Permalänk
Medlem

Uppgradera datorn för streaming

Hejsan! Jag har nu börjat streama dagligen och börjar få mer och mer tittare så jag vill gärna dra upp kvalitén rejält!

Det här är i min burk just nu:

GPU: ASUS Radeon HD 6970 2GB GDDR5

CPU: AMD Phenom(tm) II X6 1100T 3.30 GHz

PSU: 500 Watt Fractal design

120GB SSD (Windows, Skype etc)

4TB HDD (Games)

1TB HDD (Downloads, media)

8GB RAM

Random motherboard by ASUS

Avermedia Live Gamer HD

------------------------------------------------

Jag kan streama LoL, WoW, HoN i 720p 30fps. Men när det kommer till CS:GO så måste jag dra ned til 480p för att inte få lagspikes ingame (Inte internet relaterat)

Så jag tänkte att spendera lite av den kommande lönen på en ny CPU och ett nytt mobo då jag vill vända mig till Intel processorer. Jag har läst att Intel i7 4770 skulle göra jobbet åt mig. Men vad är skillnaden på 4770 och 4770K? Undrar också ifall det spelar någon roll vilket moderkort jag väljer.

Det jag vill kunna göra är att streama i 720p 60 FPS (i de flesta spel, inte bf4 osv) och sen kanske 1080p 30fps?
Tacksam för svar! PS: Jag är inte intresserad av att klocka CPU'n

Så jag tänkte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosuda:

Hejsan! Jag har nu börjat streama dagligen och börjar få mer och mer tittare så jag vill gärna dra upp kvalitén rejält!

Det här är i min burk just nu:

GPU: ASUS Radeon HD 6970 2GB GDDR5

CPU: AMD Phenom(tm) II X6 1100T 3.30 GHz

PSU: 500 Watt Fractal design

120GB SSD (Windows, Skype etc)

4TB HDD (Games)

1TB HDD (Downloads, media)

8GB RAM

Random motherboard by ASUS

Avermedia Live Gamer HD

------------------------------------------------

Jag kan streama LoL, WoW, HoN i 720p 30fps. Men när det kommer till CS:GO så måste jag dra ned til 480p för att inte få lagspikes ingame (Inte internet relaterat)

Så jag tänkte att spendera lite av den kommande lönen på en ny CPU och ett nytt mobo då jag vill vända mig till Intel processorer. Jag har läst att Intel i7 4770 skulle göra jobbet åt mig. Men vad är skillnaden på 4770 och 4770K? Undrar också ifall det spelar någon roll vilket moderkort jag väljer.

Det jag vill kunna göra är att streama i 720p 60 FPS (i de flesta spel, inte bf4 osv) och sen kanske 1080p 30fps?
Tacksam för svar! PS: Jag är inte intresserad av att klocka CPU'n

Så jag tänkte

Den stora skillnaden mellan 4770 och 4770k är att -k varianten kan klockas.

Vad streamar du med? Jag har själv kört OBS hittills, och inställningar gör stor skillnad.
Vad har du för internetuppkoppling? Speciellt upload spelar roll.

Om du skulle köpa ett Nvidia kort så finns shadowplay som kan streama direkt till twitch.

Eftersom du har ett capture-card så tas mycket av prestandakraven bort från processorn.

EDIT: En SSD att ha spelen på skulle hjälpa till en del också.

Freddie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10