Hitta min produktnyckel? Hjälp!

Permalänk
Medlem

Hitta min produktnyckel? Hjälp!

God kväll, har inte direkt hunnit leta, hinner inte leta speciellt mycket heller! Har hjälpt min bror med min gamla 775-dator. Bytt till SSD och ordnat kylningen.
Datorn kör Windows Vista (byte till nyare är inte ett alternativ) och klisterlappen med produktnyckeln sitter på chassit men har en reva i sig som såklart dragit med sig 5-10 siffror/bokstäver! Windows-skivan samt förpackning till denna är borta sedan länge, har lyckats låna en skiva dock så det är inget problem. Det jag undrar är om jag kopplar in den gamla hårddisken (som fortfarande har windows på sig) istället för den fräsha SSD:n, kan jag då i datorn hitta produktnyckeln?

TL;DR
Kan jag hitta min orginal produktnyckel i Vista på hårddisken?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack så väldans för snabb respons! ska testa återkommer!

Edit: Tack, det funkade utmärkt utan minsta problem!

Permalänk
Medlem

No prob.

Permalänk
Medlem

Hej!
Har testat länken ovan den tar fram en Windows 8.1 nyckel men när jag försöker använda den för att få tillgång till fler funktioner
kommer det upp ett meddelande från Windows att min aktiverings nyckel inte stämmer.
Kan tillägga att aktiverings nycklarna till mitt Adobe Photoshop Elements och Windows Office Pro 2003 var exakt de rätta för dem har jag på mina skivor. Jag har en ny Samsung 27" All in One PC med touch kontroll. Window 8 var installerat när jag köpte den men ingen aktiveringsnyckel fanns med. Har uppdaterat till Windows 8.1 och det var inga problem men när jag vill få tillgång till fler funktioner så vill de ha en aktiveringsnyckel. Samsung säger att Microsoft skall hjälpa mig få fram nyckeln, Microsoft säger att leverantören skall göra det, snacka om "moment 22".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomen:

Hej!
Har testat länken ovan den tar fram en Windows 8.1 nyckel men när jag försöker använda den för att få tillgång till fler funktioner
kommer det upp ett meddelande från Windows att min aktiverings nyckel inte stämmer.
Kan tillägga att aktiverings nycklarna till mitt Adobe Photoshop Elements och Windows Office Pro 2003 var exakt de rätta för dem har jag på mina skivor. Jag har en ny Samsung 27" All in One PC med touch kontroll. Window 8 var installerat när jag köpte den men ingen aktiveringsnyckel fanns med. Har uppdaterat till Windows 8.1 och det var inga problem men när jag vill få tillgång till fler funktioner så vill de ha en aktiveringsnyckel. Samsung säger att Microsoft skall hjälpa mig få fram nyckeln, Microsoft säger att leverantören skall göra det, snacka om "moment 22".

Vadå för fler funktioner?

Produktnyckeln för färdiginstallerad Windows 8.x i märkesdatorer ligger fast i moderkortet.