Permalänk
Medlem

En dator för film, 6-7tusen

Tja, jag skulle vilja ha en ny dator, och behöver hjälp på vad jag ska ha för något. Huvudsyftet med datorn är att den kommer stå i vardagsrummet och kommer användas för att se på film, så vill ha den rätt tyst, och grafikkortet behöver ha ett hdmi uttag och ett vga, ljudkortet behöver ha en svart, en grön å en gul/orange anslutning,(ej säker på att de finns? Är för ett surround ljud från Dell, vet ej hur mkt de skiljer en vanlig cd läsare mot en som kan läsa blueray? Men kommer jag under 7 tusen så är det bra.

Ursäkta skrivfel skriver från mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tobii93:

Tja, jag skulle vilja ha en ny dator, och behöver hjälp på vad jag ska ha för något. Huvudsyftet med datorn är att den kommer stå i vardagsrummet och kommer användas för att se på film, så vill ha den rätt tyst, och grafikkortet behöver ha ett hdmi uttag och ett vga, ljudkortet behöver ha en svart, en grön å en gul/orange anslutning,(ej säker på att de finns? Är för ett surround ljud från Dell, vet ej hur mkt de skiljer en vanlig cd läsare mot en som kan läsa blueray? Men kommer jag under 7 tusen så är det bra.

Ursäkta skrivfel skriver från mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du HTPC? Vilket OS?

Permalänk
Skrivet av Tobii93:

Tja, jag skulle vilja ha en ny dator, och behöver hjälp på vad jag ska ha för något. Huvudsyftet med datorn är att den kommer stå i vardagsrummet och kommer användas för att se på film, så vill ha den rätt tyst, och grafikkortet behöver ha ett hdmi uttag och ett vga, ljudkortet behöver ha en svart, en grön å en gul/orange anslutning,(ej säker på att de finns? Är för ett surround ljud från Dell, vet ej hur mkt de skiljer en vanlig cd läsare mot en som kan läsa blueray? Men kommer jag under 7 tusen så är det bra.

Ursäkta skrivfel skriver från mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4481141/2014-01-14 Här har du en dator som kommer att fungera perfekt, du kommer kunna spela dem flesta nya spelen i medium/low. Men vill du bara kolla på film kan man ta en i3:a och ett sämre grafikkort. I just detta chassiet kan du inte ha en dvd läsare men nu kan köpa en extern om du vill kostar från 300 och uppåt.

Edit: Du kan nog spara in några 100 lappar om du använder prisjakten för att kolla upp var sakerna är som billigast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Menar du HTPC? Vilket OS?

Vet ej vad som menas med htpc, vill ha en riktig stationär dator, med Windows 7 men de kan jag fixa själv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Menar du HTPC? Vilket OS?

Vet ej vad som menas med htpc, vill ha en riktig stationär dator, med Windows 7 men de kan jag fixa själv

Skickades från m.sweclockers.com