Asus GTX 770 Stänger av under press?

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara din CPU? Vad är temperaturen på den när du spelar?

Permalänk
Skrivet av mnsn:

har du provat uppdatera grafikkortets bios?

Jag har dragit in senaste BIOS i datorn, dock ej för GPU.. är det en speciell för detta eller kommer det med i den "vanliga" Bios uppdateringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikjensen:

Jag har dragit in senaste BIOS i datorn, dock ej för GPU.. är det en speciell för detta eller kommer det med i den "vanliga" Bios uppdateringen?

Du går in på asus hemsida å letar fram ditt grafikkort å sen väljer du support å sen drivrutiner och verktyg

Permalänk
Skrivet av RSX:

Kan det inte vara din CPU? Vad är temperaturen på den när du spelar?

Nej, CPUn är det inte, den toppar 40.

Permalänk
Skrivet av mnsn:

Du går in på asus hemsida å letar fram ditt grafikkort å sen väljer du support å sen drivrutiner och verktyg

Ja alltså drivrutinerna för själva kortet har jag ju kört in, syftade mer på om det fanns någon GPU drivrutin för Bioset?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ganska säkert kan säga att det är grafikkortet det är fel på och skicka in detta på RMA.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikjensen:

Ja alltså drivrutinerna för själva kortet har jag ju kört in, syftade mer på om det fanns någon GPU drivrutin för Bioset?

http://www.asus.com/se/Graphics_Cards/GTX770DC22GD5/#support

tryck på drivrutiner och verktyg, välj os och välj sen bios

Permalänk
Medlem

Det är inte bara spelet som ballar ur?

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Jag tycker att du ganska säkert kan säga att det är grafikkortet det är fel på och skicka in detta på RMA.

Yes, ska köra in till Webhallen idag och höra med dom (där jag köpte det)

Skrivet av mnsn:

http://www.asus.com/se/Graphics_Cards/GTX770DC22GD5/#support

tryck på drivrutiner och verktyg, välj os och välj sen bios

Hittade detta igår, verkade inte göra någon skillnad tyvärr :/

Skrivet av addek83:

Det är inte bara spelet som ballar ur?

Jepp! fick samma fel på BF4

Permalänk

Efter en rad felsökningar kan jag utesluta följande: PSU, RAM, Moderkort, CPU, Hårddisk(ar).

Kommer att köra in till webhallen idag med kortet och se hur detta blir. Funderar starkt på att köra ett 780 istället.

Återkommer med om detta löste problemet.

***LÖST*** Visade sig att felet låg i Grafikkortet. Lämnade in kortet hos webhallen och köpe ett 780Ti istället, nu fungerar allt prima!

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikjensen:

Efter en rad felsökningar kan jag utesluta följande: PSU, RAM, Moderkort, CPU, Hårddisk(ar).

Kommer att köra in till webhallen idag med kortet och se hur detta blir. Funderar starkt på att köra ett 780 istället.

Återkommer med om detta löste problemet.

***LÖST*** Visade sig att felet låg i Grafikkortet. Lämnade in kortet hos webhallen och köpe ett 780Ti istället, nu fungerar allt prima!

bra att det löste sig

Permalänk
Skrivet av mnsn:

bra att det löste sig

Yepp! Tack för all hjälp