Permalänk

Framtidens Bredband comhem problem

Hej, för ett par månader sedan, kom det ett gäng snubbar och satte upp en Mediabox/Mediaomvandlare i hallen(Bostadsbolaget), och att det var så jävla bra o osv.. Jag följde instruktionerna och valde en leverantör (ComHem 100/100)

Jag fick hem en router och ett vanligt modem, och jag har fått igång det trådlösa i huset, men mitt trådbundna strular väldigt mycket, jag har en nätverkskabel från mediaboxen till uttaget i vardagsrummet och därifrån in i routern och upp i mitt rum in i datorn.

Jag flyger ut och in i i uppkopplingen medans allt trådlöst flyter på hur bra som helst.

Jag är inte världens bästa meckare med nätverk, men behöver jag ens modemet? Eftersom jag har Mediaboxen? Har jag kopplat in fel eller är det något annat som ställer till det?

Tacksam för svar, har tappat hoppet på "Framtidens Bredband".....

Permalänk
Medlem

Är det TG799vn v2 ?
Om det är det. Byt ut den mot en egen som du vet fungerar. Jag bytte min 3ggr innan jag tröttnade och köpte en ASUS ist. Nu fungerar det klockrent.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk

Tack för svaret Lite! Aa det är exakt en sådan jag har, men problemet är att morsan och farsan hade beställt telefoni i skiten också, och min gamla netgear har inget telefoni hål att stoppa sladden i haha..

Permalänk
Medlem

Be comhem att brygga skiten och använd din gamla som router.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server