Permalänk
Medlem

Processorfläkt/bakrefläkt

Hej, tänkte köpa en ny processorfläkt eftersom min låter som ett as och kyler inte så bra, och tänkte köpa ny bakre fläkt eftersom min gick sönder.
Någon som kan rekommendera bra fläkt som inte låter så mycket?

Permalänk
Permalänk
Medlem

om man ska ha billigt så fungerar alltid en 212 med valfria silent typhoon fläktar, annars om man ska köra stort så finns silver arrow och nokrua D14, hur stort är chassit och vad är din budget, samt vad är det för socket på mobo?

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

bredd: 20 cm
höjd: 43 cm
Max 700 tror jag. socket AM3+ FX/ AM3 Phenom™ II, Athlon™ II
sry glömde att skriva de viktigaste xd

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Något speciellt man ska titta efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nocy123:

Hej, tänkte köpa en ny processorfläkt eftersom min låter som ett as och kyler inte så bra, och tänkte köpa ny bakre fläkt eftersom min gick sönder.
Någon som kan rekommendera bra fläkt som inte låter så mycket?

Ska du inte överklocka är en Noctua NH-U12P SE2 mest prisvärd, vid vanlig användning räcker det bara med en fläkt och då kan du ta den andra medföljande fläkten och sätta den bak i chassit. Noctua är ett klockrent val, högsta kvaliten och oslagbar garanti.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

En "Noctua NH-U14S" eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nocy123:

En "Noctua NH-U14S" eller?

Den är den perfekta luftkylaren, hög prestanda, låg ljudnivå och väldigt liten för sin prestanda men den är lite dyr. Ska du köpa en fläkt att ha i baksidan, gör du som jag skrev i inlägget över ditt istället. Prestandan blir lite sämre men du sparar ett par hundra kronor.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM