Permalänk
Medlem

T-bred // A lr B kärna!?

Vikken av dessa två är en T-bred "A" lr "B" kärna...

AXDA2200DKV3C = A lr B?

AXDA2200DUV3C = A lr B?

Är Tacksam för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

TBredB: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA2200DUV3C, that's a Thoroughbred B.

http://www.overclockers.com/tips00173/

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa Tbred-B?

Visa signatur

[AMD 2200+][256mb TwinMOS PC3200][GeForce 4 Ti4400]

Permalänk

Alla AMD cpuér som har tillverkningskod from detta år har B-kärnan.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

Så om jag köper en från datorbutiken.com så är det en Tbred-B?

Visa signatur

[AMD 2200+][256mb TwinMOS PC3200][GeForce 4 Ti4400]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eeh
Så om jag köper en från datorbutiken.com så är det en Tbred-B?

Det beror väl på vad de har på lager, eller hur? Maila och fråga.

Annars skulle jag avråda från datorbutiken.com, det är ett oseriöst företag. Noll kundservice, bara lögner och trams.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henry Rollins II

Det beror väl på vad de har på lager, eller hur? Maila och fråga.

Annars skulle jag avråda från datorbutiken.com, det är ett oseriöst företag. Noll kundservice, bara lögner och trams.

Då kan du väl säga var man ska beställa då, vad finns det för bra ställen?

Visa signatur

[AMD 2200+][256mb TwinMOS PC3200][GeForce 4 Ti4400]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eeh

Då kan du väl säga var man ska beställa då, vad finns det för bra ställen?

www.dustin.se - överlägset BÄST, inte billigast

www.komplett.se - mycket bra, billigt, stort sortiment

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

Försök inte köpa en tbred-B från Komplett...då får du en A...det fick jag =(.
Man kan få vilken stepping som helst därifrån..köp din processor i någon lokal datorbutik istället...

Permalänk

Skickade ett mail till komplett och frågade om det var A eller B-kärnan samt vilken stepping. Fick svaret att dom sålde dom oserterat, men antar att jag haft lite tur då jag fick en AIUHB 0250

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henry Rollins II

Det beror väl på vad de har på lager, eller hur? Maila och fråga.

Annars skulle jag avråda från datorbutiken.com, det är ett oseriöst företag. Noll kundservice, bara lögner och trams.

Har bara goda erfarenheter av db. Fått svar inom 24 timmar alla gånger jag mejlat dem. Fick till och med svar på ett produktförslag trots att det står att de inte svarar på såna.

Dustin = VÄRLDENS dyraste datorbutik. Tänk det dyraste du kan tänka dig och multiplicera det med 10.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

lite offtopic ni går!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lellky
Försök inte köpa en tbred-B från Komplett...då får du en A...det fick jag =(.
Man kan få vilken stepping som helst därifrån..köp din processor i någon lokal datorbutik istället...

Jag köpte en T-bred 1700 därifrån för tre veckor sedan och jag fick en t-bred B. Men självklart, visst är det bäst att se den first-hand.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon

Har bara goda erfarenheter av db. Fått svar inom 24 timmar alla gånger jag mejlat dem. Fick till och med svar på ett produktförslag trots att det står att de inte svarar på såna.

Dustin = VÄRLDENS dyraste datorbutik. Tänk det dyraste du kan tänka dig och multiplicera det med 10.

Datorbutiken har vid två separata tillfällen skickat mig begagnade prylar. När jag frågat varför får jag allsköns lögner till svar. Vid ena tillfället skickade de mig ett grafikkort där kortet var av ett annat fabrikat än vad som stod på lådan, lådan var totalt söndertrasad, manualen saknades och man kunde tydligt se på kortet att det var begagnat. Som svar på "varför" i detta fall hävdade Datorbutiken att "tillverkaren testat kortet innan leverans". Vi snackar ett grafikkort för _4000_ kronor här.

Jag har övervägt att stämma Datorbutiken för bedrägeri, men avstått eftersom det skulle kosta mer än det smakar.

Du överdriver kraftigt angående Dustins prissättning. Vissa saker, tex hårddiskar, har de mycket bra priser på.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.