Förberedelser inför Reaper of Souls?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Förberedelser inför Reaper of Souls?

Under min vecka av sjukdom började jag åter spela Diablo III efter mer än ett års frånvaro. Det slog mig tyvärr häromdagen att praktiskt taget allt man hittar mer eller mindre kommer bli förlegat när expansionen släpps i slutet av mars. Motivationen att spela gick därför från topp till botten.

Paragon Level/Experience kommer i alla fall flyttas över så det är en liten morot att spela i dagsläget. Till alla er som hängt med i utvecklingen och nyhetsflödet; vad finns det för värde i det man hittar idag när Reaper of Souls anländer? Gems, components, gold, etc. ? Jag kommer definitivt inte hinna farma ihop nycklar till en Hellfire Ring innan expansionen – borde jag strunta i det helt?

Kort sagt behöver jag en morot och någonting att arbeta mot för att fortsätta spela nu när jag faktiskt börjat fatta tycke för Diablo II igen. Annars känns det som att jag lika gärna kan lägga spelet på hyllan igen och invänta expansionen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Levla upp andra klasser än du spelat med hittills?

Jag återfann tycket för D3 när jag spelade tillsammans med någon då jag enbart hade spelat själv innan, rekommenderar det om du inte redan gjort det.

Det känns logiskt att anta att gems och liknande kommer gå att uppdatera vidare i RoS så att ha fler borde ju inte vara dåligt i varje fall?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Levla upp andra klasser än du spelat med hittills?

Jag återfann tycket för D3 när jag spelade tillsammans med någon då jag enbart hade spelat själv innan, rekommenderar det om du inte redan gjort det.

Det känns logiskt att anta att gems och liknande kommer gå att uppdatera vidare i RoS så att ha fler borde ju inte vara dåligt i varje fall?

Med tanke på attmarquise gems droppar på level 70 så är det tämligen meningslöst att farma gems innan expansionen.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Willhelm:

Levla upp andra klasser än du spelat med hittills?

Jag återfann tycket för D3 när jag spelade tillsammans med någon då jag enbart hade spelat själv innan, rekommenderar det om du inte redan gjort det.

Det känns logiskt att anta att gems och liknande kommer gå att uppdatera vidare i RoS så att ha fler borde ju inte vara dåligt i varje fall?

Jag har spelat med andra tidigare. Visserligen är det roligt, men i slutändan känns det inte givande för mig att spela Diablo utan att farma. Att levla upp en ny karaktär låter däremot som en bra idé!

Skrivet av henrikj82:

Med tanke på attmarquise gems droppar på level 70 så är det tämligen meningslöst att farma gems innan expansionen.

Känns som man borde sälja av alla gems innan de faller i värde. Hur ser det ut med alla components, är någonting ö.h.t. värt att ha kvar där?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Jag har spelat med andra tidigare. Visserligen är det roligt, men i slutändan känns det inte givande för mig att spela Diablo utan att farma. Att levla upp en ny karaktär låter däremot som en bra idé!

Känns som man borde sälja av alla gems innan de faller i värde. Hur ser det ut med alla components, är någonting ö.h.t. värt att ha kvar där?

Som jag har förstått det så kommer alla crafting grejer vara värdelösa när expansionen kommer. Det ända du har någon nytta av från nu är guld och paragon XP samt att bättre gear nu kommer göra första paret levlar lite snabbare i expansionen.

Permalänk
Medlem

Jag har kollat igenom typ alla "förberedelse guider" som finns på youtube och kommit fram till följande.

1. Spara alla items på 1 hero, vilken du spelar med när expansion kommer. (Nedan tips gäller för alla chars förutom den du ska spela med)
2. Sälj ALLA gems du har
3. Sälj alla items du har, FÖRUTOM chrit mempo*/ witching hour*, och riktigt bra triperfect rings/amulets/gloves.
*Det finns än så länge inget bättre bälte/hjälm än mempo och WH, och du kommer dessutom att kunna rerollla en roll på vardera item, triperfect rolls är tydligen mycket mer ovanligt nu dessutom)
4. Paragonlvla som ett as. (det kommer dock att gå fortare att paragon lvl i ROS, MEN de paragon lvls du har nu kommer du kunna använda dig utav när du lvlar upp din char till lvl70)
5. Skaffa mycket guld. Visserligen kommer du farma guld snabbare i ROS, men crafting/rerolling items är svindyrt, så ju mer guld du har, ju snabbare kan du rerolla dina items.

Så, för att sammanfatta hur mitt account kommer att se ut när ROS släpps:

Jag kommer att ha EN char med items, alla andra är nakna. Jag har sålt alla mina gems. Jag har cirka 5 st mempos och 5 st WH som ligger i chest. Samt jag har en full uppsättning Canes- set (Eftersom att även cane-set kommer att anpassas till din lvl när det droppar, och du vill ha så låg lvl som möjligt på dina canes delar) Dessutom har jag cirka 2.000.000.000 guld att leka runt med

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av feesk:

Jag har kollat igenom typ alla "förberedelse guider" som finns på youtube och kommit fram till följande.

1. Spara alla items på 1 hero, vilken du spelar med när expansion kommer. (Nedan tips gäller för alla chars förutom den du ska spela med)
2. Sälj ALLA gems du har
3. Sälj alla items du har, FÖRUTOM chrit mempo*/ witching hour*, och riktigt bra triperfect rings/amulets/gloves.
*Det finns än så länge inget bättre bälte/hjälm än mempo och WH, och du kommer dessutom att kunna rerollla en roll på vardera item, triperfect rolls är tydligen mycket mer ovanligt nu dessutom)
4. Paragonlvla som ett as. (det kommer dock att gå fortare att paragon lvl i ROS, MEN de paragon lvls du har nu kommer du kunna använda dig utav när du lvlar upp din char till lvl70)
5. Skaffa mycket guld. Visserligen kommer du farma guld snabbare i ROS, men crafting/rerolling items är svindyrt, så ju mer guld du har, ju snabbare kan du rerolla dina items.

Så, för att sammanfatta hur mitt account kommer att se ut när ROS släpps:

Jag kommer att ha EN char med items, alla andra är nakna. Jag har sålt alla mina gems. Jag har cirka 5 st mempos och 5 st WH som ligger i chest. Samt jag har en full uppsättning Canes- set (Eftersom att även cane-set kommer att anpassas till din lvl när det droppar, och du vill ha så låg lvl som möjligt på dina canes delar) Dessutom har jag cirka 2.000.000.000 guld att leka runt med

Grymt inlägg, precis vad jag sökte!

För någon som inte spelet Diablo 3 på väldigt länge, vad innebär "triperfect" på rings/amulets/gloves? Jag antar att det som gör The Witching Hour bra är för att den har både IAS och Critical Hit Damage?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Grymt inlägg, precis vad jag sökte!

För någon som inte spelet Diablo 3 på väldigt länge, vad innebär "triperfect" på rings/amulets/gloves? Jag antar att det som gör The Witching Hour bra är för att den har både IAS och Critical Hit Damage?

Jag tror han menar trifecta (attackspeed /crit chance/critdamage)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Exakt! Det stämmer bra det! Menade såklart "trifecta" alltså items som har attackspeed/crit chance/ critdamage.

Tack för rättelse

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Skrivet av feesk:

3. Sälj alla items du har, FÖRUTOM chrit mempo*/ witching hour*, och riktigt bra triperfect rings/amulets/gloves.
*Det finns än så länge inget bättre bälte/hjälm än mempo och WH, och du kommer dessutom att kunna rerollla en roll på vardera item, triperfect rolls är tydligen mycket mer ovanligt nu dessutom)

Så, för att sammanfatta hur mitt account kommer att se ut när ROS släpps:
Jag har cirka 5 st mempos och 5 st WH som ligger i chest. Samt jag har en full uppsättning Canes- set (Eftersom att även cane-set kommer att anpassas till din lvl när det droppar, och du vill ha så låg lvl som möjligt på dina canes delar) Dessutom har jag cirka 2.000.000.000 guld att leka runt med

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/11306220847?page=2#36 Sälj skiten. Troligtvis kommer dom spara denna ändringen

Sen har jag inte en aning om vad du menar med cain setet alls. Kan du utveckla lite? "(Eftersom att även cane-set kommer att anpassas till din lvl när det droppar, och du vill ha så låg lvl som möjligt på dina canes delar)".

Permalänk
Medlem

Går det att få sålt något nu för en vettig summa eller har priserna rasat på AH? Har en jäkla massa items som idag funkar bra men som sagt troligtvis är värdelösa när RoS kommer.

Permalänk
Medlem

Korta versionen är väl att allting kommer vara värdelöst, inklusive guld (i den mån att du behöver inte farma upp innan RoS, det kommer finnas gott om det genom enkla vägar i spelet så som bounties).
RoS är en total reset i princip för att fixa ett spel som var extremt trasigt, jag har själv börjat spela igen efter att lagt ner vid inferno act2 (innan inferno blev nerfat).

Permalänk

Man kanske skulle logga in o sälja allt man har då som är vettigt att sälja Har inte spelat på länge och kommer nog inte spela PC-version förräns RoS kommer, spelar konsoll-version med kompisar istället då allt känns så mycket roligare på konsoll, med lättare att få vettiga drops osv.

Fast jag har inget dyrt gear, så några miljoner guld mer eller mindra kanske inte gör någon skillnad?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/11306220847?page=2#36 Sälj skiten. Troligtvis kommer dom spara denna ändringen

Sen har jag inte en aning om vad du menar med cain setet alls. Kan du utveckla lite? "(Eftersom att även cane-set kommer att anpassas till din lvl när det droppar, och du vill ha så låg lvl som möjligt på dina canes delar)".

Oj, det var helt ny info!

Iof så tror jag definitivt att mempo och witching hour kommer att vara helt valid ett bra tag framöver, om du kollar flera av de stora streamsen (typ Shinobi osv) så använder de fortfarande WH och mempo på många utav deras chars, så mitt tips blir fortfarande att behålla WH och Mempo, kommer jag att göra iaf!

Ang canes: Så såg jag en youtube tutorial gjord av en av de större namnen inom d3 stream (kommer ej ihåg exakt vem, länkar senare när jag kommer hem) Där han berättade att set items kommer börja anpassa sig till lvl, dvs. hittar du en canes när du är lvl 50 så kan items req bli högre än vad den alltid är i vanilla (tror lvl 23 om jag inte har fel).
Hur som haver så är det väldigt väldigt enkelt och billigt att gå in och köpa ett cane:set på AH atm, och det är definitivt ett set man vill ha med sig i ROS om man tänkt lvl upp fler chars i framtiden, så i min värld är det ett "must have" när man går in i ROS.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av vampire-x:

Korta versionen är väl att allting kommer vara värdelöst, inklusive guld (i den mån att du behöver inte farma upp innan RoS, det kommer finnas gott om det genom enkla vägar i spelet så som bounties).
RoS är en total reset i princip för att fixa ett spel som var extremt trasigt, jag har själv börjat spela igen efter att lagt ner vid inferno act2 (innan inferno blev nerfat).

Tror du har rätt i mycket, men håller inte alls med dig om att guld kommer vara värdelöst, tvärtom, vet du vad det kommer att kosta att crafta/ rerolla items? Och ja, du hittar guld mycket snabbare än i d3, men det är fortfarande inte SÅ mycket snabbare. Att gå in med ett par miljarder på kontot kommer definitivt att vara en STOR fördel är jag helt övertygad om.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Det finns blizzard-posts där de halvt bekräftat att det blir "ladder-reset" till expansionen (de sade något i stil med "we currently plan to"), dvs allt gammalt blir värdelöst om man inte vill fortsätta spela en gammal karaktär för skojs skull.

Permalänk
Medlem

Hoppas fortfarande på ladders så gör inget för att förbereda mig

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Tror du har rätt i mycket, men håller inte alls med dig om att guld kommer vara värdelöst, tvärtom, vet du vad det kommer att kosta att crafta/ rerolla items? Och ja, du hittar guld mycket snabbare än i d3, men det är fortfarande inte SÅ mycket snabbare. Att gå in med ett par miljarder på kontot kommer definitivt att vara en STOR fördel är jag helt övertygad om.

Från det jag sett och hört (inte på något sätt allt eller någon statistisk säkerhet) från RoS så är guld inga problem alls, du ser ju vad du kan enchanta om och du är kraftigt begränsad i vad du kan enchanta. Det kommer alltså inte bli tal om några en miljon re-enchants på items ("Basically you can only replace one stat on one item and once you replace it you can't go back").
Visst är det trevligt att ha pengar på banken och jag rekommenderar ingen att gå in med 0, men proportionerna mot idag kommer inte ändras något avsevärt och det kan väl knappast anses som ett problem med kostnaderna för crafting idag? Jag har ingen som helst aning om vad du skulle göra med åtskilliga miljarder

Permalänk
Medlem
Skrivet av tozz:

Från det jag sett och hört (inte på något sätt allt eller någon statistisk säkerhet) från RoS så är guld inga problem alls, du ser ju vad du kan enchanta om och du är kraftigt begränsad i vad du kan enchanta. Det kommer alltså inte bli tal om några en miljon re-enchants på items ("Basically you can only replace one stat on one item and once you replace it you can't go back").
Visst är det trevligt att ha pengar på banken och jag rekommenderar ingen att gå in med 0, men proportionerna mot idag kommer inte ändras något avsevärt och det kan väl knappast anses som ett problem med kostnaderna för crafting idag? Jag har ingen som helst aning om vad du skulle göra med åtskilliga miljarder

Håller inte alls med dig, kolla youtube vids när de bra spelare enchantar för att få rätt typ av roll, och dessutom en hög roll, som kostar mer och mer guld varje gång du rollar. Det kommer potentiellt att kunna vara hur dyrt som helst att enchanta items om du vill ha bra och hög roll.

Kolla på nedanstående klip från Shinobi så förstår du.. (Från 07:00)
http://www.youtube.com/watch?v=1TAmds4GP2Y

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av feesk:

Tror du har rätt i mycket, men håller inte alls med dig om att guld kommer vara värdelöst, tvärtom, vet du vad det kommer att kosta att crafta/ rerolla items? Och ja, du hittar guld mycket snabbare än i d3, men det är fortfarande inte SÅ mycket snabbare. Att gå in med ett par miljarder på kontot kommer definitivt att vara en STOR fördel är jag helt övertygad om.

Hur gör man ens för att komma upp i såna summor?

Jag spelar lite ibland men det enda som gett mig någon nämnvärd summa var att sälja en legendary för runt 5 mille... Att disenchanta och sen sälja komponenterna har bara gett struntsummor än så länge.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hur gör man ens för att komma upp i såna summor?

Jag spelar lite ibland men det enda som gett mig någon nämnvärd summa var att sälja en legendary för runt 5 mille... Att disenchanta och sen sälja komponenterna har bara gett struntsummor än så länge.

Hitta en crit mempo, antar att de fortfarande går för 2-6b

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Håller inte alls med dig, kolla youtube vids när de bra spelare enchantar för att få rätt typ av roll, och dessutom en hög roll, som kostar mer och mer guld varje gång du rollar. Det kommer potentiellt att kunna vara hur dyrt som helst att enchanta items om du vill ha bra och hög roll.

Kolla på nedanstående klip från Shinobi så förstår du.. (Från 07:00)
http://www.youtube.com/watch?v=1TAmds4GP2Y

Fast då förutsätter du att du har oändligt med enchanting materials och att du inte farmat något guld under tiden. Shinobi säger han har förlorat 120miljoner guld på en vecka av "crazy" spelande (10min). Så visst, jag ska ta tillbaka att det är helt meningslöst, det är det inte, speciellt inte om du vill uppnå teoretisk BiS på alla slots

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av BergEr:

Hitta en crit mempo, antar att de fortfarande går för 2-6b

Jo, men det är väl inget man gör varje dag direkt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Hitta en crit mempo, antar att de fortfarande går för 2-6b

Jajjemensan det stämmer, de är svindyra.

Skrivet av Dunder:

Hur gör man ens för att komma upp i såna summor?

Jag spelar lite ibland men det enda som gett mig någon nämnvärd summa var att sälja en legendary för runt 5 mille... Att disenchanta och sen sälja komponenterna har bara gett struntsummor än så länge.

Jag har fixat ihop cirka 1,5 miljarder + full gear till en CM wiz och en DH på 4 veckors spelande. Du ska få en ledtråd kring hur det gick till, jag har kanske spenderat cirka 1% av tiden "ingame", resterande tid har jag suttit på något som börjar på A och slutar på uctionhouse..

Skrivet av tozz:

Fast då förutsätter du att du har oändligt med enchanting materials och att du inte farmat något guld under tiden. Shinobi säger han har förlorat 120miljoner guld på en vecka av "crazy" spelande (10min). Så visst, jag ska ta tillbaka att det är helt meningslöst, det är det inte, speciellt inte om du vill uppnå teoretisk BiS på alla slots

Mjo, hålller med dig till 90%, dock så nämner han också att man ofta kommer upp i summor kring 1-2 miljoner per enchant/roll. Och om man tänker sig att man spenderar cirka 3-4 miljoner totalt på ett item, och sedan hittar ett potentiellt ännu bättre item två dagar efter och måste lägga lika mycket igen på enchanting, lovar, om du ska ha riktigt bra enchant rolls på full gear OCH enchanta varje gång du hittar ett potentiellt item, så kommer kulorna att rulla snabbt... Men du har helt rätt i att enhanting materials kommer att flaska, det hade jag inte med i min beräkning från början.

Jag tycker bara att det generellt är nice med att ha mycket guld så att det är en "faktor" man hela tiden kan strunta i att räkna med i ekvationen, och det är så fruktansvärt enkelt att bli rik på AH idag så varför inte spendera en kväll eller två och bli svinrik inför ROS

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av feesk:

Jag har fixat ihop cirka 1,5 miljarder + full gear till en CM wiz och en DH på 4 veckors spelande. Du ska få en ledtråd kring hur det gick till, jag har kanske spenderat cirka 1% av tiden "ingame", resterande tid har jag suttit på något som börjar på A och slutar på uctionhouse..

Ahh, trist, inget jag har varken lust eller ork att göra

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ahh, trist, inget jag har varken lust eller ork att göra

Lägg 30kr på RMAH så får du typ 150miljoner, rätt okej som baskapital om du inte vill oroa dig initiellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ahh, trist, inget jag har varken lust eller ork att göra

Köpa guld är billigt.
Sålde några items på rmah när det kom (ingamevärde några miljoner då) och köpte guld för en del av pengarna för ett tag sen. Miljarder hade mina sketna items blivit värda

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Blizzard verkar nerfa vanilla gear så de inte går att rerolla i RoS. Enbart items som droppar efter loot 2.0 går att rerolla. Crit mempos, trifecta gear osv är alltså bara att sälja illa kvickt! Har själv sålt rubbet nu inkl mitt guld på RMAH inför RoS.

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/11306220847?page=2#36

Permalänk
Entusiast

Någon som vet om inferno difficulty kommer finnas kvar vid 2.0 patchen? Har fortf inte spelat igenom spelet men det finns väl en hel del achievements som kräver inferno.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

Fick 84 euro på kontot så har råd med expansionen när den kommer iallafall.

Det är ganska meningslöst att grinda nu när expansionen snart är här.