'Anteckningar' med backup?

Permalänk
Medlem

'Anteckningar' med backup?

Microsoft Word, som jag använder en del, lagrar en del info i systemets TEMP-mapp medan det rullar. Om datorn hänger sig, så finns senast automatsparade infon kvar i TEMP-mappen. Det är bara starta om Windows och starta upp Word så säger Word att det finns automatsparat material och frågar om man vill öppna och spara det.

Anteckningar (notepad.exe) däremot har ingen sån funktion.

Jag söker ett alternativ till Anteckningar, som har en liknande autosave eller backupfunktion.
Såna egenskaper står sällan angivna i specen för dom många alternativ som finns, så jag söker personliga erfarenheter här istället.

Tack på förhand för alla former av tips
/T

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomKe:

Microsoft Word, som jag använder en del, lagrar en del info i systemets TEMP-mapp medan det rullar. Om datorn hänger sig, så finns senast automatsparade infon kvar i TEMP-mappen. Det är bara starta om Windows och starta upp Word så säger Word att det finns automatsparat material och frågar om man vill öppna och spara det.

Anteckningar (notepad.exe) däremot har ingen sån funktion.

Jag söker ett alternativ till Anteckningar, som har en liknande autosave eller backupfunktion.
Såna egenskaper står sällan angivna i specen för dom många alternativ som finns, så jag söker personliga erfarenheter här istället.

Tack på förhand för alla former av tips
/T

Kanske onenote?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Kanske onenote?

Edit: vill förtydliga att jag inte tänkt mig en dryg ton i mitt meddelande utan att det bara är ett förslag. Dock kanske du vill ha ett fönster och inte helskärmsläge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Ska du bara skriva text så varför inte Notepad++ det finns autosaveplugin till den.
https://sites.google.com/site/fstellari/nppplugins
Annars så är det ju inte direkt normalt att en dator kraschar när du skriver text, det tyder på nått allvarligt problem om den är så pass instabil för det ärju inte direkt tung last.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Håller med pellepelikan, OneNote är grymt, så sparar man i onedrive så har man en OneNote klient i onedrive dessutom

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag Evernote, men då är det inte enbart en simpel textredigerare.

http://evernote.com

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Ja anteckningar kör man väl i Google Keep, OneNote, Evernote eller någon av de miljoner kloner till dessa. Då får du det på alla dina enheter.