Permalänk

Värd dator?

Tjenare! Jag har några funderingar kring denna dator som jag tänkt att köpa http://www.inet.se/kundvagn/visa/6445457/dator
Jag undrar om den är värd pengarna och om den behöver byta något.

Tacksam för svar!

MVH William

Permalänk
Medlem

Jodå, det ser ut att funka.

Permalänk
Medlem

En synpunkt:
Asus moderkort brukar ofta ha drivrutiner som är lättare att använda sig av, samt uppdatera, Z87-A ligger i samma prisklass, prestandamässigt är det ingen skillnad, så bryr du dig inte om det så satsa på G45.

Angående din fråga:
Om den är ''värd'' eller inte är det du som avgör. Vill du ha något nytt, välfungerande och säkert för framtiden så är det ett bra köp, du får mycket prestanda i spel och applikationer för en hel del pengar.
Du kan antagligen få tag på en billigare dator genom SweC marknad eller blocket, men det är kanske inte rekommenderat då sakerna inte kommer rakt från butiken - jag fick strula en del med min, men nu är den välfungerande! jag lärde mig en hel del saker, och det var rätt intressant.
Om du tycker att den är ''värd'' sina pengar går helt enkelt ner till: Vill jag kasta 15500 kronor på någonting som garanterat klarar ULTRA i alla spel just nu, och i minst ett-två år till, samt hanterar program bra?
Är en DATOR värd 15500 kronor? vetandes att du får 10-12000 för den om du skulle sälja den på marknaden eller blocket när du fick hem den, och 7500 om ett år?
Jag skulle svara JA, för jag värderar min dator rätt högt, och den hjälper mig - men 15500 kronor är rätt mycket, och du kan få en sämre dator billigare, och du skulle fortfarande vara nöjd, då du antagligen inte använder all prestanda du får i denna.

Permalänk

Tack för svar! Hjälpte till väldigt mycket! Bestämde mig för att införskaffa denna dumburk!