Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Relik 📜

Lite uppdatering här..

* Jag har fortfarande inte fått ut något vettigt av Dells tekniska support. Senaste kontakt var 30 januari, efter det total tystnad trots en direkt fråga i mitt sista svar. Under all kritik.

* Jag hade en vän över som köpt V11P i USA. En direkt jämförelse vid samma ljusstyrka visar att min skärm är märkbart gulare än hans, vilket kan tyda på att det är en annorlunda panel. Hans pekfunktion är dessutom "objektivt" bättre än min, det blev tydligt när vi båda kunde växla mellan plattorna. Sist men inte minst, hans vibrator skramlar/rasslar inte alls som min gör. Jag trodde det var "normalt", men tydligen inte.

Jag väntar på vidare svar av Dell, annars får jag ringa i veckan och se om det går att få till ett byte. Känner mig liksom mindre nöjd nu när hans platta fungerar såpass mycket bättre. Trist.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Det verkar vara lite såhär Dell jobbar, tyvärr. Bra produkter när de är som bäst, men ojämn kvalité. Det andra klockrena exemplet jag tänker på är U2713HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Lite uppdatering här..

* Jag har fortfarande inte fått ut något vettigt av Dells tekniska support. Senaste kontakt var 30 januari, efter det total tystnad trots en direkt fråga i mitt sista svar. Under all kritik.

* Jag hade en vän över som köpt V11P i USA. En direkt jämförelse vid samma ljusstyrka visar att min skärm är märkbart gulare än hans, vilket kan tyda på att det är en annan panel. Hans pekfunktion är dessutom "objektivt" bättre än min, det blev tydligt när vi båda kunde växla mellan plattorna. Sist men inte minst, hans vibrator skramlar/rasslar inte alls som min gör. Jag trodde det var "normalt", men tydligen inte.

Jag väntar på vidare svar av Dell, annars får jag ringa i veckan och se om det går att få till ett byte. Känner mig liksom mindre nöjd nu när hans platta fungerar såpass mycket bättre. Trist.

Det går inte att göra inställningar på skärmen förutom ljusstyrka? Tänkte på om det var samma i så fall.

Låter trist. Har inga dåliga erfarenheter från Dell. Snarare tvärtom, fick en ny skiva med xp av dom när min försvann.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Mobilen krånglade, måste lägga till. Min förra bärbara är 10 år gammal och håller än. Så ingen anledning att vara missnöjd. Så länge det är så, så håller jag tummarna och hoppas på det bästa. tur att det finns dom i tråden som är nöjda också....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej Erzian

Vores produkt team arbejder på et fix, der løser de problemer du oplever. Mit bedste råd er derfor at holde et tæt øje på vores support & driver side. Nogle af tingene vil muligvis også blive løst i fremtidige Windows updates.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Skrivet av Erzian:

Har kört 7130 ett tag nu och det är mycket frysningar, 5 sekunder i stöten, väldigt ofta. Har uppdaterat alla drivrutiner från Dells hemsida. Riktigt störigt på en annars bra pryl. Ska testa med Intels egna grafikdrivrutiner i helgen och se om det hjälper. Har i5 4300y, 8GB, 256GB varianten.

Andra saker:
- Tar man ur plattan ur mobile keyboard och sen sätter tillbaka glömmer den inställningar på tex swipes och annat man ställt in för musplattan och mushastigheten nollställs. Har inte hittat en lösning.
- Något som kanske har med Win 8 att göra är att dubbelfinger swipe ner/upp inte scrollar i chrome, fungerar i övriga browsers.

Ok, bra att det jobbas på det.

Lite followup:
- Att avinstallera realtek audio + installera Intels egna grafikdrivrutiner drivrutiner (någon version nyare) gör att frysningarna är färre men förekommer fortfarande.
- Ibland tappar plattan kontakten med tangentbordet = musen försvinner. Man får ta ut och sätta i det igen.
- Ljustyrkan är för mörk med automatiska inställningar. Går dock att stänga av och justera manuellt.

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Lite uppdatering här..

* Jag har fortfarande inte fått ut något vettigt av Dells tekniska support. Senaste kontakt var 30 januari, efter det total tystnad trots en direkt fråga i mitt sista svar. Under all kritik.

* Jag hade en vän över som köpt V11P i USA. En direkt jämförelse vid samma ljusstyrka visar att min skärm är märkbart gulare än hans, vilket kan tyda på att det är en annorlunda panel. Hans pekfunktion är dessutom "objektivt" bättre än min, det blev tydligt när vi båda kunde växla mellan plattorna. Sist men inte minst, hans vibrator skramlar/rasslar inte alls som min gör. Jag trodde det var "normalt", men tydligen inte.

Jag väntar på vidare svar av Dell, annars får jag ringa i veckan och se om det går att få till ett byte. Känner mig liksom mindre nöjd nu när hans platta fungerar såpass mycket bättre. Trist.

Hej Emil

Jeg er ked af at høre, at du endnu ikke har fået svar fra supporten.

Prøv at send mig dit servicetag i en privat besked, så vil jeg gerne checke status på din sag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:
Dold text

Har kört min 5130 någon vecka till, har ännu inte fått tangentbordet så kan inte kommentera på det. Har kört en del med USB-tangetbord + bluetooth mus och där har det fungerat felfritt.

Blev galen på antivirusprogrammet som följde med, det tar alldeles för mycket resurser och när det tillslut orsakade blåskärm så åkte det ut, kör nu med MS gratisvariant av antivirus och den drar långt mindre resurser + har varit helt stabil.

Har problem med flimmer, att slå av "panel self refresh" löste problemet och kan inte säga att jag direkt märkt någon skillnad i batteritid, men gissningsvis skulle en mätning visa att batteritiden minskat något. Rent generellt har denna enhet väldigt bra batteritid och plattan blir överhuvudtaget inte varm, inte ens under hög last (till skillnad från min iPad4 som blir rätt rejält varm när man spelar på den).

WiFi har fungerat helt problemfritt, kör 802.11n på 5GHz bandet.

Råder inga tvivel om att enheten drar batteri även i connected-standby, men det tar rätt många dagar innan batteriet tar slut i detta läge. Personligen ser jag inte riktigt värdet med "connected-standby", skulle hellre fördra "suspend". Har inte mer bråttomt med att få mina e-mail att jag kan vänta ett par sekunder efter jag startat enheten.

Vet inte riktigt hur möjligheten till att kunna batteri påverkar byggkvalitén, 5130 flexar inte alls men det är tydligt ett problem med 7130 som flexar en hel del på baksidan.

Som jag redan skrivit tidigare är prestanda, batteritid och ljusstyrka/färger på skärmen extremt bra på denna platta. Enda jag är missnöjd med är att 1920x1080 faktiskt är för lite på 11" då man ser individuella pixels, något som är i princip omöjligt på iPad så PPI ska upp till den nivå som "retina" iPad har innan jag är nöjd.

Tack för svaret, lät ju bra.

Schenker Danmark nu så dröjer nog inte så länge tills jag får se själv.

Får se om jag kommer skratta eller gråta.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Har haft min 5130 sen i förrgår, märkte av lite "flicker" men det kunde lösas med hjälp av tidigare nämnda tips. Fantastiskt skön att hålla i måste jag säga, viktmässigt och känslan av bakstycket. Dock känner jag för att byta tangentbord och har beställt "mobile keyboard", frågan är var jag kan bli av med mitt nuvarande "slim keyboard", någon som har något tips?

Permalänk

Hej!

Jag är ledsen men jag orkar inte läsa hela tråden. Men jag är förbannad.

Beställde i3 versionen 7/1 och fick framskjutet leveransdatum till 19/2. Nu har de sabbat det IGEN och nästa datum är 25/3..!?

Jag har köpt den enbart för att jag behöver den nu på studs p.g.a. studier och nya kurser, vad är fel? Alla andra verkar ju få sina modeller

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Relik 📜

Efter Karinas hjälp har jag nu haft kontakt med Dells support. Min platta ska in på service imorgon, vilket beräknas ta 1-2 veckor. Jag kan tycka att det är rätt så saftigt med tid för ett problem jag haft sedan dag ett, men det får jag ta. Enligt support kommer antagligen både moderkortet och (touch)panelen bytas, får hoppas att det hjälper!

Annan intressant sak, vi pratade lite kort om att min var gulare i färgerna än polarens USA-inköpta. Enligt killen jag snackade med är det just två olika paneler, vilket förklarar den saken.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av Kr0cket boy:

Hej!

Jag är ledsen men jag orkar inte läsa hela tråden. Men jag är förbannad.

Beställde i3 versionen 7/1 och fick framskjutet leveransdatum till 19/2. Nu har de sabbat det IGEN och nästa datum är 25/3..!?

Jag har köpt den enbart för att jag behöver den nu på studs p.g.a. studier och nya kurser, vad är fel? Alla andra verkar ju få sina modeller

Hej Kr0cket boy

Jeg er rigtig ked af at høre, at din ordre er blevet forsinket gentagne gange. Prøv at send mig dit ordrenummer i en privat besked, så undersøger jeg gerne sagen nærmere.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

I ursprungstråden skrev jag att jag aldrig köper dyrare produkter via postorder pga hur låg prioritet kvalitetskontroll har idag. Tur att man lärt av sina misstag och håller på sina principer. Följt tråden hela tiden och man spärrar verkligen upp ögonen av vissa av era historier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

I ursprungstråden skrev jag att jag aldrig köper dyrare produkter via postorder pga hur låg prioritet kvalitetskontroll har idag. Tur att man lärt av sina misstag och håller på sina principer. Följt tråden hela tiden och man spärrar verkligen upp ögonen av vissa av era historier.

Samtidigt så kan du ju skicka tillbaka den om du inte är nöjd, så var ligger risken?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Ser ut som Microsoft fått ordning på sitt stöd för 64-bit Atom i Windows 8.x. Enligt SweC så har tydligen Dell lovat att uppdatera plattor med 64-bit.

"Bland möjliga kandidater syns Dell, som lovat uppdatera Dell Venue 11 Pro och Venue 8 Pro med 64-bitars Windows 8.1 senare under året."

Undra om det är något man behöver bara ledsen över. Men i värsta fall får man väl sälja sin VP11 och köpa nya om det är värt det. 64-bit utan 4 GB RAM känns ju rätt meningslöst för mig i alla fall. 4 GB RAM i en 32-bitars kan man ha? Så det borde inte vara något hinder egentligen redan idag.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Samtidigt så kan du ju skicka tillbaka den om du inte är nöjd, så var ligger risken?

Risken är väl magsår. Har fått tillräckligt många gråa hår pga defekt teknik i mina dagar, och risken att problem uppdagas efter öppet köp/prövotid finns ju alltid. Att vänta på utlovade firmwareuppdateringar för att lösa problem kräver tålamod jag inte har. Med tanke på hur hög problemfaktorn verkar vara i venue pro-serien så gjorde jag rätt i att ha is i magen. Som du skrev sedan, nu är ju 64-bit atomplattor på gång så förhoppningsvis kommer det varianter med 4gb ram och 128gb ssd (och fläktlösa då såklart).

Såg din fråga nu också om 4gb och 32-bit. Du kan ha det, men du får bara ut 3gb ram av det. Känner dock inte till faktorerna bakom det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Risken är väl magsår. Har fått tillräckligt många gråa hår pga defekt teknik i mina dagar, och risken att problem uppdagas efter öppet köp/prövotid finns ju alltid. Att vänta på utlovade firmwareuppdateringar för att lösa problem kräver tålamod jag inte har. Med tanke på hur hög problemfaktorn verkar vara i venue pro-serien så gjorde jag rätt i att ha is i magen. Som du skrev sedan, nu är ju 64-bit atomplattor på gång så förhoppningsvis kommer det varianter med 4gb ram och 128gb ssd (och fläktlösa då såklart).

Såg din fråga nu också om 4gb och 32-bit. Du kan ha det, men du får bara ut 3gb ram av det. Känner dock inte till faktorerna bakom det.

Med den inställningen kan du inte köpa någon teknik, och då menar jag aldrig. Jo begagnade saker som du ber och få testa ordentligt och länge med din tänka säljare närvarande som är beredd att ögonblickligen ta produkten i från dig om du inte är nöjd.

Nu köper jag inte teknik saker hela tiden och så ofta men skall i ärlighetens namn säga att jag sällan råkar ut för defekter och att sakerna brukar hålla så länge jag vill att dom skall hålla. Men det är bäst att ta i trä och inte säga för mycket

Kanske är det som man brukar säga att dom med problem det är dom som hörs mest, alla nöjda sitter hemma och är just nöjda.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min Dell Venue 11 Pro med Atom. Kommer skriva mer om vad jag tycker om den lite senare.

Upplever inga problem överhuvudtaget med dom saker man läst om. Har inte tappat WIFI, varken vid uppvaknande från connected standby eller överhuvudtaget. Inga problem med skärmtangentbordet överhuvudtaget, som t ex när den ligger på ett bord.

Upplever inga problem med att skärmen skulle flimra. Däremot är skärmen rätt mörk vid automatisk ljusstyrka, så det tog jag bort.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Det är bara att se glad ut och beställa skyddet till VP11 märker jag direkt. Blir väldigt lätt avtryck på baksidan och en del vägrar att gå bort om man rengör lite med en fuktig trasa. Materialet på baksidan vette tusan om det kan vara bästa lösningen. Men visst nu finns det ju ett "extra" skal som ser bra ut. Någon annan som har observerat det med att det lätt blir "märken"/avtryck på baksidan?

Om man har enheten i standby, skall verkligen enheten sättas igång om man trycker på startknappen på framsidan? Det borde ju innebära att man inte kan frakta den och ha den i connected standby samtidigt? Kanske skall vara så men låter lite konstigt....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Min Asus Note 8 startar också när jag trycker på startknappen i standby. Dock är den på sidan och inte så särskilt lätt att komma åt ofrivilligt. Fungerar ju likadant på mobiltelefoner med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Min Asus Note 8 startar också när jag trycker på startknappen i standby. Dock är den på sidan och inte så särskilt lätt att komma åt ofrivilligt. Fungerar ju likadant på mobiltelefoner med.

Okej trodde att det fanns en standby-knapp för att man skulle kunna väcka enheten från den och enbart från den. Inte bästa lösningen enligt mig, men då vet jag att det skall vara så.

Men får helt enkelt stänga av den om man skall åka iväg. Eller sätta den i strömsparläge kanske, för det borde inte vara samma som connected standby antar jag.....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Kan inte streama mina HD-filmer från min stationära, varken mina egna hemma-filmer eller spelfilmer. Är inte det lite konstigt? Kommer upp i ca 25 Mbit/s trådlöst enligt bredbandkollen (kan ju kanske dippa kraftigt ibland vad vet jag).

Låter skumt, trodde att grafiken i VP11 skulle klara av detta. Var väl många år sedan som datorerna klarade att spela upp 1080p. Använder VLC om det har någon betydelse.

Youtube funkar hyfsat att spela upp videos i 1080p.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Kan inte streama mina HD-filmer från min stationära, varken mina egna hemma-filmer eller spelfilmer. Är inte det lite konstigt? Kommer upp i ca 25 Mbit/s trådlöst enligt bredbandkollen (kan ju kanske dippa kraftigt ibland vad vet jag).

Låter skumt, trodde att grafiken i VP11 skulle klara av detta. Var väl många år sedan som datorerna klarade att spela upp 1080p. Använder VLC om det har någon betydelse.

Youtube funkar hyfsat att spela upp videos i 1080p.

Det låter konstigt ja. Jag har inga som helst problem att streama 1080p filmer genom nätverket. Använder också vlc.
Har märkt att youtube filmer genom ie metro inte flyter lika bra som desktop versionen dock av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bantex:

Det låter konstigt ja. Jag har inga som helst problem att streama 1080p filmer genom nätverket. Använder också vlc.
Har märkt att youtube filmer genom ie metro inte flyter lika bra som desktop versionen dock av någon anledning.

Det ska bli kul att testa 1080p material när jag får min venue 11 med i5

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt att streama på min Toshiba Encore, har till och med streamat BluRay på 45gb utan problem i XBMC, dock funkar det inte så bra på 2,4ghz wifi men på 5ghz går det bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Kan inte streama mina HD-filmer från min stationära, varken mina egna hemma-filmer eller spelfilmer. Är inte det lite konstigt? Kommer upp i ca 25 Mbit/s trådlöst enligt bredbandkollen (kan ju kanske dippa kraftigt ibland vad vet jag).

Låter skumt, trodde att grafiken i VP11 skulle klara av detta. Var väl många år sedan som datorerna klarade att spela upp 1080p. Använder VLC om det har någon betydelse.

Youtube funkar hyfsat att spela upp videos i 1080p.

Det har inte med grafiken att göra. Det är ditt nät.
Jag streamar blurays över wifi på min Venue 8 Pro utan några som helst problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Kan inte streama mina HD-filmer från min stationära, varken mina egna hemma-filmer eller spelfilmer. Är inte det lite konstigt? Kommer upp i ca 25 Mbit/s trådlöst enligt bredbandkollen (kan ju kanske dippa kraftigt ibland vad vet jag).

Låter skumt, trodde att grafiken i VP11 skulle klara av detta. Var väl många år sedan som datorerna klarade att spela upp 1080p. Använder VLC om det har någon betydelse.

Youtube funkar hyfsat att spela upp videos i 1080p.

Jag hade också problem med video när jag hade min Venue 11 men det var någon inställning i Intel Graphics, minns inte vilken men den gjorde att video i 1080p på Youtube laggade. Tror det kan ha varit något energialternativ

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Att flash (läs YouTube) fungerar mediokert i Metro IE har inget med Bay Trail att göra iaf, det laggade på min W700 med en Sandy bridge i3 också. Fungerade perfekt i vanliga webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Det har inte med grafiken att göra. Det är ditt nät.
Jag streamar blurays över wifi på min Venue 8 Pro utan några som helst problem.

Skall testa och spela upp en film direkt från enheten när jag skaffat SD-kort. Så får jag svar på om det är nätet eller inte....

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Nu kommer ett litet omdöme från mig. Kanske kan hjälpa någon....

Chassi och byggkvalitet : Bygg kvalitén är inte perfekt, men det får man väga mot fördelen att man kan byta batteri. I det stora hela är det ändå helt okej tycker jag även om den inte är helt solid. Materialet på baksidan får lätt fingeravtryck och andra små märken. Jag har beställt sånt tunt skal som Dell har till denna.

Skärm : Skärmen är väldigt ljusstark och jag tycker att färgerna är väldigt fina. Visst det är ingen retina upplösning, och är man kräsen så.... tycker dock att bilderna är fina och det är inga problem att läsa text även den blir väldigt liten på denna.

Övriga anslutningar : Tycker att dom är väldigt bra. Fullstor USB3, tycker att kamerorna är helt okej och front kameran tycker jag ser ut att få väldigt fin bild (det lilla jag har hunnit kolla).

CPU och RAM : Har inte haft något problem med RAM överhuvudtaget hittills. Processorn känns väldigt rapp tycker jag. Dock har jag inte använt och haft denna så länge så jag har lite svårt att uttala mig mer precist om detta.

Batteri : Av det lilla som jag testat så går det ca 1% batteri på 4-5 minuter om man kör relativt lätt arbete. Det mest imponerande är standby, testat att ha den på standby i 12 timmar och det gick 6% batteri Riktigt imponerande tycker jag, och då återstartar den på 0 sekunder.

Windows 8.1 : Tycker att OSet är grymt och det är en njutning att kunna köra detta istället för Android. Passar i alla fall mig mycket bättre. Väldigt stor valfrihet och man slipper känna sig fastlåst.

I det stora hela är jag riktigt nöjd hittills, fyller sin funktion perfekt som extra PC. Som platta så tror jag att 2 GB RAM kommer räcka gott.

Skall skaffa mus och tangentbord med bluetooth härnäst. Då blir det lite lättare och smidigare att köra i desktop.

Tror också att man får tänka igenom sitt behov innan man skaffar så man inte skaffar i onödan. Det jag ville ha är en lite extra PC som jag kan använda när jag är iväg, när jag åker bort, när jag är hemma och skall kolla något snabbt och det är onödigt att starta stationära. Grymt för mig att kunna använda den som en vanlig PC, för mig är inte Android produktiv. Eftersom jag sysslar mycket med trading och investeringar så jag har program och sidor som inte går att köra på Android, på denna går det hur lätt som helst......

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport