Permalänk
Medlem
Skrivet av Beecooler:

Jaha så jag har helt enkelt valt en dålig pool? Kan du/ni tipsa om en bra pool att hålla sig till?

Kanske det, har minat på en massa olika pooler och det är många som varit nere eller problem med. För Doge så har jag minat på denna https://www.suchcoins.com/index.php i lite mer än en månad, veckan innan jul, utan några större problem. (Trots att den både då, då första Dogehajpen var, och nu, vid nästa Dogehajp, kraschat under kort tid.) Såg att flera andra på forumet också använder den poolen. Bra admin som ger regelbundna uppdateringar om något händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beecooler:

Jaha så jag har helt enkelt valt en dålig pool? Kan du/ni tipsa om en bra pool att hålla sig till?

Doge.nut2pools.com kör jag på, fast vi hade lite otur med blocken idag. Man får hålla ut några dagar för att jämna ut smällarna av variansen på doge (random belöning och random svårighetsgrad blir jävligt random resultat )

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhillM:

Har ni provat safello? Jag undrar av ren nyfikenhet jag har inte själv någon erfarenhet av sidan men jag är sugen på att växla DOGE till BTC till SEK.

Har använt mig av safello.com för att köpa bitcoins. Fungerade bra tycker jag. Såg att de nu fixat en säljfunktion, men har inte testat då det krävs att man ska lägga upp en vidimerad kopia av sin id-handling. Följt företaget på nyheterna och de verkar seriösa, tror dem hade ett finger i spelet med Bitcoin automaten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhillM:

Har ni provat safello? Jag undrar av ren nyfikenhet jag har inte själv någon erfarenhet av sidan men jag är sugen på att växla DOGE till BTC till SEK.

Safello tar ut en avgift på 4% vid överföringar ser det ut som, där ingår 25% moms.
FYB-SE tar endast ut 0.8% så det är rejäl skillnad.

Vem tror ni växer snabbast?

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Började minea lite igårkväll. Tänkte att eftersom datorn bara står hemma när jag är på jobbet så kan det lika väl köra på.

Men har lite frågor: Vad är en normal khashrate för ett 780? När jag började igår så gick det inte under 400, medans idag går det inte över 300. GPU Usage ligger mellan 60-70%.

Har ni varit med om att datorn startar om av sig själv?
Samt vilken pool kör ni i? Jag tog första bästa jag hittade, mining4all.

Edit: Sjönk khash på grund av att svårighetsgraden har gått upp?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Började minea lite igårkväll. Tänkte att eftersom datorn bara står hemma när jag är på jobbet så kan det lika väl köra på.

Men har lite frågor: Vad är en normal khashrate för ett 780? När jag började igår så gick det inte under 400, medans idag går det inte över 300. GPU Usage ligger mellan 60-70%.

Har ni varit med om att datorn startar om av sig själv?
Samt vilken pool kör ni i? Jag tog första bästa jag hittade, mining4all.

Edit: Sjönk khash på grund av att svårighetsgraden har gått upp?

khashen påverkas inte av svårighetsgraden

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

khashen påverkas inte av svårighetsgraden

Vad ar det som paverkar khash da?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Min Wallet vill inte synca, någon som vet vad som kan vara felet? har aktiva anslutningar till DOGE network men plånboken har stått still på "~24878 block återstår" hela natten

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Min Wallet vill inte synca, någon som vet vad som kan vara felet? har aktiva anslutningar till DOGE network men plånboken har stått still på "~24878 block återstår" hela natten

Testa starta om walleten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Vad ar det som paverkar khash da?

K hash är beräkningar i sekunden av ditt grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

K hash är beräkningar i sekunden av ditt grafikkort

Sa langt har jag ocksa forstatt, men jag tankte mer varfor den sjonk fran 400+ till knappt komma over 200

Men det loste sig genom att starta om minern.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Testa starta om walleten

har gjort det, även testat att uppdatera till v 1.4

tidigare överföringar har synkats men jag förde över 300k doge igår som inte dykt upp i min wallet än :-/

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

har gjort det, även testat att uppdatera till v 1.4

tidigare överföringar har synkats men jag förde över 300k doge igår som inte dykt upp i min wallet än :-/

Har du uppdaterat till 1.4 först nu? Isåfall kan dina doges vara borta, iallfall svåra att hitta igen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Har du uppdaterat till 1.4 först nu? Isåfall kan dina doges vara borta, iallfall svåra att hitta igen :/

tror du de är borta? jag menar de ligger ju fortfarande reggade på hans Privkey, som ska fortsätta vara det samma mellan olika versioner av walleten.. du tror inte det räcker med att starta om walleten? dvs ta bort den och importera adresskey igen?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Har du uppdaterat till 1.4 först nu? Isåfall kan dina doges vara borta, iallfall svåra att hitta igen :/

Skrivet av OskarW90:

tror du de är borta? jag menar de ligger ju fortfarande reggade på hans Privkey, som ska fortsätta vara det samma mellan olika versioner av walleten.. du tror inte det räcker med att starta om walleten? dvs ta bort den och importera adresskey igen?

förstår inte heller varför de skulle vara borta? vet inte när 1.4 kom ut men överföringar från slutet av december syns i min plånbok, och jag har ju som sagt keyn dit jag har skickat mina DOGE (i detta fallet från multipool.us)

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av Hensch:

Kanske det, har minat på en massa olika pooler och det är många som varit nere eller problem med. För Doge så har jag minat på denna https://www.suchcoins.com/index.php i lite mer än en månad, veckan innan jul, utan några större problem. (Trots att den både då, då första Dogehajpen var, och nu, vid nästa Dogehajp, kraschat under kort tid.) Såg att flera andra på forumet också använder den poolen. Bra admin som ger regelbundna uppdateringar om något händer.

Tack för tipset! Kör på den nu och inte haft ett enda problem sen jag startade (Några timmar sedan).

2 sista frågor kvar då.

På min Dashboard så kan man se sin Doge Account Balance. Jag står på en himla massa unconfirmed medans Confirmed står på 0. När blir dessa till Confirmed?

Den sista frågan vill jag nog mest bara dubbelkolla för att se om jag har rätt.

Är minimum för att kunna skicka sina DogeCoins till sin wallet 500 Coins?

Permalänk
Medlem

Min pool säger att jag minar med lägre khash än vad cudaminer säger. Det står att mitt ena grafikkort kör i 80khash, medans det står 250 på cudaminer. Är det något att oroa sig för?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem

Att det står annat på dashboarden är inget att bry sig om.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

förstår inte heller varför de skulle vara borta? vet inte när 1.4 kom ut men överföringar från slutet av december syns i min plånbok, och jag har ju som sagt keyn dit jag har skickat mina DOGE (i detta fallet från multipool.us)

Din wallet kan vara på fel chain/fork, dvs ifall du inte har uppdatarat ännu så är nog detta fallet,
Viktigt att läsa om uppdateringar på bitcointalk, då du kan ha skickat och tagit emot doges på fel nätverk

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Har Dogecoin något värde nu då?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Har Dogecoin något värde nu då?

Det är klart att de har ett värde

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Har Dogecoin något värde nu då?

US$0.0015

Visa signatur

Stationära: ASRock Z87 Extreme4 ATX - Intel Core i5 4670K - Crucial Ballistix Sport 16GB - Gainward Gtx 760 2GB - Fractal Design Integra R2 650W - Nzxt Phantom 410

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av DavidtheDoom:

Har Dogecoin något värde nu då?

När jag den 15 december började minea tänkte jag bara på att det kanske skulle bli "nästa Bitcoin" så att jag skulle tjäna pengar. Nu har jag märkt att communityt och upplevelsen känns minst lika viktigt. Det var häftigt att vi lyckades samla ihop över $30 000 till Jamaicas OS-lag i bobsleigh, och vem vet vad nästa grej är?

Det händer mycket varje dag på /r/dogecoin och man kan vara med och bidra om man vill. Målet är att få Dogecoin användbart på många ställen – som en riktig valuta eller kanske bara som ett sätt att visa uppskattning på Internet. Det är roligt att vara en shibe.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av iSw3de:

Det är klart att de har ett värde

Skrivet av Mr.falcon:

US$0.0015

Dayum!
Då har jag ju 30USD i Doge!

Skrivet av HurMycket:

När jag den 15 december började minea tänkte jag bara på att det kanske skulle bli "nästa Bitcoin" så att jag skulle tjäna pengar. Nu har jag märkt att communityt och upplevelsen känns minst lika viktigt. Det var häftigt att vi lyckades samla ihop över $30 000 till Jamaicas OS-lag i bobsleigh, och vem vet vad nästa grej är?

Det händer mycket varje dag på /r/dogecoin och man kan vara med och bidra om man vill. Målet är att få Dogecoin användbart på många ställen – som en riktig valuta eller kanske bara som ett sätt att visa uppskattning på Internet. Det är roligt att vara en shibe.

Har nog missat det med Jamaicas Lag ^^
Jo men då är jag med. Har precis byggt min egna dedikerade mining rigg Hade allt i min vanliga dator men nu är det en dedikerad rigg som gäller.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Din wallet kan vara på fel chain/fork, dvs ifall du inte har uppdatarat ännu så är nog detta fallet,
Viktigt att läsa om uppdateringar på bitcointalk, då du kan ha skickat och tagit emot doges på fel nätverk

Har löst sig, behövde ta bort ett par tempfiler så syncade plånboken om från början och coinsen trillade in

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Bleh, gått ifrån 45k doge per dag till typ 8...
Svårigheten har höjts en del, eller är de bara min pool? :S

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Dallebull:

Bleh, gått ifrån 45k doge per dag till typ 8...
Svårigheten har höjts en del, eller är de bara min pool? :S

När jag började minea, 15 december, var diffen ca 80. Nu är den ca 1200. Så med samma hashrate tjänar man 15 gånger mindre nu än då. Diffen har gått upp väldigt mycket de senaste dagarna då den är proportionell mot den globala hashraten, som har ökat snabbt på sistone.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Såå, jag finner det lite svårt att avgöra nu. Allt är så plottrigt, dessutom är jag sjuk (feber) så hjärnan hänger inte riktigt med.
Men vad ska jag minea nu? LTC eller Doge?

Enligt coinwarz skulle jag tjäna in bra mycket mer per månad med doge
http://puu.sh/6vgJH.png

Än litecoin
http://puu.sh/6vgLH.png

Doge låter ju bättre, men som sagt är mitt sinne inte så skarpt just nu så jag vet inte.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Varför använder man inte all beräkningskraft till något nyttigt istället. De borde ta fram en valuta som man tjänar coins genom Folding@home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Admo:

Varför använder man inte all beräkningskraft till något nyttigt istället. De borde ta fram en valuta som man tjänar coins genom Folding@home.

alla vill ha pengar?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad