Mina RAM minnen ligger på 70% när jag är inne på chrome och har skype på??! HJÄLP!

Permalänk

Mina RAM minnen ligger på 70% när jag är inne på chrome och har skype på??! HJÄLP!

Hej!

Jag har ett stort problem med mina RAM minnen tror jag, Jag har 16gb A-Data 1600mhz men så fort jag startar ett program stiger den upp EXTREMT!

ligger nästan på 70% när jag inte gör mer än att kolla på youtube?

När jag redigerar i after effects utan att ha en massa filmer och stora prodjekts ligger den på 90%! det är mer än på min laptop!

Vad kan va felet?

Tacksam för snabba svar mvh/ Adam

Permalänk
Medlem

Står det att du har 16GB om du kollar upp det. Testa att använda en sticka åt gången för att se till att alla fungerar men annars har jag inte så mycket att hjälpa till med.

Permalänk

Ja det står på flera ställen att jag har 16 gb ram, så tyvär var det inte till någon hjälp ):

Någon annan som har någon ide?

Permalänk
Medlem

Vad står det att det är för process som drar minnet?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Steg 1: Byt till en bra webbläsare.
Steg 2: Sluta porrsurfa på skumma hemsidor.

Känns nästan lite för skumt för att vara sant, så jag gissar på att du hittat skadlig mjukvara på någon olämplig hemsida.

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk

Hej! tack för ditt svar!

Jo det är Skype (32-bitar)
Google Chrome (32-bitar) x4
Sen är den en förfärligt massa andra små grejer som tar ca 1.3 % och de är massa! så det kan mycket möjligtvis vara dem som blir så mycket tillsammans?

Just nu har jag bara Sweclockers hemsida, Skype och Steam uppe och den ligger på 71% ?
Finns det något sätt jag kan avbryta de mindre proceserna? och hur vet jag vilka som datorn behöver för att funka?

mvh/ Adam

Permalänk
Medlem

Posta en skärmdump på aktivitetshanteraren

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Windows?
Ctrl + shift + escape,
Visa processer för alla användare
Sortera efter minnesanvändning
Screenshota och visa i tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikum:

Steg 1: Byt till en bra webbläsare.

Ursäkta?

Prova att ladda hem ProcessExplorer

Har för mig att man inte kan se "allt" i Task manager..

Vill minnas att det var någon bug i något program till Windows som drog ca 5gb för mig förut, fick då lov att gå in i Processexplorer för att ens se det programmet.

Men å andra sidan är outnyttjat minne onödigt minne

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Ursäkta?

Prova att ladda hem ProcessExplorer

Har för mig att man inte kan se "allt" i Task manager..

Vill minnas att det var någon bug i något program till Windows som drog ca 5gb för mig förut, fick då lov att gå in i Processexplorer för att ens se det programmet.

Men å andra sidan är outnyttjat minne onödigt minne

Han är bara ärlig!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Hur skickar jag en bild i forumet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Har för mig att man inte kan se "allt" i Task manager..

Vill minnas att det var någon bug i något program till Windows som drog ca 5gb för mig förut, fick då lov att gå in i Processexplorer för att ens se det programmet.

Troligen dör att du inte "visade för alla användare".

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Hej!

Jag avinstalllerade lite program och nu funkar det mycket bättre! ligger på 7% användning när jag startar datorn gämnfört med 902% som jag gjorde förut Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Troligen dör att du inte "visade för alla användare".

Only got one user tho

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Men system kontot visas inte om du inte visar alla användare.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT