Portforwarding på två datorer

Permalänk
Medlem

Portforwarding på två datorer

Hej! Om jag vill komma åt min torrentklient via webbgränssnittet och öppnar port 1234 t.ex varför kommer jag då inte åt den på min publika ip? 90.123.123.123:1234. Jag kommer åt min andra server på den ip fast en annan port för fjärrstyrning? Är jag dum, skall det inte funka?

Permalänk
Medlem

Jo det ska funka om du har stängt av brandväggen på in torrentburk och pekat port 1234 dit. Vad har du för router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Jo det ska funka om du har stängt av brandväggen på in torrentburk och pekat port 1234 dit. Vad har du för router?

En tråkig Thomson TG789n tror jag dem hetar, orginal från Telia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nreko:

En tråkig Thomson TG789n tror jag dem hetar, orginal från Telia!

https://forum.tewss.telia.se/topic/2684-bugg-i-den-nya-thomso...
EDIT: Såg nu att tråden är gammal och det problem du har är förmodligen inte det samma som de då hade.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Jo det ska funka om du har stängt av brandväggen på in torrentburk och pekat port 1234 dit. Vad har du för router?

Alltså ska försöka förklara så gott jag kan.

Dator1 - fjärstyrrning på port 3489.

Dator2 - Torrentklient webbgränssnitt på port 2938

Kommer åt Dator1 på publika 90.123.123.123 (fjärrstyrning)
Kan jag då komma åt webbgränssnittet på dator2 med publika?

Permalänk
Medlem

Ja med port forwarding. Kanske bättre att fråga (eller söka!) i forumet Internet, uppkoppling och nätverk.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Har läst att man kan ha problem med att inställningar som att öppna portar inte träder i kraft. Starta om routern.