Gaminghörlurar - Hjälp mig

Permalänk
Medlem

Gaminghörlurar - Hjälp mig

Hej,

Jag har ungefär 800 kronor att lägga ut.
Jag har checkat väldigt mycket på QPAD 90, Men min lillebror har likadan och hans mick glappar väldigt mycket.
Jag har just nu i skrivande stund Steelseries V2 och är väldigt nöjd med dom. (Enda anledningen varför jag byter är öronkuddarna / sladden har gått sönder.)

Vad tycker ni om QPAD 90?
Hur är ljudet? (Jag spelar CS:GO men lyssnar även väldigt mycket på musik)

OM NI INTE TYCKER JAG SKA VÄLJA QPAD 90?
Vad tycker ni för hörlurar och varför?

Mvh, Hardlyz <3

Visa signatur

I5 11600KF l 32 gb RAM l GTX 1660 SUPER l 1 TB SSD l Windows 11

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på broderns mick? Alltså hur uppkom glappet?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Vad är det för fel på broderns mick? Alltså hur uppkom glappet?

Ingen aning, ibland när han pratar så kommer inte ljudet fram. (Glitchy)
Men jag tror inte det ska vara nåt problem egentligen. Har läst ganska mycket om hörlurorna och alla verkar så nöjda!

Visa signatur

I5 11600KF l 32 gb RAM l GTX 1660 SUPER l 1 TB SSD l Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Hej,

Jag har ungefär 800 kronor att lägga ut.
Jag har checkat väldigt mycket på QPAD 90, Men min lillebror har likadan och hans mick glappar väldigt mycket.
Jag har just nu i skrivande stund Steelseries V2 och är väldigt nöjd med dom. (Enda anledningen varför jag byter är öronkuddarna / sladden har gått sönder.)

Vad tycker ni om QPAD 90?
Hur är ljudet? (Jag spelar CS:GO men lyssnar även väldigt mycket på musik)

OM NI INTE TYCKER JAG SKA VÄLJA QPAD 90?
Vad tycker ni för hörlurar och varför?

Mvh, Hardlyz <3

Jag skulle tipsa vad som helst förutom siberia, har aldrig hört om några lurar med så mycket problem. Lurarna jag köpte på biltema för 130kr höll längre...

Nu kör jag Roccat Kave 5:1 och är jättenöjd! Micen är dock dålig tyvärr, precis som med många andra headset.

Ljudet är dock utan kritik, det är underbart och äkta 5:1 i kombination med ett bra ljudkort ger en grym upplevelse i både spel, musik och film.

Pga alla högtalare väger de rätt mycket dock, men man vänjer sig med tiden.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=437673

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är QPAD 90 eller QPAD 85 jag har. Men jag är iaf nöjd och kan rekommenderar dom. Om din brors mick glappar så bör han få detta fixat via garantin.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Funderat på hörlurar + bordsmick?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Jag kör på Qpad QH90. SUPERnöjd!

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk

Är på mitt andra exemplar av Siberia v2 (lillebror klippte kabeln med en sax på mitt första).
Har hört om flera som säger att kvalitén är dålig och att dom går sönder fort, detta är inget jag märkt.
Grym bas, grym mid men kunde ha varit bättre diskant. (håller mig undan från alla equalizers och liknande)
Man blir dock rätt så varm om öronen om man spelar en längre stund.

Visa signatur

Snuttinuttan
CPU: Intel Core i5-4670k@4,5ghz GPU: MSI GTX 760@Stock
RAM: 12GB Okänt märke 1333mhz 9-9-9-24 PSU: OCZ-ZS 550
MOBO: ASRock z87m-pro4 CASE: Cooler Master CM690

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Hej,

Jag har ungefär 800 kronor att lägga ut.
Jag har checkat väldigt mycket på QPAD 90, Men min lillebror har likadan och hans mick glappar väldigt mycket.
Jag har just nu i skrivande stund Steelseries V2 och är väldigt nöjd med dom. (Enda anledningen varför jag byter är öronkuddarna / sladden har gått sönder.)

Vad tycker ni om QPAD 90?
Hur är ljudet? (Jag spelar CS:GO men lyssnar även väldigt mycket på musik)

OM NI INTE TYCKER JAG SKA VÄLJA QPAD 90?
Vad tycker ni för hörlurar och varför?

Mvh, Hardlyz <3

jag sitter då iof med qpads 85or men om du inte har hörlursförstärkare så va jag tvungen att köra på loud och max volym när jag spelade CS-GO men har nu införskaffat http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2169222 som har både hörlursförstärkare och mic och dessutom creatives scout mode som gör att man hör stegen i CS-GO väldigt klart å tydligt och ljudet i musik lyftes otroligt, vilket kunde kännas lite dovt innan jag hadde creatives hörlursförstärkare.
dock ska jag nu ge mitt headset till min yngsta son i förmån att jag använder omni och har beställt ett par Superlux HD681 med läder och velour http://www.thomann.de/se/superlux_hd_681_evo_wh.htm och lite omdömen av superlux 681 http://www.head-fi.org/products/superlux-hd-681-evo-black-pro...
Tror inte du blir missnöjd med Qpads 90 om du har hörlursförstärkare.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

QPAD QH-90 alla dagar i veckan för den budgeten, bra ljud och skön bas!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro