Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Dock sänkte de varvstoppet på AP2 till 8000 RPM

dock så kom AP2 2004 så detta måste ju vara en AP1 eftersom det ser ut som att vara en 2002a.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimzz:

dock så kom AP2 2004 så detta måste ju vara en AP1 eftersom det ser ut som att vara en 2002a.

Min är en 2003 AP1 så nära!

Ägde en FN2 Type-R innan så S2000 var ett naturligt val efter!

Längtar till våren nu så man kan fixa det sista, polera och fixa.
Ska även på ett HKS system är det tänkt!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimzz:

dock så kom AP2 2004 så detta måste ju vara en AP1 eftersom det ser ut som att vara en 2002a.

Det uttalar jag mig inte om, kan alldeles för lite om S2000, menade rent allmänt

Skrivet av Haziza:

Min är en 2003 AP1 så nära!

Ägde en FN2 Type-R innan så S2000 var ett naturligt val efter!

Längtar till våren nu så man kan fixa det sista, polera och fixa.
Ska även på ett HKS system är det tänkt!

Samma här, våren känns låååååååångt borta, blir ju inte bättre av att man sitter och glor på youtube dagarna i ända på massa klipp om bilar

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Min är en 2003 AP1 så nära!

Ägde en FN2 Type-R innan så S2000 var ett naturligt val efter!

Längtar till våren nu så man kan fixa det sista, polera och fixa.
Ska även på ett HKS system är det tänkt!

Låter trevligt. Inivida catback är också jäkligt fint.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Föredetting

Nu tycker jag ni har för roligt. Därför postar jag en bild på den deprimerande pisshinken jag kör för vintern.

Sharan 1.8T med taskig avgaspackning. Låter som en dieseltraktor och har ungefär samma prestanda. Notera den prisbelönta tyska kvalitén som manifesterar sig i att klarlacken bestämmer sig för att fly så snart den har chansen. Jag har ju iofs inte haft så många problem med den i övrigt, har ju bara behövt byta drivaxlar och tändstift och -spolar... Och turbon är på väg att packa ihop.

Jaja, den är ju 10 år gammal och har passerat 19000 mil, det är klart att den ska vara lika pålitlig som en Peugeot 205 GTI.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Härligt! Panamera är verkligen en bil som kommer bli en del av min bilpark när tiden är rätt, ja det här med familj osv... 4S såklart Samt en 911... Doh, kommer få jobba tills jag dör

Edit: Såg att du är göteborgare, vi får mötas upp i sommar

He, he, jobba på! Hade faktiskt två 911 Turbo (en 996 och en 997) innan Panameran och de är suveräna bilar men jag ville ha något lite mer praktiskt. Nu är jag nyfiken på nya Macan Turbo, fick en prislista på Porsche Center Gbg och ska räkna lite. Tyvärr tidigast leverans till hösten alla andra bilar är redan sålda...

Skrivet av piccololento:

Bästa fyrdörrarsbilen! Riktigt snygg!

Jo, den är ruggigt bra, ångrar inte valet av Panamera 4S det minsta.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

https://lh4.googleusercontent.com/-Z0aN-bjhrJA/UuqgKamgY-I/AA...

Nästan oanvänd raktvål. Doftar bra och ska löddra bra.

Fel tråd?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bAkewelle:

https://lh4.googleusercontent.com/-Z0aN-bjhrJA/UuqgKamgY-I/AA...

Nästan oanvänd raktvål. Doftar bra och ska löddra bra.

Hur många hästkrafter ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

He, he, jobba på! Hade faktiskt två 911 Turbo (en 996 och en 997) innan Panameran och de är suveräna bilar men jag ville ha något lite mer praktiskt. Nu är jag nyfiken på nya Macan Turbo, fick en prislista på Porsche Center Gbg och ska räkna lite. Tyvärr tidigast leverans till hösten alla andra bilar är redan sålda...

Jo, den är ruggigt bra, ångrar inte valet av Panamera 4S det minsta.

996 är väl ett sorgebarn dock ;P Men jag hade inte tackat nej såklart

Just nu letar vi en Cayman åt polaren, får se vad som kommer fram, det lutar väl åt en 987.2 (andra gen). Såg en fin på Porsche Center i GBG och den blev såklart SÅLD bara ett par timmar efter att polaren bestämt sig, så jävla typiskt... Men på't igen!

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Hur många hästkrafter ?

700 hästkrafter

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk

Här kommer en bild då på min bil.

Saab 900 Turbo -95
Nordic steg 2 chip, 240hk och 350nm
3" JT från turbo och bak
K&N Open Air filter

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Moridin:

Här kommer en bild då på min bil.

Saab 900 Turbo -95
Nordic steg 2 chip, 240hk och 350nm
3" JT från turbo och bak
K&N Open Air filter

http://i59.tinypic.com/2gx3bww.jpg

Hur är det med torque steer?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Skrivet av Jilted:

Hur är det med torque steer?

Man får ju styra emot lite grann, då jag har max vrid och laddtryck, 1.4 bar mellan 2000-5000 rpm.

Skjuter på ordentligt på 3:an från 70 och uppåt, vid full gas.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Nu tycker jag ni har för roligt. Därför postar jag en bild på den deprimerande pisshinken jag kör för vintern.

http://i.imgur.com/g4E0hBi.jpg

Sharan 1.8T med taskig avgaspackning. Låter som en dieseltraktor och har ungefär samma prestanda. Notera den prisbelönta tyska kvalitén som manifesterar sig i att klarlacken bestämmer sig för att fly så snart den har chansen. Jag har ju iofs inte haft så många problem med den i övrigt, har ju bara behövt byta drivaxlar och tändstift och -spolar... Och turbon är på väg att packa ihop.

Jaja, den är ju 10 år gammal och har passerat 19000 mil, det är klart att den ska vara lika pålitlig som en Peugeot 205 GTI.

haha åhhh, det där gjorde min dag

Permalänk
Medlem

Nu är det vår! Togs i helgen på en roadtrip.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Som den såg ut när jag köpte den i november.

Och som det ser ut nu.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem

Fast jag har en vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Nu är det vår! Togs i helgen på en roadtrip.

http://i.imgur.com/jF0UG6h.jpg

Om jag någon gång är i Göteborg får jag åka med i din bil då? Älskar Porsche och nya modellen är så jävla fin av Boxter/Cayman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Om jag någon gång är i Göteborg får jag åka med i din bil då? Älskar Porsche och nya modellen är så jävla fin av Boxter/Cayman.

Inga problem

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Inga problem

Vart signar man upp sig på listan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Vart signar man upp sig på listan?

Hehe, bara skicka PM Men får se hur länge jag har kvar den, kollade på en 911 C2S idag... Suck, someone stop me, PLEASE

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Hehe, bara skicka PM Men får se hur länge jag har kvar den, kollade på en 911 C2S idag... Suck, someone stop me, PLEASE

Kör på man ska inte snåla när man har det bra, vad ska man annars ha pengarna till

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kör på man ska inte snåla när man har det bra, vad ska man annars ha pengarna till

Tack, du uppmuntrar verkligen till mitt kassa beteende

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Bjuder på denna, min mk4 gti innan den blev krockad

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Min arbetshäst sen 2009
Lite skitig på bild efter en 3 veckors lång europatripp.

Permalänk
Hedersmedlem

Sommarbilen:

Jaguar XJ6 4.0 S -94. Har rullat runt 4500 mil i skrivande stund.

Bilder på nya bruksbilen kommer snart

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Hedersmedlem

BMW 525D

Haft den i lite drygt en månad.

En liten fundering till andra BMW-ägare; är det någon som har provat montera mindre extraljus (<=17cm i diameter) bakom grillen?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Hehe, bara skicka PM Men får se hur länge jag har kvar den, kollade på en 911 C2S idag... Suck, someone stop me, PLEASE

Jag har en bekant som köpte en nästan ny 997 Carrera, sen när nya 991 Carrera kom köpte han en sådan och nu har han fastnat för racing så då går han o köper sig en 997 GT3, allt detta var under ca 1 år. Så jag har en aning hur det kan vara Porsche ägare. Trots min fanboyism av Porsche och bekant som har bilar, så har jag faktiskt aldrig åkt med en än mindre kört en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Jag har en bekant som köpte en nästan ny 997 Carrera, sen när nya 991 Carrera kom köpte han en sådan och nu har han fastnat för racing så då går han o köper sig en 997 GT3, allt detta var under ca 1 år. Så jag har en aning hur det kan vara Porsche ägare. Trots min fanboyism av Porsche och bekant som har bilar, så har jag faktiskt aldrig åkt med en än mindre kört en.

Ja, det blir ett gift, helt klart. Har första bankursen i maj Ser att du bor i Göteborg, bara skicka ett PM

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Hedersmedlem

Och nya bruksbilen som jag hämtade tidigare i veckan, en BMW 740i (e38) -95. Lite polering, nya fälgar och med tiden byta lampor så kommer den bli hur fin som helst!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?