har qpad qh-90 verkligen dålig mick.

Permalänk
Medlem

har qpad qh-90 verkligen dålig mick.

hej!
tänkte köpa ett par qh-90 idag. men var in och läste lite nu och det sägs lite här och var att micken är dålig.
och jag vill absolut inte ha en dålig mick. jag kör mycket online gejming med polarna.

har ett par Steelseries H5 idag som jag är nöjda med. men de har gått sönder..

tacksam för lite feedback.

även tipps på andra headset under 1000-lappen.

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem

Har QH-85 och jag tycker micken är bra, det bör ju vara samma mick på QH-90 den enda skillnaden är att det ena är öppet headset medans det andra (QH-90) är stängda lurar.

Finns många trådar då folk klagar, färre trådar då folk hyllar grejerna.

Permalänk
Medlem

för info så köpte jag ett par qpad-qh90
och det var kanon ljud i dem. frukansvärt mycket bättre än mina steelseries h5:or

micken funkar kanoners.

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem

Lite statiskt brus har mina kompisar sagt att det är. Har funderat på att köpa en bordsmic eller liknande.

6.5/10 på micen tycker jag, 9/10 overall på qh90

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Sitter varje dag i skype med polare med mitt QPad-90 aldrig någon som klagat på min mick än iallafall

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Har QH-85 och jag tycker micken är bra, det bör ju vara samma mick på QH-90 den enda skillnaden är att det ena är öppet headset medans det andra (QH-90) är stängda lurar.

Finns många trådar då folk klagar, färre trådar då folk hyllar grejerna.

Jag hade någon sorts headset tidigare och när jag använde den mikrofonen var det ingen som klagade på ljudet. När jag köpte en ny mikrofon så var det många som kommenterade vilket otroligt bra ljud den hade
I princip alla jag pratar med i skype/ts/mubme etc har "ok" ljud i sina headsetmikrofoner/bordsmikrofoner, men det är väldigt få som är utan bakgrundsbrus eller andra störande ljud. dock inte så mycket att jag känner behov av att påpeka att deras mikrofon är "dålig".

Slutsats: Att folk inte klagar på din mikrofon betyder inte att den är bra.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Ni som lyssnar på någon som har QH-90/85 och säger att det är dåligt ljud på micen har rätt om den som äger dom har gjort något fel vid kalibrering/justering av nivåer. Avinstallera skype, förstör nivåerna på micen direkt. Vilket kan blir ett problem när man använder tex TS/Vent/Mumble. Gör man allt rätt kommer den låta helt grymt.

Inte konstigt att folk är kritiska när folk i 9 fall av 10 inte vet hur man ska sätta nivåerna och litar blint på något som heter automatik.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

qpads headhet är egentligen ett par rebranded Takstar Pro 80 med en ganska dålig mic dessutom.

http://www.ebay.com/itm/Takstar-Headphones-Monitor-PRO-80-PRO...

Dessutom är kvaliten på kabelanslutningarna i hörlurarna och kablarna i sig alldeles för sköra.
Jag skulle undvika denna typ av produkt. Jag vet för jag själv har ägt ett par och dessa gick sönder efter knappt 5 månader.
Ljudet i sig är inget att hurra för heller.

Denna mick är tio ggr bättre än den som sitter i qpads qh-90

http://www.maxfps.se/mikrofoner/speed-link/pure-desktop-voice...

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

En av mina kompisar kör Qpad GH90 och jag tycker att den mycken låter bra, låter bättre än steelseries mickarna. Tycker jag iaf. Så kör på Qpad GH90

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Kör samma headset. Inga konstigheter. Sitter i Skype varje dag med detta.
To all u Qpad haters:

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

En av mina kompisar kör Qpad GH90 och jag tycker att den mycken låter bra, låter bättre än steelseries mickarna. Tycker jag iaf. Så kör på Qpad GH90

På riktigt? Varför inte köpa ett par riktiga hörlurar istället och en bordsmic istället för att envisa med dessa riktigt värdelösa headset till överpris varianter.
Steelseries är också bara crap.
Det enda headsetet med hyfsad byggkvalite är Sennheiser Momentum.
Bra ljudbild. Påminner om Sennheiser HD 600.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Använder QH-90 sedan februari 2013, fungerat perfekt och mycket nöjd över ljudet samt att ingen klagat på ljudet ifrån min mic...

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Skrivet av hakan78:

På riktigt? Varför inte köpa ett par riktiga hörlurar istället och en bordsmic istället för att envisa med dessa riktigt värdelösa headset till överpris varianter.
Steelseries är också bara crap.
Det enda headsetet med hyfsad byggkvalite är Sennheiser Momentum.
Bra ljudbild. Påminner om Sennheiser HD 600.

Jag tycker qh-90 är extremt prisvärda jämfört med sennheiser momentum. De är mycket mer bekväma, kan ha dem på hela dagen utan att känna minsta obehag men jag var tvungen att ta av mina momentum efter 30min användande då mina öron höll på trilla av.

Ljudet tycker jag absolut inte motiverar en tredubbling utav priset, märker helt ärligt talat ingen större skillnad. Sålde mina sennheiser efter 3 dagar och köpte ett par nya qh-90 vilket jag är glad över. Momentum känns mer lämpade för att muppa omkring utomhus med och qh-90 är "riktiga" dator-högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Jag tycker qh-90 är extremt prisvärda jämfört med sennheiser momentum. De är mycket mer bekväma, kan ha dem på hela dagen utan att känna minsta obehag men jag var tvungen att ta av mina momentum efter 30min användande då mina öron höll på trilla av.

Ljudet tycker jag absolut inte motiverar en tredubbling utav priset, märker helt ärligt talat ingen större skillnad. Sålde mina sennheiser efter 3 dagar och köpte ett par nya qh-90 vilket jag är glad över. Momentum känns mer lämpade för att muppa omkring utomhus med och qh-90 är "riktiga" dator-högtalare.

Som sagt. Vi alla har en åsikt.

Nu lovordade jag inte momentum. Min åsikt angående momentum är att byggkvaliteten är hyfsad och hade en bra ljudbild. Det finns säkert flera. Men fortfarande med ett sjukt överpris. Jag har själv ägt headsetlurar. Steelseries Siberia v5, Qpad qh-90 2 st par inom (det ena membranet slutade fungera efter 1 månad, efter ytterligare 2 månader med ett nytt par qh-90 så började kabeln att glappa i ingången till kåpan). 3 st headset som gått sönder på mnindre ett år antyder ju lite om byggkvalitén hos Steelseries och qh-90.
Mina gamla Sennheiser HD600 - SL har hållt i snart sex år och ja om några par är väl användna så är det dom.

Det jag egentligen menar är varför köpa headset när du kan få hyfsade hörlurar för 500 kr som är lika bra som ett headset för 2000 kr.
+ en mic som förmodiligen är bättre än den som sitter i headsetet.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Skrivet av SSGS:

Kör samma headset. Inga konstigheter. Sitter i Skype varje dag med detta.
To all u Qpad haters:
http://imageshack.com/a/img827/7382/ga7e.jpg

Spela in ett mick-test och posta här i tråden, annars tror vi dig inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Lite statiskt brus har mina kompisar sagt att det är. Har funderat på att köpa en bordsmic eller liknande.

6.5/10 på micen tycker jag, 9/10 overall på qh90

Skickades från m.sweclockers.com

Bruset som du syftar på att dina kompisar skulle höra, kommer garanterat inte från micken sålänge den inte är defekt. Vågar man chansa på att ni använder Skype när dem hör bruset?

Som tidigare sagts så har nog QH-90 en av dem absolut bästa mickarna när det gäller gaming-hs, så kolla om du har något annat inkopplat/aktiverat på ljudkortet som kan ge upphov till störningar.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Bruset som du syftar på att dina kompisar skulle höra, kommer garanterat inte från micken sålänge den inte är defekt. Vågar man chansa på att ni använder Skype när dem hör bruset?

Som tidigare sagts så har nog QH-90 en av dem absolut bästa mickarna när det gäller gaming-hs, så kolla om du har något annat inkopplat/aktiverat på ljudkortet som kan ge upphov till störningar.

Bruset finns där även när jag använder TeamSpeak. Kan det bero på att jag har ojordade uttag?

Måste säga att mikrofonen är minst 1000ggr bättre än mitt Siberia V2 som jag haft tidigare.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

sätt volymen på ungefär 20-30 + med mic boost på så kommer bruset försvinna

Permalänk
Skrivet av hakan78:

På riktigt? Varför inte köpa ett par riktiga hörlurar istället och en bordsmic istället för att envisa med dessa riktigt värdelösa headset till överpris varianter.
Steelseries är också bara crap.
Det enda headsetet med hyfsad byggkvalite är Sennheiser Momentum.
Bra ljudbild. Påminner om Sennheiser HD 600.

Jag skrev bara att jag tyckte att Qpad hade bättre mick än steelseries. Själv kör jag på ASUS anc pro.
så ta det lite lugnt

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Något som kan vara värt att tänka på är att micken stänger ute extremt mycket bakgrundsljud så vinklar du micken fel så kommer du bli jättelåg i tex skype

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad