kan xbox one och 360 spela med varandra?

Permalänk
Medlem

kan xbox one och 360 spela med varandra?

hej sweclockers!

jag undrar nämligen om det funkar att spela tillsammans, e.x om jag har xbox one och polarn har xbox 360 kan vi köra tillsammans? och är det värt så fall att köpa 360 eller one? mvh maxswe99 :3

Permalänk
Medlem

Även om det skulle fungera så hade jag i detta fall (där din polare varken har xbox one eller 360) hade jag köpt ett xbox one, när man endå spenderar pengar menar jag på.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Nope! Du kan spela gamla 360-spel på din nya ONE (vad jag vet) men det finns inget multiplattformsstöd att spela 360 - ONE.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Nope! Du kan spela gamla 360-spel på din nya ONE (vad jag vet) men det finns inget multiplattformsstöd att spela 360 - ONE.

Det kan man inte.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Nope! Du kan spela gamla 360-spel på din nya ONE (vad jag vet) men det finns inget multiplattformsstöd att spela 360 - ONE.

FAN Microsoft :/ vrf måste ni vara så taskiga att ta bort multiplattformsstöd... men det riktas mot one då eller?

Permalänk
Medlem

För att det mer eller mindre är tekniskt omöjligt. Sony löser det genom att streama gamla spelbfrån sina servrar till ps4.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxswe99:

FAN Microsoft :/ vrf måste ni vara så taskiga att ta bort multiplattformsstöd... men det riktas mot one då eller?

Välkommen till Sweclockers!

Om du kollar på specsen så är PS4:an lite kraftigare och lite billigare. Så jag hade valt PS4 idag. Men om du verkligen gillar Xbox kan du lika gärna skaffa One.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Välkommen till Sweclockers!

Om du kollar på specsen så är PS4:an lite kraftigare och lite billigare. Så jag hade valt PS4 idag. Men om du verkligen gillar Xbox kan du lika gärna skaffa One.

tack så mycket!

har bara 1 fårga dock 'när släpps eu versionen av xbox one för jag vill gjärna ha svenska

EDIT: ps4 kontrollerna ser inte bra ut dom har inte någon form a snygg design, touch paden är onödig och man får ont i händerna efter 1 timme av spelande (iallafall av ps3 kontrollen.) det är var jag tycker! så ni inte blir arga och börjar bråka här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxswe99:

tack så mycket!

har bara 1 fårga dock 'när släpps eu versionen av xbox one för jag vill gjärna ha svenska

Eu versionen har släppts, men inte i sverige, och de säger bara framåt hösten 2014... Men du kan impotera från andra eu länder.

kolla -> http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxswe99:

tack så mycket!

har bara 1 fårga dock 'när släpps eu versionen av xbox one för jag vill gjärna ha svenska

EDIT: ps4 kontrollerna ser inte bra ut dom har inte någon form a snygg design, touch paden är onödig och man får ont i händerna efter 1 timme av spelande (iallafall av ps3 kontrollen.) det är var jag tycker! så ni inte blir arga och börjar bråka här.

Du får gärna testa kontrollen innan du uttalar dig, ps3 och ps4 kontrollerna är inte ens i närheten av varandra i form av komfort.

Permalänk
Medlem

Men... Jag har bara råd för xboxett och inte någon edition så vad jag såg så fanns det bara på webhallen...

Permalänk
Medlem

Vet inte om alla förstått frågan.
Jag tolkar det som att om ett spel finns till både Xbone och 360 och han och hans kompis båda har spelet till sin konsol, om de kan spela på samma servrar tillsammans. Det borde ju ändå vara helt upp till spelutvecklaren?
Jag säger inte att det faktiskt finns spel där spelare från olika konsoler kan mötas. Men är det definitivt så att det inte går i något spel någonsin?

Permalänk
Medlem

OMG.. är det värt att importera och skaffa den nästa vecka eller vad ska man göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Vet inte om alla förstått frågan.
Jag tolkar det som att om ett spel finns till både Xbone och 360 och han och hans kompis båda har spelet till sin konsol, om de kan spela på samma servrar tillsammans. Det borde ju ändå vara helt upp till spelutvecklaren?
Jag säger inte att det faktiskt finns spel där spelare från olika konsoler kan mötas. Men är det definitivt så att det inte går i något spel någonsin?

Inte riktigt så enkelt nej.

Sony/Nintendo tillåter cross platform play, Microsoft gör det enbart mot PC men inte andra konsoler, dock vet jag inte om detta kommer fortsätta med tanken på att de stänger ner Games for windows Live till PC, åt andra sidan har det typ bara släpps 2 spel för detta. I teorin borde Microsoft tillåta att spel mellan 360/One men än så länge finns det inga sådana.

Sedan finns det enbart ett enda spel på väg som är cross platform när det gäller spel på Sony/Nintedo's platform, Microsoft sa nej så den blir exkluderad.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Skit men tack gör infon /\
|
Som sagt så kommer väl det i hösten 2014 om ca 6-7 månader :/ men jag får la importera den från Storbritannien ?? Men kan man fixa svenska då? Eller kommer det vata fucked up nån som vet? För helst ska det vara svenska men engelska går bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxswe99:

Skit men tack gör infon /\
|
Som sagt så kommer väl det i hösten 2014 om ca 6-7 månader :/ men jag får la importera den från Storbritannien ?? Men kan man fixa svenska då? Eller kommer det vata fucked up nån som vet? För helst ska det vara svenska men engelska går bra

Skickades från m.sweclockers.com

Finns inget stöd för svenska just nu så du får ha konsolen på engelska. När Microsoft lanserar Xbox One i Sverige så borde det komma en uppdatering där du kan ändra till svenska på din konsol.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

fett nice ;D, så man kan köpa konsolen nu från england och sen när det kommer i sverige så får jag ett svenskt xbox one då`? ifall detta stämmer så ska jag importera detta så fort som möjligt.

.... Men var?....

Permalänk

Jag har en xbone från frankrike och för tillfället så har jag valt England som regions val och då får jag Engelska på konsolen.
Det ska gå att byta region var tredje månad eller något liknande.
Så när xbone officiellt kommer till Sverige så är det bara att ändra.

Permalänk
Skrivet av Maxswe99:

fett nice ;D, så man kan köpa konsolen nu från england och sen när det kommer i sverige så får jag ett svenskt xbox one då`? ifall detta stämmer så ska jag importera detta så fort som möjligt.

.... Men var?....

Titta på ms store eller amazone.
bara goolga och skriva typ. ms store england, ms stor france osv.

här har du standard.
http://www.amazon.co.uk/Microsoft-7UV-00080-Xbox-One-Console/...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av waterslidehero:

Titta på ms store eller amazone.
bara goolga och skriva typ. ms store england, ms stor france osv.

här har du standard.
http://www.amazon.co.uk/Microsoft-7UV-00080-Xbox-One-Console/...

okej tack för länkarna men jag läste för 2 minuter sedan att det var ett företag som provköpte 3st xbone one från olika ställen och dom sa att amazon typ såg att dom var i sverige så det ville inte funka typ något sånt... men ms store verkar nice eller xboxs egna webbstore i tyskland?

EDIT: kom just på att jag är fucked ändå för skulle vilja ha day-one edition... hur ska man göra?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

hur fan hittade du denna? så billigt? LOVE YOU! <3 jag menar det!

EDIT : satan den var sold..

Permalänk
Medlem

läste fel den var inte såld men den blir såld av mig mohahahahahahaa