DayZ stanalone spawn problem

Permalänk
Medlem

DayZ stanalone spawn problem

Nu är jag fan förbannad. Det började med att några killar sköt mig i benet så jag bara kunde krypa, sedan la de bandage på mig så jag sluta blöda och de lämnade mig. Sedan så kröp jag ner till vattnet för att försöka dö men efter att jag krypt runt på botten och det kommer upp på säkrem "You are dead" så kan jag inte göra nåt. Jag trycker på escape och då kan jag bara trycka på exit och inte respawn. Sedan när jag går in i spelet igen så ligger jag på botten och väntar på att jag ska dö. Har försökt flera gånger men det slutar med att jag dör, exitar, joinar och ligger på botten igen. Någon fix?

Permalänk

Råa gubbar

Kan man inte bara resetta sin karaktär?

Visa signatur

Corsair 600 T Silver / 4770k / Titan (SLI)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvåpunktnoll:

Råa gubbar

Kan man inte bara resetta sin karaktär?

Provat det, buggigt spel!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver32:

Provat det, buggigt spel!!

Det är ju alpha? När du accepterar att spela spelet så betonar dom att det är buggigt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

Har läst detta innan, tror DayZ teamet är medvetet om det. Sen så är det Alpha så det enda du kan göra är att lämna in buggrapport.
Istället för att bedömma ett spel efter Alpha.

Permalänk

Alla borde boycotta pay to alpha en gång för alla, tycker hela konceptet är bizarrt, likaså kickstarter, ett modärnt tiggeri eller "pawn scheme" är vad det är.

Permalänk

Det ska vara fixat med patchen som kom idag... sluta whina eller köp spelet när det släpps som fullversion istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Alla borde boycotta pay to alpha en gång för alla, tycker hela konceptet är bizarrt, likaså kickstarter, ett modärnt tiggeri eller "pawn scheme" är vad det är.

Fan, Pay to Alpha är ju att ta i iom att man gör en förhandsbokning och dessutom får Alpha tillgång.
Skit i att köpa spelet och ta det till releasen, eller förhandsboka och skippa Alphan då.

Det är inte direkt som om de inte understryker att om man väljer att förhandsboka och spela nu så är det ett ofärdigt spel man får.

Visst, folk tycker det är drygt med Alpha som buggar, men skit i att köpa det då. Modden är fortfarande gratis.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Eddy:

Fan, Pay to Alpha är ju att ta i iom att man gör en förhandsbokning och dessutom får Alpha tillgång.
Skit i att köpa spelet och ta det till releasen, eller förhandsboka och skippa Alphan då.

Det är inte direkt som om de inte understryker att om man väljer att förhandsboka och spela nu så är det ett ofärdigt spel man får.

Visst, folk tycker det är drygt med Alpha som buggar, men skit i att köpa det då. Modden är fortfarande gratis.

Faktum är att DayZ är ett av de tråkigaste spelen om man bortser från EvE online, dessa spel är då jävligt roliga att läsa om, men i realiteten jävligt tråkiga att spela, men tack vare sin hajp så säljs de som smör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Faktum är att DayZ är ett av de tråkigaste spelen om man bortser från EvE online, dessa spel är då jävligt roliga att läsa om, men i realiteten jävligt tråkiga att spela, men tack vare sin hajp så säljs de som smör.

Detta är dock högst subjektivt. Jag har loggat drygt 50h på Dayz och sitter ofta och kommer på mig själv med att längta efter att lira. Jag tycker att det är otroligt roligt, men det måste inte alla andra göra bara för det.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fractalstar:

Alla borde boycotta pay to alpha en gång för alla, tycker hela konceptet är bizarrt, likaså kickstarter, ett modärnt tiggeri eller "pawn scheme" är vad det är.

dom behöver väl leva på något under perioden de utvecklar skiten? vissa tar emot investeringar andra tar lån dessa tar betalt för att du ska få hjälpa dem att förbättra spelet.. tycker väl att detta alternativet är det optimala om de faktiskt lyssnar på kritik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Faktum är att DayZ är ett av de tråkigaste spelen om man bortser från EvE online, dessa spel är då jävligt roliga att läsa om, men i realiteten jävligt tråkiga att spela, men tack vare sin hajp så säljs de som smör.

Då är det väl tur att inte du bestämmer över oss allihop på planeten, vilka spel vi ska gilla mm.
Håller med ovanstående här, otroligt roligt. ÄNTLIGEN ett spel där man inte kan spara nått, utan dör du så DÖR du!

Permalänk

Jag är också i samma läge som du är, jag köpte spelet igår kväll och dog efter 1-2 timmar, idag har hela dagen gått ut på att försöka respawna...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M