Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

En polare vill börja med Eve, men han får ett lustigt problem. Han kommer varken åt deras sida, och när han fick hem klienten (vet inte hur han fick de) men då hitta den inte servrarna ordentlgt. Han har öppnat upp portar, avaktiverat brandväggar och dylikt. Sen testade han att köra via en VPN och då fungerade spelet aldeless utmärkt för honom. Vad kan detta bero på?

Spelets servrar hostas i storbrittanien, din väns isp har antagligen peeringproblem mot BT vilket orsakar det. Bör lösa sig av sig självt annars be han ringa sin isp och klaga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

Spelets servrar hostas i storbrittanien, din väns isp har antagligen peeringproblem mot BT vilket orsakar det. Bör lösa sig av sig självt annars be han ringa sin isp och klaga

Glömnde nämna att han kommer in på hemsidan via en surfplatta han har!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk

Kul att se så många svenskar spelar eve
Har själv spelat sedan beta hehe. Jag har noll liv

Vi letar faktiskt efter eu spelare som vill joina våran pvp corp.
Vi har en del finnar och andra eu spelare. Våran CEO är finsk.

http://www.dab.massive-clan.com/forum/content.php/263-corpora...

Corpen heter DAB 'Dark Angel Battalion' Den formades 2003. Vi som klan har spelat ihop sedan 1999 när vi började i space spelet Homeworld och har bara fortsatt
Vi föredrar mindre fleets med intys och dyligt men då vi är med i en alliance blir det mycket blobs och carriers och sånt också. Man får ta det goda med det onda helt enkelt.
Vi är för närvarande med i INK 'The Unthinkables' och fightas mot FA alliance i Fountain low/null sec.
Vi har vårat näste i Hophib vilket är low sec.
The Unthinkables har mest eu spelare. Finns en liten grupp usa spelare också.
Om du är intreserad av att joina oss kan ni ju alltid komma ocj hälsa på i våran chat channel = DAB-chat.
Måste ha 15mil sp för att joina.

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att joina något Corp som kör PvP. Har dock bara ca 13 mil sp. Min erfarenhet av spelet är att har levt både i null och wh. Nu kör jag mest exploration och ded siter. Det jag har tränat åt är drones och ishtar/proteus. Tränar nu skillsen som är mastery för dom 2 skeppen.
Problemet nu är att jag inte spelar mycket då jag jobbar mycket och är 2 barns far. Blir ett par timmar i veckan, har spelat spelet 99% solo och har både dödat och dödats, tjänst Isk osv. Men roligast jag haft i spelet är fleet PvP, och då menar jag att jaga ner någon som flyger något fint, inte FW PvP.
Någon som vet något Corp som tar emot en som inte spelar så ofta?
EU tider är mycket viktigt då jag hinner spela är på kvällen.
Mvh..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk

Detta är inget problem med DAB då vi anser att eve är just det, ett spel och inget annat.
http://dab.massive-clan.com/flicks/dab2.mp4

Skrivet av Nedfryst:

Jag är intresserad av att joina något Corp som kör PvP. Har dock bara ca 13 mil sp. Min erfarenhet av spelet är att har levt både i null och wh. Nu kör jag mest exploration och ded siter. Det jag har tränat åt är drones och ishtar/proteus. Tränar nu skillsen som är mastery för dom 2 skeppen.
Problemet nu är att jag inte spelar mycket då jag jobbar mycket och är 2 barns far. Blir ett par timmar i veckan, har spelat spelet 99% solo och har både dödat och dödats, tjänst Isk osv. Men roligast jag haft i spelet är fleet PvP, och då menar jag att jaga ner någon som flyger något fint, inte FW PvP.
Någon som vet något Corp som tar emot en som inte spelar så ofta?
EU tider är mycket viktigt då jag hinner spela är på kvällen.
Mvh..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av commander tom:

Detta är inget problem med DAB då vi anser att eve är just det, ett spel och inget annat.
http://dab.massive-clan.com/flicks/dab2.mp4

Joina precis eran kanal, så om 7 miljoner sp kan jag ansöka till erat corp enligt kanalens motd.
Vet inte hur lång tid det är men kanske 6 månader?

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk

Det ska inte vara 20 mil sp som det står där. utan 15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av commander tom:

Det ska inte vara 20 mil sp som det står där. utan 15.

aja, om 2 mil sp kommer jag att då kanske att ansöka.

Står på eran hemsida att man måste vara self sufficient, men hur menar ni då?
Om det står att solo spel inte är accepterat hur ska jag då kunna tjäna isk vid sidan om?
Brukar flyga runt och explora för att dra in isk.

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nedfryst:

aja, om 2 mil sp kommer jag att då kanske att ansöka.

Står på eran hemsida att man måste vara self sufficient, men hur menar ni då?
Om det står att solo spel inte är accepterat hur ska jag då kunna tjäna isk vid sidan om?
Brukar flyga runt och explora för att dra in isk.

Är med i en faction warface/pvp allians. Det är mest fokus på pvp och faction warfare är mest för att få fler mål att skjuta på.
Vi har våran nuvarande hemstation i null, 2-3 hopp ifrån caldari vs gallente warzonen där vi i princip skjuter på allt som rör sig.

Vi är ett fåtal svenskar nu men det är väldigt blandat med nationaliteter, vilket är kul!

Enklaste sättet att tjäna pengar är att ratta i null. Vi har egen sov för detta ändamålet.

Själv flyger jag hittils bara frigatter och destroyers (strax över 10M sp) med min pvp-karaktär. Om man flyger lite större skepp (cruisers är det vi flyger framförallt) så har vi ett SRP-program där du får betalt för att förlora skepp.

Det finns inga SP-krav alls. Vi har nyligen fått en liten tillströmning av helt nya karaktärer på grund alla all den publicitet eve har fått efter det stora null-sec slaget nyligen.
Igår var vi ute med en liten flotta med mest newbros. Vi var 10-15 st t1 frigatter. Vi fick en 1B machariel och lite andra juicy kills. Sjukt roligt hade vi iaf.
Newbros och människorna är det som gör det här spelet så roligt! Alla är välkomna oavsett hur ofta/mycket man kan spela. Det viktiga är att man är intresserad av att lära sig pvp och att ha kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Är med i en faction warface/pvp allians. Det är mest fokus på pvp och faction warfare är mest för att få fler mål att skjuta på.
Vi har våran nuvarande hemstation i null, 2-3 hopp ifrån caldari vs gallente warzonen där vi i princip skjuter på allt som rör sig.

Vi är ett fåtal svenskar nu men det är väldigt blandat med nationaliteter, vilket är kul!

Enklaste sättet att tjäna pengar är att ratta i null. Vi har egen sov för detta ändamålet.

Själv flyger jag hittils bara frigatter och destroyers (strax över 10M sp) med min pvp-karaktär. Om man flyger lite större skepp (cruisers är det vi flyger framförallt) så har vi ett SRP-program där du får betalt för att förlora skepp.

Det finns inga SP-krav alls. Vi har nyligen fått en liten tillströmning av helt nya karaktärer på grund alla all den publicitet eve har fått efter det stora null-sec slaget nyligen.
Igår var vi ute med en liten flotta med mest newbros. Vi var 10-15 st t1 frigatter. Vi fick en 1B machariel och lite andra juicy kills. Sjukt roligt hade vi iaf.
Newbros och människorna är det som gör det här spelet så roligt! Alla är välkomna oavsett hur ofta/mycket man kan spela. Det viktiga är att man är intresserad av att lära sig pvp och att ha kul.

http://www.youtube.com/watch?v=47lMf0DCo3U

http://i.imgur.com/GLVtNZH.png?1

Har ni en kanal man kan joina? så jag kan lära känna er.
Mvh Martin.

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nedfryst:

Har ni en kanal man kan joina? så jag kan lära känna er.
Mvh Martin.

bilden ser ut som fweddit's logga, och isåfall finns info på http://www.reddit.com/r/fweddit/comments/19r3fr/fweddit_recru...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

bilden ser ut som fweddit's logga, och isåfall finns info på http://www.reddit.com/r/fweddit/comments/19r3fr/fweddit_recru...

Yes. Det är fweddit. Hos oss spelar dock corp otroligt liten roll. All aktivitet sker på alliansnivå. Så man går inte miste om något för att man inte är med i just fweddit.

Det går precis lika bra att gå med i Dirt n' Glitter ( http://www.reddit.com/r/dirtnglitter ). Där finns det inget krav på aktivt reddit-konto, som fweddit har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nedfryst:

Har ni en kanal man kan joina? så jag kan lära känna er.
Mvh Martin.

Det ska finnas en public chat-kanal men vet inte hur aktiv den är. Det finns säkert någon där som kan svara på frågor och liknande men tror inte där pågår så mycket "lära känna".

När man väl är med så är det jabber/mumble som gäller för kommunikation utanför eve. Själv finns jag på skype om du vill chatta lite. Eller så kan du snappa upp mig när jag är online. Skickar ett PM.

Permalänk
Medlem

Hur går det för Against All Authorities numera? Hade lite planer på att joina eftersom de håller en för mig attraktiv del av null. Kanske inte är en bra idé ifall det går dåligt för dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Hur går det för Against All Authorities numera? Hade lite planer på att joina eftersom de håller en för mig attraktiv del av null. Kanske inte är en bra idé ifall det går dåligt för dem?

Status quo ärligt talat, de var inte så aktiva i senaste kriget. Vilken dag som helst kommer dom få kompanistryk, flytta tillbaka till stain, bli dödförklarade och sedan krypa tillbaka lite senare för typ 5:e gången tror jag. Ryssarna och -A- specifikt är fan värre än kackerlackor

Så jag hade inte oroat mig för det, även om det går dåligt nu så kommer det vända för dom om du har lite is i magen. Inte en sportmössa att dom faktist lägger ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Hur går det för Against All Authorities numera? Hade lite planer på att joina eftersom de håller en för mig attraktiv del av null. Kanske inte är en bra idé ifall det går dåligt för dem?

Är väl inte helt bra, de har kass participation i fleets och har därför dragit sig tillbaka till ett system för att göra "fun fleets" vilket brukar vara ett tecken på att saker och ting inte står helt rätt till.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Hur går det för Against All Authorities numera? Hade lite planer på att joina eftersom de håller en för mig attraktiv del av null. Kanske inte är en bra idé ifall det går dåligt för dem?

Det läckte ut en "update" från dem för ett par dagar sedan. Förmodlingen den Zpiritual pratar om.
http://i.imgur.com/77O9gVX.jpg

Permalänk
Medlem

Har slängt upp en chatt-kanal in-game: swepvp

Hoppa med om ni är intresserad av pvp. Antingen om det är att ni letar efter corp, vill diskutera lite, vill roama ihop (utan att för den delen byta corp) eller bara vill tjöta lite. Hade varit kul att göra fler roams med svenskar.

Personligen håller jag mest till i caldari vs gallente-warzonen och är "blå" för CFC (dock inte med i CFC).

Permalänk
Medlem

Ok, lät ju inte så lovande med AAA då. Svea Rike, är det mer action där? Trött på high sec och vill komma igång med lite pvp, gärna blobs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Har slängt upp en chatt-kanal in-game: swepvp

Hoppa med om ni är intresserad av pvp. Antingen om det är att ni letar efter corp, vill diskutera lite, vill roama ihop (utan att för den delen byta corp) eller bara vill tjöta lite. Hade varit kul att göra fler roams med svenskar.

Personligen håller jag mest till i caldari vs gallente-warzonen och är "blå" för CFC (dock inte med i CFC).

Måste ge Eve en chans till. Vet inte hur många trials och gametime jag lagt till.
Kör (ensam) en vecka, planerar lite training och kanske mining ett tag sedan tröttnar jag.
Går med i kanalen och ser om det sker något, vore kul att testa pvp för lite mer action.
Ses!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Laddade ner trial idag, ska bli spännande.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Finns det någon social-kanal? Minar mest highsec och hamstrar pengar! :3

Tänkte även försöka få igång ett corporation. För tillfället är det bara jag och tre kompas inne, men det vore nice med mer folk! Hestcorp (HEEST) heter det!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Hur hög är inlärningskurvan i eve?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

Hur hög är inlärningskurvan i eve?

Den har definitivt blivit bra mycket bättre, de nya tutorialsystemen och även information på nätet har gjort det lättare. Det är fortfarande lite brant kurva men inte i närheten så jävlgit som det var förr i tiden

Permalänk
Medlem

Letar ni corp går det bra att höra av er i PM till mig.
Vi gör vad vi vill göra. Dvs lite av var.
Har en enormt stark industri och mining grund. Suger rent bälten på ett kicks och vi bygger capiltals mm.
Kör mycket pvp och en del pve.
Vi är i 0.0 och high sec. Gamla som nya spelare.

Som sagt, hör av er i pm.
Kan även få en 21 dagars trail om så önskas.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hur är intresset för Transportation chars?

Skrivet av SCORPIUS:

Letar ni corp går det bra att höra av er i PM till mig.
Vi gör vad vi vill göra. Dvs lite av var.
Har en enormt stark industri och mining grund. Suger rent bälten på ett kicks och vi bygger capiltals mm.
Kör mycket pvp och en del pve.
Vi är i 0.0 och high sec. Gamla som nya spelare.

Som sagt, hör av er i pm.
Kan även få en 21 dagars trail om så önskas.

Har inte spelat på väldigt länge.
Finns det corps som är intresserade av Transport chars men även frigatt pvp. Sitter nog run 16M SP.

Vad kan man göra och tjäna isk på?

Visa signatur

\\System: Chassi: Antec Performance One P183 // PSU: Corsair HX 1000W 80+ // Grafik: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB // HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // SSD-OS: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB // SSD: Samsung 830 Series 120GB // Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD4 // RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1333Mhz// CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz // Kylning: Noctua NH-U12P SE2 // 4x Nexus 120mm \\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yohaann:

Har inte spelat på väldigt länge.
Finns det corps som är intresserade av Transport chars men även frigatt pvp. Sitter nog run 16M SP.

Vad kan man göra och tjäna isk på?

Menar du när man kör courier contracts? Finns ju speciella corps som bara ängar sig åt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Letar ni corp går det bra att höra av er i PM till mig.
Vi gör vad vi vill göra. Dvs lite av var.
Har en enormt stark industri och mining grund. Suger rent bälten på ett kicks och vi bygger capiltals mm.
Kör mycket pvp och en del pve.
Vi är i 0.0 och high sec. Gamla som nya spelare.

Som sagt, hör av er i pm.
Kan även få en 21 dagars trail om så önskas.

Skrivet av cracko:

Menar du när man kör courier contracts? Finns ju speciella corps som bara ängar sig åt det.

Jo precis vad det finns att göra

Vet att jag har skills nog för att köra freigher, är det fortfarande bra eller, som sagt länge sedan jag kört

Visa signatur

\\System: Chassi: Antec Performance One P183 // PSU: Corsair HX 1000W 80+ // Grafik: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB // HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // SSD-OS: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB // SSD: Samsung 830 Series 120GB // Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD4 // RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1333Mhz// CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz // Kylning: Noctua NH-U12P SE2 // 4x Nexus 120mm \\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yohaann:

Jo precis vad det finns att göra

Vet att jag har skills nog för att köra freigher, är det fortfarande bra eller, som sagt länge sedan jag kört

Får säga att i EVE så går det att göra nytta för ett helt corp redan första dagen.
Om medlemmarna i Corpet har kunskap och vilja att engagera nybörjaren.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yohaann:

Har inte spelat på väldigt länge.
Finns det corps som är intresserade av Transport chars men även frigatt pvp. Sitter nog run 16M SP.

Vad kan man göra och tjäna isk på?

Ja självklart.
Du är välkommen i mitt corp.

Att tjäna isk.. det är ett så stort ämne att det är lättast att prata i corpkanalen om det.
Finns många sätt att tjäna isk solo som i grupp eller bara haula grejer från tex 0.0 till High sec och tillbaka.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.