Tele2 EVG200 neddladdnings hastighet hoppar

Permalänk
Medlem

Tele2 EVG200 neddladdnings hastighet hoppar

Tjena!
Har flyttat in i ny lägenhet nu och ska nu använda Tele2 med fiberkabel.
Efter några dagar skickade dom in en router som vi kopplade in och med lite sladdddragning funka allt bra. Vi betalar för 250Mbit Nedladdning och 10Mbit uppladdning och i börjar fick vi runt 100mbit uppladdning ut av det, inget vi tänkte på utan vi antog det inte alltid kunde va i maxläge. Detta va ett halvår sedan.
I en vecka nu har internet hoppat från 100mbit och 0.45mbit fram och tillbaka, och det medföljde att under de dåliga hoppen kunde vi inte använda internet praktiskt taget.
Vi har prövat med i princip allt, startat om routern, resetat den, installerat om drivrutiner i datorn, inget fungerade. Jag ringde in till service och det enda dom kunde göra var att starta om signalen som skickades hit, efter dom gjort det la vi oftast på 247mbit vilket va väldigt bra gemfört med vad vi hade innan.
Dock kom samma problem tillbaka, att i princip gått från 100 till 0.45mbit till 250mbit till 0.45mbit. Jag kan inte hitta någon lösning och kundservice hade inte den blekaste aning vad dom kunde göra förutom att då köra om signalen.
Det enda jag kan tänka mig är att routern är skit. Någon som är duktig på detta?

Router: Tele2 Netgear EVG2000
Bredband: 250mbit in, 10mbit ut

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Har ni provat faktiskt ringa Tele2 och felanmäla?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

''Vi har prövat med i princip allt, startat om routern, resetat den, installerat om drivrutiner i datorn, inget fungerade. Jag ringde in till service och det enda dom kunde göra var att starta om signalen som skickades hit''. Ska ringa in och försöka få in ny router och se om det hjälper, annars var det jag skrev först det enda dom kunde göra för mig.