Försöker minnas namnet på ett gammalt RPG spel, hjälp!

Permalänk

Försöker minnas namnet på ett gammalt RPG spel, hjälp!

Hej SweC!

Jag försöker minnas vad namnet var på ett spel jag spelade när jag var liten, om jag minns rätt så var det ett spel med "typ" isometrisk synvinkel.
Man kunde vila i spelet och då var det en bild där ens karaktär/grupp satt vid en eld.
Jag har för mig att man spelade som ett party.
Det var ett demo jag spelade, och det kom i någon speltidning om jag minns rätt (PC Gamer?, Super Play?).

Skulle gissa på att året var 98-02? ±1-2 år kanske

Hoppas att ni kan hjälpa mig, har försökt googla fram det i en vecka haha.

Tack på förhand!

Visa signatur

Jga kna itne satva!

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape Torment eller andra i den serien?

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk

Vilka spel har du uteslutit? och är det Fantasy eller Sci-fi? Gissar på Fantasy.

Permalänk
Medlem

Morrowind eller Neverwinter Nights kanske? Känns tidsmässigt rätt men har inget minne av att man vilade runt en eld i något av dem...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindelmannen:

Hej SweC!

Jag försöker minnas vad namnet var på ett spel jag spelade när jag var liten, om jag minns rätt så var det ett spel med "typ" isometrisk synvinkel.
Man kunde vila i spelet och då var det en bild där ens karaktär/grupp satt vid en eld.
Jag har för mig att man spelade som ett party.
Det var ett demo jag spelade, och det kom i någon speltidning om jag minns rätt (PC Gamer?, Super Play?).

Skulle gissa på att året var 98-02? ±1-2 år kanske

Hoppas att ni kan hjälpa mig, har försökt googla fram det i en vecka haha.

Tack på förhand!

Chrono trigger? Inte till PC så demo är väl otänkbart.

Permalänk

Kanske skulle nämnt det att jag har kollat på några, och de du nämnt är ej det.
Inte heller Arcanum :/

Visa signatur

Jga kna itne satva!

Permalänk

Det är Fantasy, men inte Morrowind eller Neverwinter Nights

Visa signatur

Jga kna itne satva!

Permalänk
Avstängd

Kan det vara Temple of Elemental Evil? Släpptes -03. Kommer inte ihåg hur det såg ut när man vilade.

Blev sugen på att köra spelet nu bara för det... Får rota fram det efter jobbet. Tack för tråden

Permalänk
Medlem

darkstone kanske?
var precis innan millenieskiftet, isometrisk-ish/3d-ish vy, man hade party, rpg, på pc och mer specifikt man var tungen att vila. sen kommer jag inte exakt ihåg om man hade en lägereld vid vilan

Permalänk

Det skulle fan kunna vara det, blir till att försöka hitta en kopia av det! Annars så keep em coming guys

Edit: Temple of Elemental Evil dvs

Darkstone är det inte tyvärr

Visa signatur

Jga kna itne satva!

Permalänk

Magic & Mayhem har du ju också.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på baldursgate, här är en länk till REST animationen från 2an

http://www.youtube.com/watch?v=kSM9Su_rhnQ

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Blorr:

Jag skulle gissa på baldursgate, här är en länk till REST animationen från 2an

http://www.youtube.com/watch?v=kSM9Su_rhnQ

This^ Tänkte på det jag med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3