Permalänk
Hedersmedlem

Bra smart-tv, finns det?

Hej!
Päronen har börjat kika på tv och jag har fått äran att agera rådgivare. Idag har de en HTPC inkopplad till TV:n men vill gärna ha en smidigare lösning. Frågan är då om det finns någon smart-tv som faktiskt fungerar bra? Grundkravet är väl att de ska fungera med SVT Play, TV 4 Play och Youtube. De har kikat lite på Apple TV men då de inte är speciellt bundna av Apples ekosystem idag tänker jag att det borde finnas bättre lösningar.
Tack!

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem
Skrivet av tirim4:

Hej!
Päronen har börjat kika på tv och jag har fått äran att agera rådgivare. Idag har de en HTPC inkopplad till TV:n men vill gärna ha en smidigare lösning. Frågan är då om det finns någon smart-tv som faktiskt fungerar bra? Grundkravet är väl att de ska fungera med SVT Play, TV 4 Play och Youtube. De har kikat lite på Apple TV men då de inte är speciellt bundna av Apples ekosystem idag tänker jag att det borde finnas bättre lösningar.
Tack!

desvärre finns det ingen svt play app för smart TV (inte de jag har provat iaf, samsung o pioneer) utan man måste använda webbläsaren i tv'n osv, funkar hyfsat smärtfritt men skulle påstå att HTPC är smidigare isf

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Vad gäller ditt grundkrav skrev Kristina Wahlman, streamingkoordinator på svt, följande den 18 dec 2013:

Citat:

Just nu finns inga planer på att utveckla några appar för Smart-TV. Vi vill erbjuda SVT Play som en öppen webbtjänst, inte som ett antal slutna appar som kontrolleras av andra aktörer än SVT. Därför har vi senaste åren satsat väldigt mycket på att bygga våra webbsidor med så kallad responsive eller följsam design

Mig veterligen har ingen smart-tv "svt play", men det kan, som ovan påpekas, nås via en inbyggd webbläsare och användas ändå, tack vare denna "följsamma design"...

Mina föräldrar skaffade precis en sådan här: http://www.loewe.tv/se

Den är perfekt för dem, ljudet är faktiskt riktigt bra, funkar smidigt. De byggde den på ställning mot väggen, på en arm som kan dras ut i rummet, justera vinkel, etc. Sedan kopplade de en blu-ray-spelare mot väggen bakom soffan, undangömd. Sen så är ju själva TV:n estetiskt tilltalande i sig!

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.