Punkbuster Kicked Player For O min

Permalänk
Avstängd

Punkbuster Kicked Player For O min

Punkbuster Kicked Player For O min händer så fort jag spelar call of duty 5 world at war och skjuter någon. Spelar ingen roll med vilket vapen det än är det händer på alla servers och det finns ingen uppdatering på punkbuster. spelet har funkat galanat för ett halvår sedan fast på en annan dator. vad ska jag göra???? jag vill ah punlkbuster på för att kunna levla och undvika fuskare.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Punkbuster Kicked Player For O min händer så fort jag spelar call of duty 5 world at war och skjuter någon. Spelar ingen roll med vilket vapen det än är det händer på alla servers och det finns ingen uppdatering på punkbuster. spelet har funkat galanat för ett halvår sedan fast på en annan dator. vad ska jag göra???? jag vill ah punlkbuster på för att kunna levla och undvika fuskare.

Uppdatera punkbuster manuellt. Jag fick också såna problem innan jag gjorde det manuellt. Gå hit och ladda ner Windows versionen http://www.evenbalance.com/?page=pbsetup.php

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Uppdatera punkbuster manuellt. Jag fick också såna problem innan jag gjorde det manuellt. Gå hit och ladda ner Windows versionen http://www.evenbalance.com/?page=pbsetup.php

vilken av dom????? för call of duty 5 wolrd at war supportas inte längre av punkbuster och dom nya finns inte heller

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

http://i.imgur.com/eL33ij3.png

vilken av dom????? för call of duty 5 wolrd at war supportas inte längre av punkbuster och dom nya finns inte heller

Den som det står på Windows på gissar jag. Men kör du linux eller osx så får du väl ta någon av dom istället.

Permalänk
Medlem

Ja, Windows om du kör windows, btw så finns knappast inte COD till Linux :D. Du behöver inte installera en utan bara packa upp och köra programmet. Du måste dock lägga till spelet som dom gör på bilderna eller manuellt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Ja, Windows om du kör windows, btw så finns knappast inte COD till Linux :D. Du behöver inte installera en utan bara packa upp och köra programmet. Du måste dock lägga till spelet som dom gör på bilderna eller manuellt

Den högst upp??? jag har lagt in spelet som på bilderna men det funakr inte för jag har spleet på steam

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Den högst upp??? jag har lagt in spelet som på bilderna men det funakr inte för jag har spleet på steam

Har du testat att välja sökvägen till spelet? (Browse) och lagt in manuellt? jag brukar göra det. valde du att uppdatera punkbuster? för det gör den inte automatiskt. Finns en knapp högst upp

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Har du testat att välja sökvägen till spelet? (Browse) och lagt in manuellt? jag brukar göra det. valde du att uppdatera punkbuster? för det gör den inte automatiskt. Finns en knapp högst upp

japp men då står det please choose a game from the list. plus att jag hittar inte exe filen i steam mappen via punkbuster bara utan punkbuster.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

japp men då står det please choose a game from the list. plus att jag hittar inte exe filen i steam mappen via punkbuster bara utan punkbuster.

Hittade lite annan info

Testa detta

Citat:

If you use steam to run a game that uses punkbuster you MUST disable the steam overlay. You will get kicked for a disallowed driver every time if you don't. Not sure why they just don't disable it by default on pb enabled games.

1. Right click the game in your steam library
2. select properties
3. uncheck enable steam community in game

Du vet var spelen ligger va? I mitt fall ligger dessa i C:\Spel\Steam\SteamApps\common

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Hittade lite annan info

Testa detta

Du vet var spelen ligger va? I mitt fall ligger dessa i C:\Spel\Steam\SteamApps\common

Jag men som sagt det finns ju ingen exe fil där.... så vad ska man öppna???

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Jag men som sagt det finns ju ingen exe fil där.... så vad ska man öppna???

Nånting måste starta spelet. Sök på codwaw.exe och se var filen finns. Testade du det andra jag skrev då?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Nånting måste starta spelet. Sök på codwaw.exe och se var filen finns. Testade du det andra jag skrev då?

Ja de gjorde jag men cod waw exe hittar jag direkt i utforskaren men inte i punkbuster. Hjälp.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Nu ger jag upp dig eftersom du ändå inte gör som jag vill eller förstår vad jag skriver

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Öh jo? Jag har gjort allt du sagt men det har inte hjälpt ett skit... det finns ingen cod waw exe ska jag Screenshot?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Avstängd

någon annan som vet?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Skrivet av Slimdex:

någon annan som vet?

Nej.

Permalänk
Avstängd

såhär ser det ut när jag går in på utforskaren men inte i punkbuster

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Nu ger jag upp dig eftersom du ändå inte gör som jag vill eller förstår vad jag skriver

jasså eller så är det du som inte förstår mig jag skickar screenshoot nu

jag förstår exakt vad du menar för jag testade just på bad company 2

ser du att det inte finns någon exe fil???? jag har tagit och klickat på egenskaper i steam också.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Står ju klart och tydligt i fönstret att du skall välja spelmapp och inte EXE fil. Kanske du skall lugna ner dig och läsa mer noggrant nästa gång?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Sökte på google och fann det här http://www.youtube.com/watch?v=PaG09DZkvqw kanske värt att kolla in:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ctrl:

Står ju klart och tydligt i fönstret att du skall välja spelmapp och inte EXE fil. Kanske du skall lugna ner dig och läsa mer noggrant nästa gång?

ja men när jag klickar och väljer Call Of Duty 5 Wolrd At War Mappen händer detta...

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PangarN:

Sökte på google och fann det här http://www.youtube.com/watch?v=PaG09DZkvqw kanske värt att kolla in:)

han ville att man skulle ladda ner punkbuster från mediafire tänk om den innehåller virus... eller skadlig kod.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Avstängd

http://www.mediafire.com/download/ne6pv58i5gm1315/pbsetup%2Bl... tror ni innehållet är rent??? hur kan jag se om detta innehåller virus??? tänk om det är ett dold trojan där...

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner den och öppnade pbsetup och call of duty world at war finns med i listan:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PangarN:

Sökte på google och fann det här http://www.youtube.com/watch?v=PaG09DZkvqw kanske värt att kolla in:)

Tack jag tog risken och laddade hem och provadade

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Testa att köra spelet som administratör.

Hade stora problem med att jag blev hela tiden kickad av punkbuster i BF 2142, kunde inte då komma på en lösning så jag tröttnade och slutade spela. Ett antal år senare ville jag försöka igen men samma resultat, så jag tänkte jag skiter i det här och tar bort spelet, men innan jag gjorde det så testade jag att köra spelet som administratör och det fungerade.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd

Tack för hjälpen

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz