Permalänk
Medlem

Vaio Pro problem

Hej, har precis bytt från mac till en vaio pro. Är i det stora hela nöjd men har några problem jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

1. Ljud via hdmi funkar inte och ingen hdmi ljudenhet visas i kontrollpanelen under ljud

2. När jag ska installera sonys drivrutinsuppdateringar så startas aldig någon wizard. Det står bara unpacking sen händer inget mer.

3. Intels nyaste grafikdrivrutin (en egen ide att fixa hdmi ljudet med) går inte att installera, det står bara att drivrutinen inte är godkänd av datortillverkaren än.

4. Finns det något fix för att fläkarna går så mycket trots att den inte är varm. Sony verkar vara oerhört konservativa när det gäller temperaturer. Med speedfan så kraschar datron.

Hoppas att någon annan med en Vaio Pro kan hjälpa mig.
Har ni några andra tips eller förbättringar jag bör göra med datorn så mottages dom varmt.

Mvh
Victor

Permalänk
Medlem

Testa detta en, går snabbt och enkelt, och om du som jag gillar den så behåll den. Väldigt smidigt program faktiskt!

http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-752799...

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe06:

Hej, har precis bytt från mac till en vaio pro. Är i det stora hela nöjd men har några problem jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

1. Ljud via hdmi funkar inte och ingen hdmi ljudenhet visas i kontrollpanelen under ljud

2. När jag ska installera sonys drivrutinsuppdateringar så startas aldig någon wizard. Det står bara unpacking sen händer inget mer.

3. Intels nyaste grafikdrivrutin (en egen ide att fixa hdmi ljudet med) går inte att installera, det står bara att drivrutinen inte är godkänd av datortillverkaren än.

4. Finns det något fix för att fläkarna går så mycket trots att den inte är varm. Sony verkar vara oerhört konservativa när det gäller temperaturer. Med speedfan så kraschar datron.

Hoppas att någon annan med en Vaio Pro kan hjälpa mig.
Har ni några andra tips eller förbättringar jag bör göra med datorn så mottages dom varmt.

Mvh
Victor

Jag väntar på att min SVP ska levereras, men på 4 kan man först och främst avinstallera all bloatware Sony laddade datorn med, antivirusprogram osv. Sedan kan man välja SILENT i BIOS.

Övriga frågor får jag prova lite när jag får min egen maskin och se vad jag kommer fram till, om ingen annan svarar innan mig

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Jag kommer att lämna tillbaka datorn, är inte alls nöjd med den. Hoppas du blir nöjd med din.

Mvh
Victor