HJÄLP! Kunde inte starta spelet(programmet körs redan).

Permalänk
Medlem

HJÄLP! Kunde inte starta spelet(programmet körs redan).

Hejsan!
Köpte CS GO härom veckan, men får det inte att fungera. Är det någon som kan ha några tips på vad det kan vara? jag får upp detta meddelande: Kunde inte starta spelet(programmet körs redan).

Det jag provat är:
- Kollat att processen körs, den körs i ca 5 sek innan den stängs av igen.
- Tagit bort .cfg filer.
- Installerat om.
- "Verifiera integriteten i spelcache".

Jag har nu fått 15 minuters speltid efter att jag startat de så många gånger. Mina vänner säger oxå att det kommer upp att jag är ingame CS GO, men det försvinner nästan lika fort.

Vad kan det vara? Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Testat och ominstallerat steam?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av quarskel:

Hejsan!
Köpte CS GO härom veckan, men får det inte att fungera. Är det någon som kan ha några tips på vad det kan vara? jag får upp detta meddelande: Kunde inte starta spelet(programmet körs redan).

Det jag provat är:
- Kollat att processen körs, den körs i ca 5 sek innan den stängs av igen.
- Tagit bort .cfg filer.
- Installerat om.
- "Verifiera integriteten i spelcache".

Jag har nu fått 15 minuters speltid efter att jag startat de så många gånger. Mina vänner säger oxå att det kommer upp att jag är ingame CS GO, men det försvinner nästan lika fort.

Vad kan det vara? Tacksam för hjälp

Har samma problem som dig

Har provat installera om steam och massa annat men inget som fungerat hittils.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrytt:

Har samma problem som dig

Har provat installera om steam och massa annat men inget som fungerat hittils.

Ladda ner CCleaner och kör den och även reparera ,men spar inte det du har reparerat som en fil och efter det så funkar nog det!.

Permalänk
Medlem

Min bror hade problem med CS:GO, stängdes av eller blåskärm. Löste sig med att uppdatera BIOS, då han också kör med AMD FX processor.
Kanske kan hjälpa

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Det verkar som många haft problem att starta cs:go på sista tiden så kan ha varit något fel i senaste patchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Ladda ner CCleaner och kör den och även reparera ,men spar inte det du har reparerat som en fil och efter det så funkar nog det!.

Hittade boven för mig var msi afterburner, stängde av det och sen fungerade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeet:

Min bror hade problem med CS:GO, stängdes av eller blåskärm. Löste sig med att uppdatera BIOS, då han också kör med AMD FX processor.
Kanske kan hjälpa

Har han msi afterburner igång så prova stänga av det för det fungerade för mig