Microsoft Cortana är personlig assistent i Windows Phone 8.1

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Cortana är personlig assistent i Windows Phone 8.1

Senare under året kommer Microsoft kontra Apple Siri och Google Now med en egen personlig assistent, känd under kodnamnet Cortana, vars funktioner nu avslöjas.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Antielefant

Halofierad Microsoft Phone alltså

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

"Track flights or other things mentioned in your email."

Ja, det låter ju privat och bra.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Dat Gurl.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

"Track flights or other things mentioned in your email."

Vänta, va? Kommer den att hålla koll på ens mail?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Atlas Tasume:

"Track flights or other things mentioned in your email."

Ja, det låter ju privat och bra.

Du menar precis som google now och siri? Google now sparar ju även undan vika appar du använder, vad du söker på, var du är och vilka kalenderposter du tittar på etc. Är man rädd för sin personliga data skulle jag inte rekommendera en smartphone...

Permalänk

Bra text för reklam

Is it cold in Moscow right now?

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MannaSvanna:

Is it cold in Moscow right now?

...

Siri svarade att det bara var +1C där nu och att hon tyckte det var kallt.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem

Hoppas dom behåller namnet Sen när assistenten behöver en 3d-modell i 2.0 så har de ju en redo!

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Som vanligt, känns bara löjligt att på brokig engelska försöka få telefonen att göra något. Förstår den inte svenska är det bara skit.

Permalänk
Medlem

"Chief? Chief, can you hear me?"

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jupiter IV:

Vänta, va? Kommer den att hålla koll på ens mail?

"Hålla koll på ens mail?" Somnade du nittonhundratrettioelva och vaknade nyss med filten i örat?

Tar du emot e-post i din telefon så sparas meddelandena i din telefon. Informationen i dessa meddelanden kan vara relevanta för användaren (eftersom det är just användaren som fått mejlen). Att då en funktion i telefonen "läser", (som för övrigt är ett dumt och missvisande ord för detta), dina mejl för att ge dig relevant information är väl bara bra eftersom mail ofta innehåller information direkt kopplat till dig?

Du får det att låta som att en fysisk person med enormt minne sitter och småfnissar till våra privata meddelanden i ett hörn någonstans på Microsofts campus. Dra ut filten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Du menar precis som google now och siri? Google now sparar ju även undan vika appar du använder, vad du söker på, var du är och vilka kalenderposter du tittar på etc. Är man rädd för sin personliga data skulle jag inte rekommendera en smartphone...

Tur att Google Now går att stänga av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

"Track flights or other things mentioned in your email."

Ja, det låter ju privat och bra.

en NSA warning hahha

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Avstängd

Använder folk såna här röstgrejer alltså?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Så de ska kontra skräp och nästan lika illa skräp med vad microsoft verkar tycka är överlägset skräp i jämförelse med de tidigare två? Uj uj uj.. så tragiskt.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGI:

Siri svarade att det bara var +1C där nu och att hon tyckte det var kallt.

Fråga istället om det är varmt och man får till svars

"Brr! ....It´s..***..outside.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av piers:

"Hålla koll på ens mail?" Somnade du nittonhundratrettioelva och vaknade nyss med filten i örat?

Tar du emot e-post i den telefon så sparas meddelandena i din telefon. Informationen i dessa meddelande kan vara relevanta för användaren (eftersom det är just användaren som fått mejlen). Att då en funktion i telefonen "läser", (som för övrigt är ett dumt och missvisande ord för detta), dina mejl för att ge dig relevant information är väl bara bra eftersom mail ofta innehåller information direkt kopplat till dig?

Du får det att låta som att en fysisk person med enormt minne sitter och småfnissar till våra privata meddelanden i ett hörn någonstans på Microsofts campus. Dra ut filten.

Stoppa inte ord i munnen på mig, jag förstår mycket väl vad som pågår.

Jag pekade bara ut en standard som är viktigt att begripa. Alla större mobiltillverkare använder denna funktion, men vad betyder det egentligen? Man får väl hoppas att detta inte används på ett olämpligt sätt - men med de senaste nyheterna är det tveksamt.

Nej, jag lever inte i någon fantasivärld.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Uppbackad av Bing? Ha ha tack men nej tack.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Vad har alla emot bing? Helt okej söktjänst som i vissa fall ger mer relevanta träffar än google.. Många hatar utan att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Vad har alla emot bing? Helt okej söktjänst som i vissa fall ger mer relevanta träffar än google.. Många hatar utan att testa.

Baserar mitt hat på min egen upplevelse.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Som Halo galning så kan jag bara säga : Yes , yes oh god yes! Shut up and take my money!

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Vad har alla emot bing? Helt okej söktjänst som i vissa fall ger mer relevanta träffar än google.. Många hatar utan att testa.

Har ingen åsikt om Bing, men varför skulle jag bry mig om att ändra söktjänst när Google funkar bra för mig?

Permalänk
Medlem

Själv använder jag bing, för hatar googles registrering av allt jag gör

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonasies:

Tur att Google Now går att stänga av.

Det är alltid bra med valmöjligheter. Oavsett så håller ju telefonen på och rapporterar vad du är, vilka appar du kör och vilka vyer du använder oavsett vad du vill. Jag kan som utvecklare se att det är många i Göteborg som använder min app och ofta söker efter saker i min sökvy

Den skarpsynte ser även att Cortana redan i betan går att stänga av

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Vad har alla emot bing? Helt okej söktjänst som i vissa fall ger mer relevanta träffar än google.. Många hatar utan att testa.

Bing get mig fel resultat flera gånger, Google är mer träffsäkert. Men om dom gjort en enorm förbättring kanske jag kan prova igen (men antar dom bara fixat från katastrof till dålig).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Uppbackad av Bing? Ha ha tack men nej tack.

Du kan byta till Google om du vill det. I Windows Phone behöver du aldrig röra Bing om du inte vill.

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxid_Fox:

Du kan byta till Google om du vill det. I Windows Phone behöver du aldrig röra Bing om du inte vill.

Synd bara att man inte kan ändra på den fysiska sök-knappen.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att hon kommer heta Cortana när den är färdig, samt att det kommer vara Cortanas röst (Halo)

Permalänk
Skrivet av H4miol:

Jag hoppas att hon kommer heta Cortana när den är färdig, samt att det kommer vara Cortanas röst (Halo)

Hoppas dom kan få till en virtuell bild av henne också.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).