Vilka spel ångrar du att du någonsin spelade?

Permalänk
Medlem

Age of Conan är nog det jag ångrat mest.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Definitionsskillnad. Ångrar inte något jag spelat men däremot spel jag köpt som jag sen aldrig lirat!

Har ett antal boxar/fodral i en hylla som "aldrig blev" av att lira. Kommer inte ihåg namnet på någon av dem nu annat än "Praetorians" (?). Köpt skiten men fattar redan när jag beställt att det kommer bli liggandes.

Gudskelov är jag smartare nu...... (Tror jag iallafall)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Far Cry. Jag köpte det för att grafiken (på den tiden) var oerhört imponerande, men upptäckte sedan att spelet är totalt värdelöst. Samma med Crysis, som förmodligen är det sämst optimerade spelet genom tiderna också. Jag spelade klart båda spelen, vilket jag ångrar. Snacka om bortkastad tid!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Habbo, 2k helt åt helvete.

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk

Call of Duty: Ghosts. Ser helt och håller ut som ett F2P

Visa signatur

Dator: I7 37.... Skit i det! den är bäst... för mig

Permalänk
Medlem

Half life 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kokkojambo:

Age of Conan är nog det jag ångrat mest.

Age of Conan hade visserligen potential att kunna bli bra och ett schysst stridssystem, nackdelen med AoC var dog buggarna och framför allt minnesläckor de aldrig fick bukt med, sen när expansionen kom så tillförde den inget för dem som hade nått lvl 80.
Minnesläckor har de haft problem med sedan Anarchy Online, så jag begriper inte varför de inte lyckats få bukt med dem än, så Secret World vill jag inte ens testa då mina erfarenheter av spel från Funcom inte är så bra

Permalänk
Medlem

Sim City - Ack så många år man hade gått och väntat på detta i hopp om att det skulle komma. Sedan när man fick veta att de höll på att utveckla det, jävlar vad glad man blev! Åren gick och releasen vad äntligen här. Först möttes man utav problem med servrarna de första dagarna, men det kunde man ju leva med (Fick ju gratisspel som plåster). Men det som gör att jag ångrar mig med det spelet är det simpla system de använder för Simmarna, de går till första jobbplatsen varje dag och till första hushållet, så de flyttar och byter jobb varenda dag.. En stor del att jag ångrade är även den begränsade ytan man kan bygga på, vill inte bli tvingad att skapa massa småstäder som ska arbeta tillsammans, vill ha EN stor stad där man kan bygga ALLT utan att stackars simmarna skall bo precis bredvid oljefälten och dö utav föroreningar.. Nej, hade man haft hela regionerna att bygga på så hade jag faktiskt spelat spelet än idag.

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem

I dagsläget? Garanterat Battlefield 4. Även om det inte för mig laggar eller kraschar överdrivet mycket, är spelet verkligen ingen höjdare att spela. Har i brist på andra vettiga militärskjutare nästan övervägt att köpa Call Of Duty: Ghosts istället... skona mig!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd

Starbound.

Så galet kul i början men efter några timmar grävandes i en tom lootfri underjord inserman att man har slösat sin tid bara.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Daikatana

'nuff siad.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Diablo 3, assassins creed 3, mass effect 3 (helvete vilken dålig konsollport), dead space 1&3...
*bioshock var också en galet dålig konsollport... Jag blir för ofta lurad av metacritic där konsoll-wannabe-gamers rate:ar ports för högt

Permalänk
Medlem

Enda jag kommer på är Mass Effect 3. Det var väl ett okej spel om jag ska vara ärlig, men det gjorde en hel del retroaktiv skada för serien som helhet och sög all lust ur mig att någonsin röra vid något annat som har med det att göra. Sen finns det väl en del spel jag ångrat att jag köpte, typ Sim City 4 och Section 8, men jag spelade inte nog mycket av dem för att kunna ångra mig.

Permalänk
Skrivet av Havocboy:

Sim City - Ack så många år man hade gått och väntat på detta i hopp om att det skulle komma. Sedan när man fick veta att de höll på att utveckla det, jävlar vad glad man blev! Åren gick och releasen vad äntligen här. Först möttes man utav problem med servrarna de första dagarna, men det kunde man ju leva med (Fick ju gratisspel som plåster). Men det som gör att jag ångrar mig med det spelet är det simpla system de använder för Simmarna, de går till första jobbplatsen varje dag och till första hushållet, så de flyttar och byter jobb varenda dag.. En stor del att jag ångrade är även den begränsade ytan man kan bygga på, vill inte bli tvingad att skapa massa småstäder som ska arbeta tillsammans, vill ha EN stor stad där man kan bygga ALLT utan att stackars simmarna skall bo precis bredvid oljefälten och dö utav föroreningar.. Nej, hade man haft hela regionerna att bygga på så hade jag faktiskt spelat spelet än idag.

är detta den legendariska filmjölkmannen?

Permalänk

MW 2 - inte ens brytt mig att testa 3:an.

Bioshock Infinite - ok, SÅ dåligt var det inte men definitivt det mest överskattade spelet jag spelat på länge.

Mass Effect 3 - det perfekta mordet på en nästan perfekt trilogi. Pinsamt.

CRYSIS 3! - shit vad tråkigt. Fast fortfarande bättre än 2:an tror jag. Fast det säger ju inte så mycket...

Planetside 2 - räknas egentligen inte. Testade en kväll med några polare som hypat sönder skiten, fast jag visste innerst inne att detta inte var ett spel för mig helt enkelt. Jag hade rätt. Men jag ångrar (och är tacksam för) att jag installerade Steam bara för detta. Nu har jag ju fått mycket bra av Steam på senare tid (hade inte upptäckt How to Survive annars t.ex) så jag tror jag ångrar att jag ångrar att jag testade Planetside.

Visa signatur

Case: Fractal Design R3 Define * MoBo: MSI P67A-C45 * CPU: Intel i5 2500K @4.5 GHz (CM Hyper Evo 212+, Gentle Typhoon P'n'P, max 63c Prime95) * GPU: Asus GTX 580 DirectCUII * RAM: Corsair 8 GB 1600 MHz * PSU: Corsair HX 750W * SSD: Plextor M5 Pro 256GB + Intel 320 Series 120GB * Monitor: Asus PB278Q 2560x1440 27" * Övrigt: Logitech z506 5.1, Logitech G400, Roccat Arvo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fleet_of_Mind:

Bioshock Infinite - ok, SÅ dåligt var det inte men definitivt det mest överskattade spelet jag spelat på länge.

Skönt att fler tycker så, trodde det var mig det var fel på! Inte ett dugg imponerad av det spelet.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk

Diablo 3, Simcity 5

Permalänk

Championship Manager - Inte för att spelet var dåligt men för att det var beroendeframkallande och man har slarvat rejält med annat under den tid man lirade spelet.

Permalänk
Snusfri

Sleeping Dogs.
Man väntade och hoppades på en riktigt bra "GTA-klon" och det såg verkligen intressant ut, men sedan när man väl fick spela det..
Vilken besvikelse, horribel styrning, fightingen påminde om något från 80-talet, grafiken var utdaterad, fanns inget jag gillade med spelet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Championship Manager - Inte för att spelet var dåligt men för att det var beroendeframkallande och man har slarvat rejält med annat under den tid man lirade spelet.

Haha, ja det är också en anledning att ångra sig. Själv var jag nära att förlora jobbet när KOTOR 1 kom ut.
Spelade igenom det nonstop utan sömn. Kunde för mitt liv inte slita mig från det.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd

Candy Crush

Visa signatur

Jag har aldrig fel

Permalänk
Medlem

Leisure Suit Larry -Magna Cum Laude tror jag den heter. Ligger ff och skräpar någonstans

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 14, körde betan till första släppet för några år sedan, hade redan beställt collectors edition (Då man fick det en vecka tidigare) Körde bara ett par timmar då det inte var något alls likt 11an gällande utmaningar haha.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

WoW var ett bra spel, men ångrade lite att jag spelade efter Lich King och framförallt efter Cataclysm, det var totalt slöseri då det inte var alls lika kul och att nötningen för att byta ut gear bara ökade i takt. Slutade när Mist of Pandaria kom ut, kom till level 86 sen såg jag ingen mening i det längre.

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Left 4 Dead 2 - jag och en polare köpte det på gamestop kom hem och spelade i 1 timme, aldrig rört det något mer...

Då lirade ni aldrig något annat läge än kampanj-läget? Versus är det som gäller. Har strax över 1300h in-game (men ca 1800h totalt om man räknar med tid i menyer ) vilket i sig kanske inte är särskilt imponerande för andra som spelat WoW, men jag måste säga att jag njutit av varje timme.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Skrivet av TTEX:

WoW var ett bra spel, men ångrade lite att jag spelade efter Lich King och framförallt efter Cataclysm, det var totalt slöseri då det inte var alls lika kul och att nötningen för att byta ut gear bara ökade i takt. Slutade när Mist of Pandaria kom ut, kom till level 76 sen såg jag ingen mening i det längre.

Håller med, jag 'slutade' några gånger, men kom alltid tillbaka, men mitten av Cata så vart jag äcklad av spelet, och tanken på hur onödigt stor del av mitt liv jag slösat framför skiten

När jag nu hör om folk som fortfarande sitter och spelar wow tycker jag bara synd om dem.

Självfallet vill jag tacka Blizzard för alla nya vänner, och de ytterst få roliga tiderna man fått utav spelet, men jag kunde lika gärna träffat lika många vänner och haft mycket roligare på andra sätt..

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Counter Strike.
Hade jag lagt lika mycket tid på skolan som jag gjorde på CS så hade jag varit en helt annat människa idag... förhoppningsvis till det bättre

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Det håller jag inte med om, jag har ångrat saker tidigare i mitt liv, men insett att det är totalt meningslöst att ångra något, bara att rycka på axlarna och gå vidare om något blir fel, just ånger är inte det som definierar oss som människor, det är något skit som katolicismen kommit på för att man skulle få syndernas förlåtelse

nej

Permalänk
Medlem

CoD: Ghosts

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag ångrar inga spel jag spelat. Däremot har jag fått ett vacklande spelintresse så jag har massor av spel jag skaffat men inte spelat.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p