Hur kan jag ta bort reklamen i varje videoklipp på YouTube?

Permalänk
Medlem

Hur kan jag ta bort reklamen i varje videoklipp på YouTube?

Hej!

Jag har märkt att allt mer reklam visas i varje videoklipp jag tittar på, på YouTube, trots att jag har AdBlock Plus installerat i Google Chrome v32.0.1700.76 m. Inställningen som låter mig välja om jag vill ha den här reklamen, är nu borta från "översikt"-inställningssidan. Har ni också varit med om detta och lyckats få bort reklamen som stör hela upplevelsen på YouTube? Hur gjorde ni då?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Använd Adblock (utan Plus).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Använd Adblock (utan Plus).

Såg nu att jag redan använder AdBlock och inte AdBlock Plus. Jag skulle ha kollat upp det mer noga Sorry.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Har ingen reklam på Youtube och använder mig av Firefox med tillägget Adblock Plus 2.4.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Har ingen reklam på Youtube och använder mig av Firefox med tillägget Adblock Plus 2.4.

Ok. Jag testade nu att inaktivera AdBlock och installerade AdBlock Plus i Google Chrome - samma sak... reklam i YouTube-klippen. Google Chrome (samma version) med AdBlock v2.6.18 på min bärbara dator, har jag ingen reklam alls i YouTube-klippen. När jag testade att besöka YouTube genom den portabla versionen av Firefox med AdBlock Plus v2.4 installerat på den stationära datorn, så har jag ingen reklam då heller, så något skumt är det med Google Chrome på min stationära dator.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Kontrollera att du har samma filter på båda

kolla att alla filter som finns på datorn där det fungerar också finns på datorn där det inte fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Phenom:

Kontrollera att du har samma filter på båda

kolla att alla filter som finns på datorn där det fungerar också finns på datorn där det inte fungerar.

Jag jämförde filterlistorna som jag har i AdBlock på min bärbara dator, med AdBlock på min stationära dator, ändrade så att båda stämde överens med varann och gick sedan till YouTube. Samma fel :/

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Ominstallera chrome, brukar kunna hjälpa för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag jämförde filterlistorna som jag har i AdBlock på min bärbara dator, med AdBlock på min stationära dator, ändrade så att båda stämde överens med varann och gick sedan till YouTube. Samma fel :/

Använder du youtube med html5 eller flash? Om du kör html5, testa att byta till flash.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElmBorgarn:

Ominstallera chrome, brukar kunna hjälpa för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill ta reda på vad som orsakar felet, så att jag vet det till nästa gång och även kunna hjälpa andra som kanske har samma problem senare

Skrivet av LemonIllusion:

Använder du youtube med html5 eller flash? Om du kör html5, testa att byta till flash.

Jag använde tydligen standardläsaren (Flash). Bytte till HTML5-läsaren och nu verkar reklamen vara helt borta. Sweet ^^ Förhoppningsvis är det såhär hela tiden.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag hade fel - reklamen kom tillbaka! Vafan! Jag börjar på att bli jävligt trött på skiten. Jag ska inte behöva installera om webbläsaren för att få bort reklam på en enda webbsida, så har ni några fler förslag? HTML5-uppläsaren är kvar, så det är inte Flash den här gången.

Värt att nämna, YouTube väljer ett slumpmässigt videoklipp när varje videoklipp är slut, och jag har inte ens det slumpmässiga videoklippet i min spellista och jag är inte i någon kanal. Det är jag typ aldrig. Ända sedan webbläsaren uppdaterades till version 32, så har jag fått reklam och slumpmässiga videoklippsladdningar som jag nyss berättade om.

Videoklipp från andra webbsidor funkar inte som de ska sedan Google Chrome uppdaterades till version 32, så jag får nog glatt vänta tills webbläsaren uppdateras igen. Jag har valt att inte nedgradera till version 31 på grund av att jag kan använda Firefox när jag ska titta på videoklipp. Det konstiga är dock att allt funkar (vad jag har märkt - använder knappt den bärbara datorn) på min bärbara dator hur bra som helst i Google Chrome. Helskumt!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Airikr:

Jag hade fel - reklamen kom tillbaka! Vafan! Jag börjar på att bli jävligt trött på skiten. Jag ska inte behöva installera om webbläsaren för att få bort reklam på en enda webbsida, så har ni några fler förslag? HTML5-uppläsaren är kvar, så det är inte Flash den här gången.

Värt att nämna, YouTube väljer ett slumpmässigt videoklipp när varje videoklipp är slut, och jag har inte ens det slumpmässiga videoklippet i min spellista och jag är inte i någon kanal. Det är jag typ aldrig. Ända sedan webbläsaren uppdaterades till version 32, så har jag fått reklam och slumpmässiga videoklippsladdningar som jag nyss berättade om.

Firefox och Adblock Plus trollar bort reklamen helt magiskt. Nu har jag iof valt att ändå ha igång reklamen på just YouTube för att stötta de kanaler jag följer ekonomiskt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Firefox och Adblock Plus trollar bort reklamen helt magiskt. Nu har jag iof valt att ändå ha igång reklamen på just YouTube för att stötta de kanaler jag följer ekonomiskt.

Mjo. Jag ska vänta tills Google fixar den här buggiga versionen. Ska använda Firefox för videoklipps-visningar tills dess.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Om adblock inte fungerar för att stoppa reklam i Chrome så beror det kanske på att Google äger Youtube.

De större kanalerna som livnär sig på Youtube gör det via reklam, dock är det inte Google som betalar direkt utan det gör reklamintäkterna, indirekt.
Minskad visning av reklam = mindre pengar och på sikt sämre utbud på tuben.

Jag blockar inte reklamen från youtube för jag vill supporta de kanalerna jag tittar på, något att tänka på kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Om adblock inte fungerar för att stoppa reklam i Chrome så beror det kanske på att Google äger Youtube.

Precis. Tror också att det är så. Jag använder Firefox och Adblock Plus och slipper all reklam. Riktigt skönt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Om adblock inte fungerar för att stoppa reklam i Chrome så beror det kanske på att Google äger Youtube.

De större kanalerna som livnär sig på Youtube gör det via reklam, dock är det inte Google som betalar direkt utan det gör reklamintäkterna, indirekt.
Minskad visning av reklam = mindre pengar och på sikt sämre utbud på tuben.

Jag blockar inte reklamen från youtube för jag vill supporta de kanalerna jag tittar på, något att tänka på kanske.

Väldigt förståeligt, men man ska kunna välja om man vill ha med reklam eller inte, som det var förr på YouTube. Det ska vara som med vanliga posten man får varje dag; reklamfritt eller med reklam. Man ska aldrig tvinga någon till något!

Jag får gå genom Firefox helt och hållet, när jag ska titta på både YouTube-klipp och andra videoklipp på andra webbsidor, för den funktionaliteten i Chrome, har blivit sjukt ostabil sedan version 32 släpptes!

Väl värt att notera. Jag är inte sur eller nått på er, om det kan låta som så. Det är inte med mening i sådana fall, så tänk inte så.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

säger bara admuncher... tar bort all reklam... överallt... tyvärr ej stöd för IE11 om man kör med det men funkar kalas med chrome. Tyvärr kostar det några kronor med testa i 30 dagar och se om du blir nöjd. Du behöver inte installera om något, bara ta hem programmet och installera det. www.admuncher.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfa347:

säger bara admuncher... tar bort all reklam... överallt... tyvärr ej stöd för IE11 om man kör med det men funkar kalas med chrome. Tyvärr kostar det några kronor med testa i 30 dagar och se om du blir nöjd. Du behöver inte installera om något, bara ta hem programmet och installera det. www.admuncher.com

Jahoj! Nu verkar reklamen vara borta helt och hållet. Förhoppningsvis fortsätter det såhär också. Tack för tipset

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jahoj! Nu verkar reklamen vara borta helt och hållet. Förhoppningsvis fortsätter det såhär också. Tack för tipset

Det är en bugg i nya Chrome (32.0.1700.72) som gör att reklamen inte upptäcks av Adblock.

Det här gör du om du vill åtgärda problemet:

- Gå till "chrome://plugins"
- Leta upp "Adobe Flash Player" och tryck på "visa mer info" om det behövs
- Du kommer att se två olika typer, en som heter "PPAPI" och en som heter "NPAPI"
- Aktivera den som heter "PPAPI" och inaktivera den som heter "NPAPI"

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Det är en bugg i nya Chrome (32.0.1700.72) som gör att reklamen inte upptäcks av Adblock.

Det här gör du om du vill åtgärda problemet:

- Gå till "chrome://plugins"
- Leta upp "Adobe Flash Player" och tryck på "visa mer info" om det behövs
- Du kommer att se två olika typer, en som heter "PPAPI" och en som heter "NPAPI"
- Aktivera den som heter "PPAPI" och inaktivera den som heter "NPAPI"

Där du! AdMuncher är inte igång, AdBlock är aktiverat och jag har följt dina instruktioner, och nu har jag ingen reklam alls i videoklippen på YouTube

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Där du! AdMuncher är inte igång, AdBlock är aktiverat och jag har följt dina instruktioner, och nu har jag ingen reklam alls i videoklippen på YouTube

Det var så lite.

Permalänk
Medlem

Jag använder däremot Firefox och Adblock Plus 2.5.1 och reklamen bara haglar på Youtube ändå. Det känns underligt eftersom andra verkar vara nöjda med den kombinationen. Är det någon som har någon idé om vad det är som kan knasa?
Kan tillägga att jag har Windows 8.1. Då verkar en hel del knasa.

Helt enkelt: Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zotamedu:

Firefox och Adblock Plus trollar bort reklamen helt magiskt. Nu har jag iof valt att ändå ha igång reklamen på just YouTube för att stötta de kanaler jag följer ekonomiskt.

"On December 5, 2011, Wladimir Palant announced that certain "acceptable" ads would be whitelisted in upcoming builds of the Adblock software, with the option to remove whitelisted ads via a custom setting in the software. According to Palant, only static advertisements with a maximum of one script will be permitted as "acceptable", with a preference towards text-only content. The announcement created some controversy both at Adblock's website and at social media sites like Reddit."
"In response to the "acceptable ads" whitelisting, forks of Adblock Plus were created such as Adblock Edge[36] and the now defunct Adblock Lite."
http://en.wikipedia.org/wiki/Adblock_Plus

Adblock (utan plus som sagt) är betydligt vettigare. Ska man ha ett tillägg som blockerar reklam så ska inte den som tillhandahåller tillägget få pengar under bordet för att whitelista annonser.
https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobk...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld