Permalänk
Medlem

DIR-PI (RPi i en DIR-100 router)

Sedan andra kvartalet i 2013 så har jag haft en webbserver uppe via en Raspberry Pi. Chassit sedan start har varit ett tråkigt standardchassi så att säga. Den enda modifikationen jag gjorde var att göra några lufthål för bättre ventilation. Även om det har fungerat bra så har det knappast sett speciellt stilrent ut:

När jag städade igenom förrådet så hittade jag däremot min förra router, en D-Link DIR-100. Direkt så for tankarna till webbservern och att det fanns mer än gott om utrymme att trycka in en Raspberry Pi i lådan.

DIR-PI (RPi i en DIR-100 router)

Permalänk
Medlem

Bra idé, dock tycker jag du borde ha förlängt nätverks- och el-kontakten så att installationen skulle se snyggare ut. Dessutom en om lackering av skalet för att ta bort själva "router-utseendet" ge 5 poäng

Anledningen att plasten är inåtböjd är för ökad stabilitet i materialet. Alltså öka styvheten

Annars cool idé, skulle jag skaffa mig en Rasperry Pi skulle jag oxå gått på ett större chassi!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Bra idé, dock tycker jag du borde ha förlängt nätverks- och el-kontakten så att installationen skulle se snyggare ut. Dessutom en om lackering av skalet för att ta bort själva "router-utseendet" ge 5 poäng

Anledningen att plasten är inåtböjd är för ökad stabilitet i materialet. Alltså öka styvheten

Annars cool idé, skulle jag skaffa mig en Rasperry Pi skulle jag oxå gått på ett större chassi!

Håller fullt med om att kontakterna borde kunna anslutas på baksidan av lådan och det blir eventuellt av om jag får lite tid över. Lackering kommer det nog inte att bli tal om, däremot så hade jag tänkt lägga till en egen logotyp någonstans med antingen DIR-PI eller ett fränt hallon.

Det var inte den plasten som jag menade var inåtböjd. Det är snarare de inbuktningarna för VESA-montering eller vad det nu kan vara för sorts montering. Hade jag skrivit väggfästet så hade det nog varit tydligare.

Tack så mycket för visat intresse!