Permalänk
Medlem

Problem.. Sleep stuff + egenbyggd

Tjäna.
Så jag byggde min dator för drygt ett år sen, funkade perfekt osv. Och nu så skullw jag ju då uppgradera lite komponenter i datorn. Fick plocka ut moderkortet för att det skulle vara lättare att arbeta.

Nu så är jag osäker på vad jag missar! Problemet är, som jag precis upptäckte, att själva datorn fortfarande körs medans windows går till sleep-mode.
Är sleep-funktionen i pwrbtnnen?
Strulig tråd I know, men jag är tacksam för svar.
- Sam

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

what ? sleep-funktionen i pwrbtnnen ? Vad går du på, and where can i get it ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

^ haha passande profilbild

TS: renskriv lite, fundera på vad du menar & försök förmedla detta, då gör vi ett nytt försök.

"sense, you make none"

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Jag kläckte det!

Q; Du undrar om sleepfunktionen sitter i powerknappen, typ hårdvarumässigt?

A; Nej, hur fasiken skulle det gå till? 99% säker på att det inte är problemet i ditt fall (styrs inne i windows, men det är inget som "hänger sig", aldrig hört talas om iaf)

Mer troligt att datorn går igång men att du inte får någon bild, alternativt att du satt skärm-kabeln i fel uttag (ska sitta i GPUn, inte mobo)

Om du byt GPU (sitter alla strömkablar i?) så ta ut den & testa med mobo's inbyggda.
Har du pillat/byt ramminnen så kan det ha med det att göra, testa att köra med 1 sticka i taget, flytta runt den i alla portar (självklart ska datorn vara avstängd vid byte av ramslot)

Mer info är svårt att ge utan specs, det går liksom inte längre.

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Har du tappat datorn från balkongen, kastat ut den under färd på E4:an eller haft den som majbrasa? Något (eller alla) ovan är också möjliga felorsaker!

Ge mer info.

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

Har du tappat datorn från balkongen, kastat ut den under färd på E4:an eller haft den som majbrasa? Något (eller alla) ovan är också möjliga felorsaker!

Ge mer info.

Skrivet av Ramsam:

Jag kläckte det!

Q; Du undrar om sleepfunktionen sitter i powerknappen, typ hårdvarumässigt?

A; Nej, hur fasiken skulle det gå till? 99% säker på att det inte är problemet i ditt fall (styrs inne i windows, men det är inget som "hänger sig", aldrig hört talas om iaf)

Mer troligt att datorn går igång men att du inte får någon bild, alternativt att du satt skärm-kabeln i fel uttag (ska sitta i GPUn, inte mobo)

Om du byt GPU (sitter alla strömkablar i?) så ta ut den & testa med mobo's inbyggda.
Har du pillat/byt ramminnen så kan det ha med det att göra, testa att köra med 1 sticka i taget, flytta runt den i alla portar (självklart ska datorn vara avstängd vid byte av ramslot)

Mer info är svårt att ge utan specs, det går liksom inte längre.

Skrivet av Ramsam:

^ haha passande profilbild

TS: renskriv lite, fundera på vad du menar & försök förmedla detta, då gör vi ett nytt försök.

"sense, you make none"

Skrivet av WongFeiHung:

what ? sleep-funktionen i pwrbtnnen ? Vad går du på, and where can i get it ?

Okej sorry alla xd.
Skrev det sent på kvällen, var trött oki.
Så jag bytte grafikkort, bytte cpukylare, tog ur nätagg och satte in det igen. Allt funkar men själva "Sleep" funktionen i Windows funkar inte direkt. Skärmen släcks och datorn stänger av windows, men datorn själv körs fortfarande (fläktarna, allt).
That's my problem. kbai