Asus Z87-Pro 4 övre usb 3 ingångarna funkar ej..

Permalänk
Medlem

Asus Z87-Pro 4 övre usb 3 ingångarna funkar ej..

Hej
Har precis installerat ett helt nytt system med moderkortet ASUS z87-pro och jag får inte igång de 4 övre usb 3 ingångarna som sitter där bak.
Jag har uppdaterat bios till det senaste, samt installerat de senaste drivrutinerna som finns på ASUS hemsida.
Windows 8.1 är operativsystemet.

Tack för svaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thirty:

Hej
Har precis installerat ett helt nytt system med moderkortet ASUS z87-pro och jag får inte igång de 4 övre usb 3 ingångarna som sitter där bak.
Jag har uppdaterat bios till det senaste, samt installerat de senaste drivrutinerna som finns på ASUS hemsida.
Windows 8.1 är operativsystemet.

Tack för svaren.

Förmodar att du installerat de specifika usb3 drivrutinerna.

Gå även in i bios och kontrollera så att usb3 inte är avaktiverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Förmodar att du installerat de specifika usb3 drivrutinerna.

Gå även in i bios och kontrollera så att usb3 inte är avaktiverat.

Om det är asmedia drivers du syftar på så ja, i bios är allting på enabled

Permalänk
Medlem

glömde säga att när jag kopplar in min iphone el nexus 7 till usb 3 porten så laddas den, men ingen kontakt med datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thirty:

glömde säga att när jag kopplar in min iphone el nexus 7 till usb 3 porten så laddas den, men ingen kontakt med datorn

Har du installerat nödvändiga drivrutiner för Android och iPhone?

Visa signatur

4770k 4.4 @ 1.2 | MSI GTX 970 sli | Nepton 280L | RM750X | Z87-PRO | 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thirty:

glömde säga att när jag kopplar in min iphone el nexus 7 till usb 3 porten så laddas den, men ingen kontakt med datorn

Nu vet jag inte hur iphone fungerar, men i android kan man ställa vad som skall ske när man kopplar in usb till datorn och ett av alternativen är endast laddning.

Får du ingen kontakt med andra enheter heller inkopplade och du säker på att allt är rätt inställt i bios så vet jag inte vad det kan vara, det rör sig i alla fall om ASMedia portarna vad jag kan se i manualen.
Kan ju alltid pröva uppdatera bios och/eller göra en reset av bios.

BTW, inställningarna för USB i bios jag tänker på finns i advanced mode, fliken advanced - usb configuration.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="MacAllan;14421607"]Nu vet jag inte hur iphone fungerar, men i android kan man ställa vad som skall ske när man kopplar in usb till datorn och ett av alternativen är endast laddning.

Får du ingen kontakt med andra enheter heller inkopplade och du säker på att allt är rätt inställt i bios så vet jag inte vad det kan vara, det rör sig i alla fall om ASMedia portarna vad jag kan se i manualen.
Kan ju alltid pröva uppdatera bios och/eller göra en reset av bios.

BTW, inställningarna för USB i bios jag tänker på finns i advanced mode, fliken advanced - usb configuration.[/QUOT

Menade på att jag fick ström ur portarna inget mer, jo jag har titta i advanced setting o allting är på.
Installerade även drivrutinen asmedia drivers, men den säger att den inte hittar asmedia conroller.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Thirty;14424647"]

Skrivet av MacAllan:

Nu vet jag inte hur iphone fungerar, men i android kan man ställa vad som skall ske när man kopplar in usb till datorn och ett av alternativen är endast laddning.

Får du ingen kontakt med andra enheter heller inkopplade och du säker på att allt är rätt inställt i bios så vet jag inte vad det kan vara, det rör sig i alla fall om ASMedia portarna vad jag kan se i manualen.
Kan ju alltid pröva uppdatera bios och/eller göra en reset av bios.

BTW, inställningarna för USB i bios jag tänker på finns i advanced mode, fliken advanced - usb configuration.[/QUOT

Menade på att jag fick ström ur portarna inget mer, jo jag har titta i advanced setting o allting är på.
Installerade även drivrutinen asmedia drivers, men den säger att den inte hittar asmedia conroller.

Om den inte hittar ASMedias controller så är den antingen avstängd i bios eller så är den sannolikt sönder.