de så? Sen kan jag ju även inte ha Motionflow i spelläge. Iaf inget annat än Inpuls, och då blir det ännu mörkare.

Kan man inte fixa det på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy89:

Hej! Grym guide, kollar den ofta och den hjälpte mig bestämma mig för Sony Bravia KDL40W905A! Älskar TVn. Bara ett problem jag har...

Precis skaffat PS4 med Battlefield 4. Och det är ju hur snyggt som helst! Men bara i Generell bildläge med allt påslaget på Auto, och motionflow Mjuk. Men då går det liksom lite segt.. När man siktar med vapnet och så. Inte samma "mjuka" känsla som i Game mode...

Grejen är att i Spelläge är det liksom inte lika fin och skarp bild ju? Även mörkare. Lite tråkigt. Men samtidigt mkt mjuka rörelser o låg input. Men varför är de så? Sen kan jag ju även inte ha Motionflow i spelläge. Iaf inget annat än Inpuls, och då blir det ännu mörkare.

Motionflow är bildinterpolering där tv:n själv försöker mjuka till framesen.. Det kan ge en rätt bra (om än lite artificiell) känsla av flyt på spel med låg framerate (som BF) men problemet är att det alltid introducerar mer lagg.. Så om fokus är att vara kompetetiv och få bra responsiv känsla, så har du inte mycket annat val än att stänga av den.

När det gäller andra bildförbättrare som utökad kontrast och vad det nu kan vara, så kan de liva upp bilden, men oftast genom att lägga in fejkade skuggor och genom att överdriva färger och ljusstyrka. Kan vara tröttande, och detaljstuderar man så brukar man se mer grynighet och orolighet i bilden. (oftast väldigt tydlig när man visar typ skrivbordet i windows när man får överdrivna skuggade eller ljusa kanter runt alla menyer osv)
Möjligen du kan dra upp ljusstyrka eller kontrast eller liknande för att hålla den på vettig nivå även under gaming? (om det stör)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Motionflow är bildinterpolering där tv:n själv försöker mjuka till framesen.. Det kan ge en rätt bra (om än lite artificiell) känsla av flyt på spel med låg framerate (som BF) men problemet är att det alltid introducerar mer lagg.. Så om fokus är att vara kompetetiv och få bra responsiv känsla, så har du inte mycket annat val än att stänga av den.

När det gäller andra bildförbättrare som utökad kontrast och vad det nu kan vara, så kan de liva upp bilden, men oftast genom att lägga in fejkade skuggor och genom att överdriva färger och ljusstyrka. Kan vara tröttande, och detaljstuderar man så brukar man se mer grynighet och orolighet i bilden. (oftast väldigt tydlig när man visar typ skrivbordet i windows när man får överdrivna skuggade eller ljusa kanter runt alla menyer osv)
Möjligen du kan dra upp ljusstyrka eller kontrast eller liknande för att hålla den på vettig nivå även under gaming? (om det stör)

Jo jag har stängt av motionflow men det laggar liksom ändå. Och när jag stänger av "naturtrogen återgivning" typ så blir de bättre men då är det jättelite detaljerat och suddigare ist..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy89:

Jo jag har stängt av motionflow men det laggar liksom ändå. Och när jag stänger av "naturtrogen återgivning" typ så blir de bättre men då är det jättelite detaljerat och suddigare ist..

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis till en väldigt fin TV

Du har redan fått en massa bra tips, så jag kommer bara in en liten snabbis och återuprepar vad andra säger

Prova "grafik-läget" om du inte känner dig nöjd med game-mode, sedan kan du finjustera bilden utan att få något inlagd input lag. Bilden är klar och fin med fina fabriksinställningar för färger och kontrast, dock inte lika skarp som game-mode.

Motionflow läget i game-mode "impulse" ger dig några få ms extra men levererar en suddfri bild i snabba rörelser 60fps/60hz, bilden kan dock kännas flimrig beroende på vad du spelar, samt väldigt mörk. Ställer man av det så blir bilden väldigt bra och skarp som den är, i datorläge(exempelvis i windows/webbläsare) kan den dock kännas för skarp och man kan måsta stänga av skarpheten i inställningarna för game-mode.

Om du spelar på "generall settings" så kör du utan game-mode implentering och kommer att uppleva en input lag även när du stänger av flera bildförbättringsenheter. Motionflow - "mjuk" ger dig en input lag på 120ms

Vanligtvist brukar det enkla vara att gå in i game-mode, stänga av motionflow-impulse, ställa in en vanlig bildkalibrering, exempelvis någon nerskriven om man inte själv har verktyg för att kalibrera och sedan sätta TV´n på "Auto-läge-24hz" Den kommer då automatiskt att byta till ditt kalibrerade game-mode läge när du spelar. (alternativt när den byter läge automatiskt, gå in i options och ändra inställningarna efter ditt kalibrerade val och stäng av motionflow-impulse så minns den det läget då du spelar Ps4.

Permalänk
Medlem

Om vi bara gör ett litet snabbhopp över på vanliga datorskärmar.
Vad tycker folket om G2222HDL ?
Har köpt denna skärm nu och undrar om jag köpt grisen i säcken.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Grattis till 300st inlägg Koreinu.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!