Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av darrefreak:

Har du fotograferat med en nokia 3310 eller en brödrost kanske?
ta en ordentlig bild..

Bilden är utmärkt om du använder direktlänken: http://oi60.tinypic.com/2d9cymf.jpg (samt klicka en gång med förstoringsglaset).

Fyller nästan hela min skärm, tydlig och bra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av darrefreak:

Har du fotograferat med en nokia 3310 eller en brödrost kanske?
ta en ordentlig bild..

Om du klickar på espdudes bild i länken som du länkade och sparar orginal bilden kan du zooma in och se.

Permalänk
Inet
Skrivet av DavidtheDoom:

Oj det var generöst av er!

OnTopic:
Jag tog och köpte ett Kraft 400 av er på fyndhörnan Ringön. Kom hem och upptäckte att det saknades en nätsladd till nätagget (nätagget verkade mer eller mindre öppnat en gång och sedan nedstoppat i lådan igen).

Kan väl be er att ta en extra titt i lådorna för fyndvaror. För mig var det ingen fara då jag har en hel del extra kablar hemma men tänker att andra kanske inte har det lika bra när de kommer hem.
(Har gått dryga månaden nu så kommer självklart inte bråka kring en kabel).

Det är lite det som är funktionen och poängen med fyndhörnan på Ringön - varor som antingen inte är kompletta, varit testade eller använda sen tidigare och som inte går att sälja som nya som reas ut där.

Men givetvis skulle min kollega i butik meddelat dig att det saknades en kabel. Vi rekommenderar alltid dock att man själv inspekterar varan noggrant innan man köper från fyndhörnan.

Skrivet av oouhdawg:

Gav mig motivationen att plocka loss hela riggen igen för att installera kylarn en sista gång och det gick ju, hehe Klockat till 4,5 och en 70c load i bf4 hitills. Kloockers.

Skönt att höra att det löste sig!

Skrivet av MindRipper:

inet.se

Köpte ett 280x dc2 top kort av er för ca 1 månad sen. efter ca 2 vecka började kortet låta underligt från fläktarna. Tog kontakt med inet på mail och rådgjorde hur jag skulle göra om ja skulle skicka in de direkt eller vänta eftersom ni ej hade något asus dc2 top hemma på lager och visste ej när ni skulle få hem detta.

Fick rådet att köra vidare på kortet tills något hände. sagt och gjort så slutat ena fläkten och snurra och den andra snurrade ibland märkte detta genom att kortet gick varmt som tusan när jag spelade.

Skrev felanmälan på hemsidan och skickade därefter in kortet. Fick ett telefon samtal från inet idag och han sa att det var en fuktskada på kortet.. Vilket är ganska bullshit fick en bild på detta och nu när jag lugnat ner mig kan konstatera att klistret som lappen är fastsatt med troligen gått varmt och visar sig då som en mörknad genom lappen. när man kör på 70+ grader.

Så inet säger nu att det antagligen ej går på garantin pga av fuktskada vilket är jäkligt underligt när jag satt och spelade på kortet just innan jag skickade in det och det var fläktarna som är paj. Denna lapp sitter för övrigt på baksidan av kretskortet.

Detta tycker jag är skandal rent ut sagt.

Väntar på svar. Felanmälningsnr: 124501

Först och främst, denna tråden är inte till för att ta upp enskilda ärenden men kommer att ge ett kort svar.

Jag förstår att det kan vara frustrerande att inte få sitt kort utbytt direkt men tycker det är lite tråkigt att du säger att detta är en "skandal" då jag känner att vi har varit väldigt tydliga och raka i vår kommunikation till dig och vet inte riktigt vad det är för svar som du förväntar dig.

Som vår servicetekniker förklarade när hen ringde upp så misstänker vi att det kan vara en fuktskada och finns en risk att ASUS nekar detta på garantin därför skickar vi in det till dom och väntar på att få ett expertutlåtande. Vi håller med om att det kan eventuellt vara klistret men vi kan inte se hur det då kan bli påverkningar runtom och bredvid själva etiketten, därför som vi är osäkra för detta är inget som vi har stött på tidigare.

Vi har absolut ingen anledning till att misstro dig men kan tyvärr inte byta ut dyra grafikkort på good will. Så just nu kan vi inte riktigt göra mycket mer än att invänta ett besked från ASUS.

Vill du fortsätta dialogen så får jag be dig skicka ett PM eller kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se.

Skrivet av Schackmannen:

Någon uppdatering på när ni får in XL2411Z?

BenQ har lovat att vi ska få en leverans i veckan.

Skrivet av Lindell90:

Tjena!
http://www.inet.se/produkt/6904111/lian-li-moderkortsplat-med...
har ni någon motsvarighet till denna? kommer ni få in någon sådan? hittar inget alls på er sida

Som LeafBox skriver - kan det vara något för dig?

Skrivet av DeepBlue:

Jag misstänkte nästan det om det inte hade varit för 2TB modellen i WD BLACK seriens som har stått helt stilla i prissättning sedan november i förra året. Borde inte den röra på sig lika mycket som övriga WD i Black serien har gjort ?

Valutan är bara en av faktorerna som påverkar priserna. Det finns många andra faktorer som kan spela roll och beror t ex på hur vår distributör sätter priserna också.

Skrivet av alteam:

Kommer ni få in backplates till grafikkort? Skulle vilja ha ett till mit gtx 780. Finns ju knappt att få tag i...

Ska undersöka och får återkomma!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Citat:

Först och främst, denna tråden är inte till för att ta upp enskilda ärenden men kommer att ge ett kort svar.

Jag förstår att det kan vara frustrerande att inte få sitt kort utbytt direkt men tycker det är lite tråkigt att du säger att detta är en "skandal" då jag känner att vi har varit väldigt tydliga och raka i vår kommunikation till dig och vet inte riktigt vad det är för svar som du förväntar dig.

Som vår servicetekniker förklarade när hen ringde upp så misstänker vi att det kan vara en fuktskada och finns en risk att ASUS nekar detta på garantin därför skickar vi in det till dom och väntar på att få ett expertutlåtande. Vi håller med om att det kan eventuellt vara klistret men vi kan inte se hur det då kan bli påverkningar runtom och bredvid själva etiketten, därför som vi är osäkra för detta är inget som vi har stött på tidigare.

Vi har absolut ingen anledning till att misstro dig men kan tyvärr inte byta ut dyra grafikkort på good will. Så just nu kan vi inte riktigt göra mycket mer än att invänta ett besked från ASUS.

Vill du fortsätta dialogen så får jag be dig skicka ett PM eller kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se.

Kommer ej att svara för espdude nu när han har gjort ett konto själv på sweclockers.. Men jag kommer nu iaf ha som praxis nu att ta bilder på delarna innan jag skickar in något för produktionsfel framöver.. Även att spela in en film på paden eller mobilen när jag packar ner samt återförsluter kartongen för ivägskickning så man har bevis och kan sätta emot.

För detta vill då ej jag vara med om.

Får hoppas att det löser sig på bästa sätt i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

Kommer ej att svara för espdude nu när han har gjort ett konto själv på sweclockers.. Men jag kommer nu iaf ha som praxis nu att ta bilder på delarna innan jag skickar in något för produktionsfel framöver.. Även att spela in en film på paden eller mobilen när jag packar ner samt återförsluter kartongen för ivägskickning så man har bevis och kan sätta emot.

För detta vill då ej jag vara med om.

Får hoppas att det löser sig på bästa sätt i slutändan.

Vad exakt vill du/ni att dom ska göra? Som dom säger, dom kan inte bara byta ut grafikkort på Good Will bara så där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Batman:

Vad exakt vill du/ni att dom ska göra? Som dom säger, dom kan inte bara byta ut grafikkort på Good Will bara så där.

Skickades från m.sweclockers.com

Espdude ringde mig för en stund sedan inet skulle skicka ut ett nytt kort till honom idag.. Är inte hundra vad som var fel men han sa nått om att VRAM:en hade gått för varmt och smällt en lödpunkt på kortet därför ej fläktarna funkade och troliga också varför det såg ut som vattenskada på klisterlappen..

Dock får han skriva alla detaljer angående detta verkar kommit in mer kort till inet med detta problemet idag.

R9 och och överhettad vram ja vad ska man säga skratta eller gråta.

Permalänk
Inet
Skrivet av Batman:

Vad exakt vill du/ni att dom ska göra? Som dom säger, dom kan inte bara byta ut grafikkort på Good Will bara så där.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av MindRipper:

Espdude ringde mig för en stund sedan inet skulle skicka ut ett nytt kort till honom idag.. Är inte hundra vad som var fel men han sa nått om att VRAM:en hade gått för varmt och smällt en lödpunkt på kortet därför ej fläktarna funkade och troliga också varför det såg ut som vattenskada på klisterlappen..

Dock får han skriva alla detaljer angående detta verkar kommit in mer kort till inet med detta problemet idag.

R9 och och överhettad vram ja vad ska man säga skratta eller gråta.

Kan bekräfta detta. Vi fick in ett till kort idag med exakt samma "fläckar" och tog såklart upp detta med ASUS som höll med om att sannolikheten att det skulle vara på grund av åverkan av kund är väldigt liten och tog därför båda korten under garanti.

Edit: Exakt vad som orsakar är ännu inte helt klart. Vi har misstankar om det men det är något som ASUS får gräva vidare i då vi skickar korten till dom för vidare inspektion.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag tog och köpte ett Kraft 400 av er på fyndhörnan Ringön. Kom hem och upptäckte att det saknades en nätsladd till nätagget (nätagget verkade mer eller mindre öppnat en gång och sedan nedstoppat i lådan igen).

Kan väl be er att ta en extra titt i lådorna för fyndvaror. För mig var det ingen fara då jag har en hel del extra kablar hemma men tänker att andra kanske inte har det lika bra när de kommer hem.
(Har gått dryga månaden nu så kommer självklart inte bråka kring en kabel).

Skrivet av inet.se:

Det är lite det som är funktionen och poängen med fyndhörnan på Ringön - varor som antingen inte är kompletta, varit testade eller använda sen tidigare och som inte går att sälja som nya som reas ut där.

Men givetvis skulle min kollega i butik meddelat dig att det saknades en kabel. Vi rekommenderar alltid dock att man själv inspekterar varan noggrant innan man köper från fyndhörnan.

Vi kollade båda två (jag och er kollega) snabbt i lådan och funderade inte riktigt på att det saknades en kabel. Var väl mer det att det saknades dokumentation/info/post it lappar på varför just nätagget låg i fyndhörnan.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

R9 och och överhettad vram ja vad ska man säga skratta eller gråta.

Inte hundra på hur kylaren är byggd men kan det ha någonting med detta och göra?
http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/1278095-luftkylning...

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Hej.
Jag har en fundering och tänker att jag frågar här hur jag ska göra så slipper jag göra bort mig på telefon
Jag skickade in en felanmälan om mitt nätaggregat som hade coil whine för strax över en vecka sedan. Den har registrerats enligt det som serviceordern på webben säger och sen säger det inväntas.
Men det verkar som jag inte fått någon eller returblankett alls vilket skulle skickas(?).

Ska jag göra så att jag ringer och ber er skicka en till eller? Vet inte direkt hur jag nu ska göra. 10 mil till närmaste inet butik så det blir inte direkt möjlighet att ta nätagget och bara åka dit med det.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Inet
Skrivet av LPG:

Hej.
Jag har en fundering och tänker att jag frågar här hur jag ska göra så slipper jag göra bort mig på telefon
Jag skickade in en felanmälan om mitt nätaggregat som hade coil whine för strax över en vecka sedan. Den har registrerats enligt det som serviceordern på webben säger och sen säger det inväntas.
Men det verkar som jag inte fått någon eller returblankett alls vilket skulle skickas(?).

Ska jag göra så att jag ringer och ber er skicka en till eller? Vet inte direkt hur jag nu ska göra. 10 mil till närmaste inet butik så det blir inte direkt möjlighet att ta nätagget och bara åka dit med det.

Det ska gå ut en fraktsedel per automatik när vi har godkänt din felanmälan.

Kan vara så att det blev något fel på vägen - skicka ditt ärendenummer i ett PM här så mailar vi ut en ny fraktsedel till dig.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Reyintaz:

Råkat ha sönder kablen till mitt Ducky shine 2 tangentbord, och har använd (typ denna http://www.inet.se/produkt/8906087/usb-2-0-kabel-a-mini-b-sva... ) en vanlig usb mini kabel ett par månader. Problemet är att den kabeln är lite tjock för att få plats i tangentbordets kabeldragning.

Går det via er få tag på en tunn usb 2 A - b mini (helst 3-5m) kabel? Om inte, har ni något tips på vartifrån?

Har eventuellt en lösning till dig! Skicka oss ett PM här så tar vi det där.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

Nu har vi direktbetalning med Handelsbanken!

Godmorgon på er!

Har goda nyheter med något som efterfrågats länge av flera av er: direktbetalning med Handelsbanken!

Ligger live i kassan från och med idag!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej. Har beställt en dator av er. Väntar ivrigt på att få den, men eftersom alla r9 280x är slut så händer inget :C Någon aning om när korten är på ingång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Godmorgon på er!

Har goda nyheter med något som efterfrågats länge av flera av er: direktbetalning med Handelsbanken!

Ligger live i kassan från och med idag!

Gött mos!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Inet
Skrivet av pr00f:

Hej. Har beställt en dator av er. Väntar ivrigt på att få den, men eftersom alla r9 280x är slut så händer inget :C Någon aning om när korten är på ingång?

Är tyvärr väldigt stor brist på dessa kort och vi gör allt vad vi kan för att få tag på fler. När vi har leveransdatum från vår leverantör så uppdaterar vi respektive produktsidor direkt.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Godmorgon på er!

Har goda nyheter med något som efterfrågats länge av flera av er: direktbetalning med Handelsbanken!

Ligger live i kassan från och med idag!

Mycket trevligt, det tackar vi för!

Vill även ge lite beröm för snabba hanteringen av min reklamation! Efter mindre än ett dygn är den påväg tillbaka

Skrivet av Inet:

2014-02-20 14:52 Inlämnad/Mottagen
2014-02-20 17:14 Påbörjad
2014-02-20 17:20 Väntar på reservdel / utbytesenhet
2014-02-21 12:18 Klar
2014-02-21 12:18 Skickad till kund

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Hej Inet

Jag har en SSD som bestämde sig för att bli sjukpensionär och vägrar fungera längre. Det är en A-Data som jag köpte i butik för cirka ett år sedan. Det ska vara en 3 års garanti från tillverkaren och min fråga är; Hur fungerar RMA/garantiärenden hos er gentemot tillverkarens garantier? Jag har aldrig i mitt liv lämnat in något på garanti, så är detta uppenbart så får någon gärna upplysa mig om hur det fungerar.

Permalänk

Hejsan Inet!

Jag undrar ifall produkten Arctic Cooling Accelero Xtreme IV passar till 780 TI referens? och vet ni när den kommer i lager?

Permalänk
Medlem

Hur länge kommer eran hemsida ligga nere?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Hur länge kommer eran hemsida ligga nere?

Jag har inga problem med sidan...

Permalänk
Avstängd

hej när har ni xperia z2 uppe vill helst förbeställa den så fort som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Hur länge kommer eran hemsida ligga nere?

http://www.downforeveryoneorjustme.com/

It's just you. http://www.inet.se is up.

Jag dubbelkollade själv och jag kommer också in på inet.se utan problem.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inet
Skrivet av Sweede:

Mycket trevligt, det tackar vi för!

Vill även ge lite beröm för snabba hanteringen av min reklamation! Efter mindre än ett dygn är den påväg tillbaka

Tummen upp!

Skrivet av ShinyChrome:

Hej Inet

Jag har en SSD som bestämde sig för att bli sjukpensionär och vägrar fungera längre. Det är en A-Data som jag köpte i butik för cirka ett år sedan. Det ska vara en 3 års garanti från tillverkaren och min fråga är; Hur fungerar RMA/garantiärenden hos er gentemot tillverkarens garantier? Jag har aldrig i mitt liv lämnat in något på garanti, så är detta uppenbart så får någon gärna upplysa mig om hur det fungerar.

Du felanmäler den här: https://www.inet.se/support/OrderList så får du fraktsedlar och instruktioner på mail!

Skrivet av Psychadaelic:

Hejsan Inet!

Jag undrar ifall produkten Arctic Cooling Accelero Xtreme IV passar till 780 TI referens? och vet ni när den kommer i lager?

Det står dessvärre inget om att den ska passa till 780 Ti så vi får förutsätta att den inte gör det, då det oftast är en annan design på korten.

Kommer i lager i mitten på mars, preliminärt.

Skrivet av zzcool:

hej när har ni xperia z2 uppe vill helst förbeställa den så fort som möjligt

Vi kommer att lägga upp den så fort vi har mer information. Håll utkik på hemsidan.

Skrivet av DDemis:

Kollar på det och återkommer!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Vill bara lyfta en fråga om ni har kikat något på resterande av Noiseblocker NB-eLoop fläktarna.

B12-P på 2000rpm hade nog varit väldigt intressant för de som har vattenkylare samt custom vatten-kylningssystem då de har ett sjukt högt statiskt tryck.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Något verkar ha blivit fel här...

Den borde väl ha samma namn som denna samt ligga under Zalman och inte diverse?

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flinken123:

Något verkar ha blivit fel här...
http://i.imgur.com/R852gkw.jpg

Den borde väl ha samma namn som denna samt ligga under Zalman och inte diverse?
http://i.imgur.com/YDicIOP.jpg

Vad är fel? Eller är det jag som är dum?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Du felanmäler den här: https://www.inet.se/support/OrderList så får du fraktsedlar och instruktioner på mail!

Tack! Men det verkar endast vara för inköp gjort via webben, eller har jag missat något? Jag har inte lyckats gräva fram ett kvitto än, men jag köpte enheten i fysisk butik, inte i webbutiken är jag rädd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Vad är fel? Eller är det jag som är dum?

Jag skulle gissa att båda är från Zalman även om en är kategoriserad som "diverse"

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz