Kontrollera Icy box IB-RD3640SU3E2 (externt chassi)

Permalänk
Medlem

Kontrollera Icy box IB-RD3640SU3E2 (externt chassi)

Försöker få kontroll över det här chassit så att jag kan styra över hur diskarna för sig, när dom startar och varför till exempel.

Finns det någon extern programvara typ hd-tune som jag ska gå via eller kan jag sköta det från windows 8.1.

Några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kid-klf:

Försöker få kontroll över det här chassit så att jag kan styra över hur diskarna för sig, när dom startar och varför till exempel.

Finns det någon extern programvara typ hd-tune som jag ska gå via eller kan jag sköta det från windows 8.1.

Några tips?

Hej

Har faktiskt samma problem. Dessutom lite bök med att moderkortet ibland inte vill boota om min Icy Box är inkopplad till datorn (trots tydlig boot-order i bios). Vore bra att något funktionellt program för att få dem att fungera bättre som NAS-liknande tillägg till datorn.

Visa signatur

PC CPU: Intel i7 4770K GPU: GTX 690 RAM: 16GB 1600Mhz Chassi: Obsidian 800D Moderkort: Asus Z87-Pro PSU: Corsair 1000W Kylning: H80i Monitor: 2x Dell U2711
HTPC CPU: Intel i5 4570S GPU: Radeon R7 250 Passive RAM: Low-Profile 8GB 1600Mhz Chassi: Fractal Design Node 605 Moderkort: Asus Z87i-Pro PSU: Nightjar Passive Cooling 400W Kylning: Noctua LH-9i, 2xSP120 i Chassi TV: Samsung UE55ES8005XXE