Permalänk

Läcka i corsair h80i

Vet inte om detta är rätt ställe att ställa denna fråga men kör nu iaf.Monterade en h80i i min htpc då ja plötsligt märkte att det ran ut vätska vid pumpen.Hur länge ska det torka ? Eller är moderkortet förstört ? Hittade denna information på deras hemsida "The liquid inside our Hydro Series CPU coolers is a mixture of distilled water with Propylene Glycol added to prevent corrosion and organic build-up" Tack på förhand för hjälpsamma svar

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Din kylare är defekt, kontakta ÅF.

Permalänk
Skrivet av Stealthbomb:

Din kylare är defekt, kontakta ÅF.

Jo, det vet ja Men frågan var ju hur länge/om vätskan torkar så man vågar använda moderkorte, andra komponenter som det kommit på.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Jo, det vet ja Men frågan var ju hur länge/om vätskan torkar så man vågar använda moderkorte, andra komponenter som det kommit på.

Jag hade hängt delarna på tork ett par dagar, sedan felsökt och se om något gått sönder. Om något annat än kylaren gått sönder tror jag garantin på H80i täcker till ett visst belopp.

Permalänk
Skrivet av Stealthbomb:

Jag hade hängt delarna på tork ett par dagar, sedan felsökt och se om något gått sönder. Om något annat än kylaren gått sönder tror jag garantin på H80i täcker till ett visst belopp.

Har lästa någonstans att man skalla ha det att torka iaf 24 timmar, men i det fallet har det varit frågan om custom loops alltså man har vetat exakt vilken vätska som det är frågan om. Detta var det ända ja hitta på corsairs hem sida gällande vätskan "The liquid inside our Hydro Series CPU coolers is a mixture of distilled water with Propylene Glycol added to prevent corrosion and organic build-up"

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080