Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Har precis börjat majna med mitt 5870. Mest för skojs skull.
Men det hade varit kul om man kunde få ut något av det också. Visar det sig att jag får ut något skulle jag kunna köpa mig ett nytt grafikkort, tänkte ändå göra det för att orka lite nya spel.

Kör på switchercoin just nu och sedan igår kväll har jag fått in 0.0977 LTC och 412 DOGE. Vilket verkar lite? Eller?
Ska man kanske byta till multipool.us?

Någon som rekommenderar andra inställningar? Har meckat lite själv ärligt talat har jag inte så bra koll på det.

cgminer.exe --scrypt --worksize 256 --shaders 1408 --lookup-gap 2 -g 1 --thread-concurrency 7168 --intensity 14 -o stratum+tcp://switchercoin.com:5555 -u worker -p password --scan-time 1 --queue 4 --no-submit-stale
http://i.imgur.com/F8POR3F.png

Någon som testat http://www.amazon.com/ASICMiner-Block-Erupter-USB-Sapphire/dp...
Eller liknande?

Tack på förhand

Daaamn, du får 70 khash/s mer än jag som har ett 6870. Ska kolla upp mina settings nu, tackar.
EDIT: Kom upp till 310 khash/s men inte mer, fattar verkligen inte hur du kan ligga över mig där.
EDIT2: Nån som kan putta mig i rätt riktning? Min config i cgminer.conf (endast relevanta rader);

"intensity" : "17",
"vectors" : "1",
"worksize" : "64",
"lookup-gap" : "2",
"thread-concurrency" : "6720",
"shaders" : "1120",
"gpu-engine" : "940-940",
"gpu-fan" : "0-100",
"gpu-memclock" : "1170",
"gpu-memdiff" : "0",
"gpu-powertune" : "0",
"expiry" : "120",
"gpu-dyninterval" : "7",
"gpu-platform" : "0",
"gpu-threads" : "1",
"hotplug" : "5",
"no-pool-disable" : true,
"no-submit-stale" : true,
"queue" : "0",
"scan-time" : "1"

Dold text

Har ändrat threads, worksize, concurrency och detta är de bästa jag hittat.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Nu är jag ute ur leken.. Sålde mina 33,5K Doge för 0.00000163 BTC. Kommer säkert ångra det senare dock, men hade inte så mycket Doge iaf

Grattis du har tjänat 0.01kr - strömkostnaden

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbo:

Grattis du har tjänat 0.01kr - strömkostnaden

Uhm han skriver 33.100 Doges, vilket gav honom runt 246kr - elkostnaden

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Uhm han skriver 33.100 Doges, vilket gav honom runt 246kr - elkostnaden

ahh missförstod att han fick ut 0.00000163 BTC

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Daaamn, du får 70 khash/s mer än jag som har ett 6870. Ska kolla upp mina settings nu, tackar.
EDIT: Kom upp till 310 khash/s men inte mer, fattar verkligen inte hur du kan ligga över mig där.
EDIT2: Nån som kan putta mig i rätt riktning? Min config i cgminer.conf (endast relevanta rader);

"intensity" : "17",
"vectors" : "1",
"worksize" : "64",
"lookup-gap" : "2",
"thread-concurrency" : "6720",
"shaders" : "1120",
"gpu-engine" : "940-940",
"gpu-fan" : "0-100",
"gpu-memclock" : "1170",
"gpu-memdiff" : "0",
"gpu-powertune" : "0",
"expiry" : "120",
"gpu-dyninterval" : "7",
"gpu-platform" : "0",
"gpu-threads" : "1",
"hotplug" : "5",
"no-pool-disable" : true,
"no-submit-stale" : true,
"queue" : "0",
"scan-time" : "1"

Dold text

Har ändrat threads, worksize, concurrency och detta är de bästa jag hittat.

5870 är betydligt kraftfullare än ett 6870.

Tex
http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Daaamn, du får 70 khash/s mer än jag som har ett 6870. Ska kolla upp mina settings nu, tackar.
EDIT: Kom upp till 310 khash/s men inte mer, fattar verkligen inte hur du kan ligga över mig där.
EDIT2: Nån som kan putta mig i rätt riktning? Min config i cgminer.conf (endast relevanta rader);

"intensity" : "17",
"vectors" : "1",
"worksize" : "64",
"lookup-gap" : "2",
"thread-concurrency" : "6720",
"shaders" : "1120",
"gpu-engine" : "940-940",
"gpu-fan" : "0-100",
"gpu-memclock" : "1170",
"gpu-memdiff" : "0",
"gpu-powertune" : "0",
"expiry" : "120",
"gpu-dyninterval" : "7",
"gpu-platform" : "0",
"gpu-threads" : "1",
"hotplug" : "5",
"no-pool-disable" : true,
"no-submit-stale" : true,
"queue" : "0",
"scan-time" : "1"

Dold text

Har ändrat threads, worksize, concurrency och detta är de bästa jag hittat.

Inte för att jag vet vilka settings som är bäst för ditt kort, men kolla även in vilken version av ati:s SDK du ligger på, drivers samt cgminer-version. Även lite trixande med att rensa bort kvarliggande filer som inte överskrivs när man installerar om sdk/drivers kan spela stor roll.

Innan jag tog tag i saken och läste lite vad som gällde för mina 5870 låg dom på ca 350, nu ca 430.

Dold text
Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Daaamn, du får 70 khash/s mer än jag som har ett 6870. Ska kolla upp mina settings nu, tackar.
EDIT: Kom upp till 310 khash/s men inte mer, fattar verkligen inte hur du kan ligga över mig där.
EDIT2: Nån som kan putta mig i rätt riktning? Min config i cgminer.conf (endast relevanta rader);

"intensity" : "17",
"vectors" : "1",
"worksize" : "64",
"lookup-gap" : "2",
"thread-concurrency" : "6720",
"shaders" : "1120",
"gpu-engine" : "940-940",
"gpu-fan" : "0-100",
"gpu-memclock" : "1170",
"gpu-memdiff" : "0",
"gpu-powertune" : "0",
"expiry" : "120",
"gpu-dyninterval" : "7",
"gpu-platform" : "0",
"gpu-threads" : "1",
"hotplug" : "5",
"no-pool-disable" : true,
"no-submit-stale" : true,
"queue" : "0",
"scan-time" : "1"

Dold text

Har ändrat threads, worksize, concurrency och detta är de bästa jag hittat.

Och jag får 330Khash/s med mitt GTX 670 FTW... AMD-töntar...

Vill tipsa alla som gräver guld med nvidia-kort om att ladda ner senaste cudaminer, den är byggd på en ny kernel som ger 30-35% mer KH/s än den gamla versionen. Så har ni inte senaste cudaminer redan SKAFFA DET!

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Har provat detta i ett par dagar nu och kör med GUIMiner.
Idag kom det upp nått nytt på DogeHouse.

Dont forget to look at the STRATUM STATS on the Dashboard page and use the least loaded ones!

Som sagt jag är så grön man kan bli på detta. Kan nån förklara detta för mig?

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimzz:

Har provat detta i ett par dagar nu och kör med GUIMiner.
Idag kom det upp nått nytt på DogeHouse.

Dont forget to look at the STRATUM STATS on the Dashboard page and use the least loaded ones!

Som sagt jag är så grön man kan bli på detta. Kan nån förklara detta för mig?

Detta är en ny funktion som dogehouse har, kollar du på dashboarden så har du dom olika portarna där med antal miners angivet på varje. Det dom menar är att du alltid ska försöka hålla dig till dom minst använda stratumsen för lastbalansering.

Addresserna till alla olika stratums står på sidan "getting started".

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

5870 är betydligt kraftfullare än ett 6870.

Tex
http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

Fo3

Tack för infon Mr. signatur i inlägget, hade ingen aning om att det var så ologiska siffror på korten.

Skrivet av wolbur:

Inte för att jag vet vilka settings som är bäst för ditt kort, men kolla även in vilken version av ati:s SDK du ligger på, drivers samt cgminer-version. Även lite trixande med att rensa bort kvarliggande filer som inte överskrivs när man installerar om sdk/drivers kan spela stor roll.

Innan jag tog tag i saken och läste lite vad som gällde för mina 5870 låg dom på ca 350, nu ca 430.

Vilka versioner kör du?

Skrivet av '[TBOC:

Razor;14376292']Och jag får 330Khash/s med mitt GTX 670 FTW... AMD-töntar...

Vill tipsa alla som gräver guld med nvidia-kort om att ladda ner senaste cudaminer, den är byggd på en ny kernel som ger 30-35% mer KH/s än den gamla versionen. Så har ni inte senaste cudaminer redan SKAFFA DET!

Det röda laget har några års försprång så håll din fanboyism för dig själv, vi leder overall

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolbur:

Inte för att jag vet vilka settings som är bäst för ditt kort, men kolla även in vilken version av ati:s SDK du ligger på, drivers samt cgminer-version. Även lite trixande med att rensa bort kvarliggande filer som inte överskrivs när man installerar om sdk/drivers kan spela stor roll.

Innan jag tog tag i saken och läste lite vad som gällde för mina 5870 låg dom på ca 350, nu ca 430.

Vill du visa vad du har för config-fil? Kanske kan trycka upp mitt lite till

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Det röda laget har några års försprång så håll din fanboyism för dig själv, vi leder overall

Haha fanboyism Tycker mest att det är rätt kul att nvidia äntligen ger åtminstonde hyffsade resultat på mining

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Vilka versioner kör du?

cgminer 3.5.1
catalyst 12.8
amd app sdk 2.7

kolla även upp hur man rensar bort kvarliggande filer som inte skrivs över när man installerar amd-grejerna, finns någonstans på google.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14376344']Detta är en ny funktion som dogehouse har, kollar du på dashboarden så har du dom olika portarna där med antal miners angivet på varje. Det dom menar är att du alltid ska försöka hålla dig till dom minst använda stratumsen för lastbalansering.

Addresserna till alla olika stratums står på sidan "getting started".

Då kommer jag till enda än dum fråga. Vart ställer jag in detta? Är det inställningar som ändast kan göras i CGminer och inte GUIMiner?

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimzz:

Då kommer jag till enda än dum fråga. Vart ställer jag in detta? Är det inställningar som ändast kan göras i CGminer och inte GUIMiner?

Har inte fått GUIminer att funka och har alltså inte använt det. Vet därför inte hur man gör med GUIminer.

Där du skriver in din stratum-adress i vanliga fall skriver du in adressen till den minst belastade adressen istället.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Någon annan som haft väldigt hög reject rate på multipool.us på senare tid? Ligger vanligtvis runt 0.5-1.5 men nu är det 10%+ helt plötsligt. Den verkar även få min sgminer att "låsa" sig pga att poolerna går ner. Vaknade i morse av att den inte minat på 7 timmar pga att den tappade pool 0 och fick inte kontakt med pool 1, sen försöker den inte ens få kontakt längre. Någon som varit med om detta?

Har för övrigt inga som helst problem på andra pooler, tex waffle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Vill du visa vad du har för config-fil? Kanske kan trycka upp mitt lite till

Okej, men bara för att jag är så jäkla schysst:

cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://världensfräckastepool.com:1234 -u gamlingen.äldreboendet -p dement -I 18 --thread-concurrency 8000 -w 256 --vectors 1 -g 1 --auto-gpu --gpu-engine 850-935 --gpu-memclock 1250 --temp-target 80 --temp-overheat 87

Dold text

Ingen trollmagi där direkt. Samma fil gav enorm skillnad med rätt drivers.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Dom fungerar endast för att minea Bitcoins, vilket är värdelöst eftersom svårighetsgraden är såpass hög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14376590']Har inte fått GUIminer att funka och har alltså inte använt det. Vet därför inte hur man gör med GUIminer.

Där du skriver in din stratum-adress i vanliga fall skriver du in adressen till den minst belastade adressen istället.

Jag kan bara skiva in Host: där jag bara har skrivit in doghouse.org och Port: där jag satt 3337 på båda mina GPUer.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolbur:

Okej, men bara för att jag är så jäkla schysst:

cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://världensfräckastepool.com:1234 -u gamlingen.äldreboendet -p dement -I 18 --thread-concurrency 8000 -w 256 --vectors 1 -g 1 --auto-gpu --gpu-engine 850-935 --gpu-memclock 1250 --temp-target 80 --temp-overheat 87

Dold text

Ingen trollmagi där direkt. Samma fil gav enorm skillnad med rätt drivers.

Man tackar.

Permalänk
Medlem

Vad är vi på, block 97 000? Det börjar iaf gå seg... iaf på Teamdoge.

Visa signatur

ASRock Z87 Extreme4 | i7 4770K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | ASUS R9 280X DC2T 3GB

MVH Jesper

Permalänk
Skrivet av Thorped:

Vad är vi på, block 97 000? Det börjar iaf gå seg... iaf på Teamdoge.

Current Block 96801

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

Kanske bara jag som är dum och inte fattar det här, men hur vet jag om min plånbok fungerar? Har kört igång lite mining på mitt 5870 mest för skojs skull, och minern säger lite då och då att den har hittat nya block, funkar det som det ska då?
Provade även att skriva in min mottagaradress på ett par sk. faucets men har inte fått någonting (vad jag kan se). Dock står det i plånboksprogrammet att den synkroniserar, måste den synka klart innan jag kan se mina eventuella coins?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Skrivet av JoeBlack:

Kanske bara jag som är dum och inte fattar det här, men hur vet jag om min plånbok fungerar? Har kört igång lite mining på mitt 5870 mest för skojs skull, och minern säger lite då och då att den har hittat nya block, funkar det som det ska då?
Provade även att skriva in min mottagaradress på ett par sk. faucets men har inte fått någonting (vad jag kan se). Dock står det i plånboksprogrammet att den synkroniserar, måste den synka klart innan jag kan se mina eventuella coins?

Japp, du måste låta den sync:a. Ha tålamod så ska det trilla in lite doge

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14376414']Haha fanboyism Tycker mest att det är rätt kul att nvidia äntligen ger åtminstonde hyffsade resultat på mining

Det håller jag absolut med dig om, jag behöver snart ett nytt grafikkort och nu behöver jag inte begränsa mig till AMD längre

Skrivet av wolbur:

cgminer 3.5.1
catalyst 12.8
amd app sdk 2.7

kolla även upp hur man rensar bort kvarliggande filer som inte skrivs över när man installerar amd-grejerna, finns någonstans på google.

Vart ser man SDKn?
Kör cgminer 3.7.2 och Catalyst 13.251-131206a-165817C-ATI tror jag?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

doge har dubblat sig på ett par tre dagar otroligt

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

doge har dubblat sig på ett par tre dagar otroligt

Ja, men BTC och LTC har gått ner sig med ganska mycket också

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Wow, Dogecoin gick just om peercoin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Har precis börjat majna med mitt 5870. Mest för skojs skull.
Men det hade varit kul om man kunde få ut något av det också. Visar det sig att jag får ut något skulle jag kunna köpa mig ett nytt grafikkort, tänkte ändå göra det för att orka lite nya spel.

Kör på switchercoin just nu och sedan igår kväll har jag fått in 0.0977 LTC och 412 DOGE. Vilket verkar lite? Eller?
Ska man kanske byta till multipool.us?

Någon som rekommenderar andra inställningar? Har meckat lite själv ärligt talat har jag inte så bra koll på det.

cgminer.exe --scrypt --worksize 256 --shaders 1408 --lookup-gap 2 -g 1 --thread-concurrency 7168 --intensity 14 -o stratum+tcp://switchercoin.com:5555 -u worker -p password --scan-time 1 --queue 4 --no-submit-stale
http://i.imgur.com/F8POR3F.png

Någon som testat http://www.amazon.com/ASICMiner-Block-Erupter-USB-Sapphire/dp...
Eller liknande?

Tack på förhand

Amazon-länken är en miner för SHA256 som Bitcoin (och några andra altcoins använder) så den funkar inte för LTC/DOGE/VERT och andra scrypt-baserade coins, ASIC-enheter för scrypt är dock påväg trist nog.

Permalänk
Medlem

WOHO! Doge to the mooooon! Var lite skraj när de fortsatte gå ner när de låg på 011~, men nu sjutton händer de grejer!

Vi är uppe i 020~ igen, och snart 3e största myntet!!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional