Problem med att connecta till server? Ev. lösning här!

Permalänk
Medlem

Problem med att connecta till server? Ev. lösning här!

Tja! Jag har funderat länge på varför jag inte kommer in på servers då och då. Ibland kommer jag in men blir snabbt igen utloggad från servern, "Server disconnected" eller nåt sånt står det. Men helt plötsligt kommer det upp ett meddelande "Server disconnected... bla bla bla... update your Punkbuster".

Så sagt o gjort, jag ominstallerade punkbuster (kanske ej behövs) sen tog jag BF4 i välj spel och den uppdaterade installationen där. Paff så funkade det, jag testade att gå med och ur i olika servrar och det funkade. Inget mirakel kanske, men det verkar ha hjälpt för mig iaf

Ladda ner:
Punkbusters hemsida
Windows
Mac

Visa signatur

"This is not spam, it's freestyle posting!"

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag tappa tålamodet. Får detta hela tiden och ominstallation av PB har inte hjälpt..:) Någon mer lösning?

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

Ja jag har faktiskt fått problem igen efter.. hände igår, innan dess funkade det perfekt. Tyvärr har jag inga fler tips. Kanske nån annan som har?

Visa signatur

"This is not spam, it's freestyle posting!"

Permalänk
Medlem

Man behöver även öppna portar och tillåta spelet i brandvägg.

TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

SmartPortForwarding ska vara bra säger dom, testade lite snabbt igår men mitt bara kraschade.
SmartPortForwarding

Tilldela DMZ till din dator genom routern kan hjälpa. Senaste uppdateringarna till era grafikkort nämns även det.. (ta bort gamla drivrutiner med)

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Medlem

Jag har upptäckt att om man tar bort "official" servrarna så funkar alla servers.. bara problem med Dice/origins servrar tydligen, iaf för mig!

Visa signatur

"This is not spam, it's freestyle posting!"