WoW server, spec hjälp :)

Permalänk
Medlem

WoW server, spec hjälp :)

Tjena!

Nu håller vi på med ett projekt i skolan där vi ska ordna en private server på wow 4.3.4 (NTI GYmnasiet går jag på)
Tänkte kolla om ni har lite tips och tricks ang wow server på patchen 4.3.4.

Skriv gära vad ni tycker om denna ide!

PS

Vi har kollat med blizzard och dem sa att det var ok att göra en private server så länge det inte var på den senaste expansionen
Så det är helt lagligt att göra.

Alla svar uppskattas

Permalänk
Medlem

Tänkte lite mer eftersom att jag inte är så kunnig om någon kunde hjälpa mig lite. Tacksamt för alla svar.

Permalänk
Skrivet av Nybomys:

Tänkte lite mer eftersom att jag inte är så kunnig om någon kunde hjälpa mig lite. Tacksamt för alla svar.

Då kanske du ska tänka över ditt projektarbete? Meningen är inte att du ska gå ut på ett forum och be någon fixa en punktlista på allt du ska göra. Fråga på om specifika frågor men be oss inte göra arbetet till dig.

ps. verkar som att ni är 3 stycken om detta, men varför posta 3 trådar om det på samma ställe samtidigt?

Permalänk
Medlem

Våran lärare hänvisade oss att söka hjälp på forum. En fråga är vilka specifikationer som funkar bäst? som sagt så vet jag inte mkt alls om vad man behöver för att få en bra server. Tacksam för al hjälp!

Permalänk
Skrivet av Nybomys:

Våran lärare hänvisade oss att söka hjälp på forum. En fråga är vilka specifikationer som funkar bäst? som sagt så vet jag inte mkt alls om vad man behöver för att få en bra server. Tacksam för al hjälp!

Om ni kan hålla er till en tråd skulle det bli mycket lättare att hjälpa till....

Permalänk
Medlem

det är mina kompisar som kopierat min tråd. Om någon kunde skriva lite hjälpande text om vad jag behöver för specs vore det super!

Permalänk
Medlem

Fin ide men roligare att göra det på en äldre version än 4.3.4.

Edit: Roligt att ni försöker hitta någon annan som kan göra halva erat jobb

Permalänk
Medlem

Hur många spelare tänkte ni att serven skulle hålla för?
Är målet med projektarbetet att själva konfigurera filer så att wowserven fungerar? Eller är det hårdvarubyggandet som är målet?
Eller alltihop?

Skriv ner lite mer ordentligt vad det är som ska göras så kan ni nog få lite mer hjälp!

mvh
Kvillen

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst den här tråden eftersom korspostning inte är tillåten:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Det skapar bara förvirring och röra i forumet om flera lägger upp trådar med samma innehåll. Om denna regel inte följs kan samtliga trådar komma att låsas.

/KimTjik