Fungerar inte att ladda mobilen!

Permalänk
Medlem

Fungerar inte att ladda mobilen!

Har en Samsung Galaxy S2 som inte fungerar att ladda. Jag har testat med 3 olika laddare och de har funkat på andra mobiler förutom S2:an. Jag antar att det är något fel på mobilen där man kopplar in laddaren. Jag undrar ifall någon av er har någon aning om ungefär hur mycket det kan kosta att laga den!

Är i stort behov av en smart phone och har inte tillgänglig het till att köpa en helt ny mobil!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Ja det vore något, fast måste även skaffa väldigt liten skruvmejsel isåfall också!

Permalänk
Medlem

Föresten, ska jag ha Samsung Galaxy S2 Laddkontakt 2.2 eller 2.3?

Permalänk
Medlem

Det ser du på ditt kretskort i din egen mobil

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Ah ok, måste få ta i riktigt små skruvmejslar för att komma in där! Ska gå o ta en titt i Claes Ohlson, de borde ha! Tack för hjälpen:)

Permalänk
Medlem

Det står

SI 1302
GI-19100
REV2.3

Det måste väl betyda att det är 2.3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibas:

Det står

SI 1302
GI-19100
REV2.3

Det måste väl betyda att det är 2.3?

Yesbox, revision/version 2.3

Jag köpte mina mejslar på Biltema. Dom har räddat mig många gånger
http://biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Skruvmejslar-och-Bit...

Permalänk
Medlem

EDIT: Jag använde mig av den videon som finns länkad ovanför och köpte den delen som även blev linkad! Det var väldigt lätt att byta
ut den delen och tog endast 10minuter så fungerade mobilen igen!! Tack så mycket återigen alla Sweclockare!!!!